• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Webová analytika v praxi VII: Další nástroje pro webovou analytiku (závěr)

Pavel Trejbal
20. 3. 2012
| Články

V předchozích dílech seriálu jsme se nejčastěji odvolávali na využití nástroje Google Analytics. Má to svůj důvod – je k dispozici zdarma, je snadno ovladatelný, přehledný a pro základní přehled obvykle i dostačující.
Nicméně jak tomu bývá, řešení zdarma mají i svá omezení, a pokud jste větší organizace, máte komplexnější web a myslíte to s webovou analytikou vážně, budete se muset poohlédnout po některé z existujících alternativ.

Nástroj Google Analytics je navržen zejména pro masové použití na všech možných webech, ale pro specifické využití, kdy požadujete možnost přizpůsobení a individualizace či potřebujete zajistit důvěrnost sbíraných dat, začne být nedostačující.

Přehled existujících řešení

Nejvýznamnějšími a také nejrozšířenějšími zástupci pokročilých řešení webové analytiky jsou Omniture Suite, Coremetrics, WebTrends a Unica NetInsight. Na pomezí mezi Google Analytics a pokročilými řešeními lze řadit Yahoo Web Analytics.

Pokročilé řešení webové analytiky by vám mělo přinést vyšší obchodní výkonnost webu, ale také pomoci lépe plánovat rozdělení vašich mediálních prostředků. Při rozhodování byste tedy měli vedle nákladů na analytické řešení stavět peníze, které můžete díky lepším informacím získat, případně ušetřit.

Kromě ceny analytického řešení je potřeba počítat i s nezanedbatelnými náklady na lidské zdroje, které budou analytické řešení průběžně přizpůsobovat k řešení všech potřeb a především budou vyvozovat z nasbíraných dat realizovatelná doporučení pro úpravy vašeho webu a marketingu. Tyto lidi můžete najmout interně, nebo využít specializovaných konzultantů.

Konkrétní výhody pokročilých nástrojů

Přednosti a jiný přístup pokročilých řešení webové analytiky jsou patrné zejména v těchto oblastech:

  • 1) Lepší funkcionalita a více pohledů na data
    Pokročilá řešení primárně nabízí mnoho zajímavých pohledů na vaše data, díky nimž můžete zlepšit průchod návštěvníků webem a přeměnit více z nich v zákazníky. Jedná se např. o bohatou analýzu cest návštěvníka po webu (clickstream analýza) nebo široce nastavitelné funnely. Můžete také pracovat s návštěvníky během celého nákupního cyklu, a to dokonce až na té úrovni, že vidíte kompletní zkušenost jakéhokoliv konkrétního návštěvníka s webem.

Obvykle je také možné specifikovat velmi podrobně model, na základě kterého má být přiřazena konverze návštěvníka ke kampani, tzv. atribuční model (detaily najdete zde).

  • 2) Široké možnosti integrace
    Jakmile se dostanete přes určitou úroveň práce s webovými daty, budete je chtít integrovat s jinými systémy firmy. Webová data mohou doplnit informace ve firemním CRM, mohou se posílat do datového skladu a být analyzována s ostatními daty. A funguje to i obráceně – váš informační systém může posílat do webové analytiky informace o tom, jestli byla objednávka z webu skutečně zaplacena a zrealizována. Dozvíte se díky tomu, jakou skutečnou úspěšnost má vaše poslední kampaň, čímž získáte výrazně lepší vhled do situace než jen ze sledování konverzí.

Další možností je import veškerých dat o vašich online kampaních a jejich kompletní analýza v rámci webové analytiky.

  • 3) Flexibilita a přizpůsobení vašim podmínkám
    Pokročilá řešení jsou připravena na to, že si je nastavíte kompletně podle svých potřeb. Můžete si vytvořit vlastní reporty i strukturu menu, definovat vlastní metriky (jménem a vzorcem, kterým se mají počítat). Můžete zobrazovat každému uživateli právě ty reporty a grafy, které jsou pro něj relevantní, můžete do řešení zadat plány pro jednotlivé metriky (např. prodeje) a sledovat rovnou v reportech úroveň jejich plnění.

Stejnou flexibilitu máte i v oblasti implementace řešení, kde se můžete rozhodnout do velké hloubky, co vše chcete sledovat, jakým způsobem to sledovat a kam se to má posílat.

  • 4) Garance bezpečného nakládání s daty a profesionální podpora
    Při používání Google Analytics dáváte Googlu k dispozici všechna data o vašich zákaznících, objednávkách a často i obratech, a Google si s nimi může dělat, co uzná za vhodné. U pokročilých naopak řešení podepisujete velmi podrobnou smlouvu, ve které vám poskytovatel garantuje bezpečnost dat a také kvalitu služeb (SLA). Ve chvíli, kdy chcete spolupráci s ním ukončit, poskytovatel všechna vaše data ze svých serverů odstraní.

    Ve chvíli, kdy je již potřeba data z webu vážně zapojit do procesů a reportingu firmy, se profesionální garance stává nutnou podmínkou, kterou musí vaše analytické řešení splnit.

V rámci smlouvy s poskytovatelem pokročilého řešení je také garantováno, že se vašimi problémy a případnými nefunkčnostmi systému bude zabývat profesionální podpora. Opět, při rozsáhlejším použití ve firmě se jedná o velmi důležitý požadavek.

Autoři pracují ve společnosti Optimics, která se zaměřuje na obchodní výkonnost webů.

Rubriky: InternetVývoj a HTML

Související příspěvky

Články

Výchozí nastavení a bezpečnost: 6 tipů, co by firmy měly zkontrolovat

25. 1. 2021
Zprávičky

Europoslanci chtějí zaručit zaměstnancům právo na odpojení

25. 1. 2021
Zprávičky

Alphabet končí s projektem internetových balónů Loon

23. 1. 2021
Zprávičky

Server Ulož.to prohrál spor o stahování šesti českých filmů

21. 1. 2021

Zprávičky

Huawei zkouší, zda chytré telefony Mate 30 mohou uspět i bez Googlu

Huawei prý jedná o prodeji značek luxusních smartphonů, firma to však popírá

ČTK
25. 1. 2021

Čínský výrobce telekomunikačních zařízení Huawei Technologies jedná o prodeji svých značek luxusních chytrých telefonů

Europoslanci chtějí zaručit zaměstnancům právo na odpojení

ČTK
25. 1. 2021

Všichni zaměstnanci v zemích Evropské unie by měli mít možnost odpojit se mimo pracovní

Trojan Triada umí modifikovat verifikační SMS

Pavel Houser
23. 1. 2021

Podle expertů lze očekávat, že stalkeware v roce 2021 vymizí z předních příček detekčních statistik. Počty

Alphabet končí s projektem internetových balónů Loon

ČTK
23. 1. 2021

Operátoři potřebují několik balónů najednou, každý z nich stojí desítky tisíc dolarů a má

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Google hrozí Austrálii zablokováním vyhledávače

ČTK
22. 1. 2021

Austrálie se chystá schválit zákon, který by donutil technologické giganty domluvit se s místními

Bitcoin prudce oslabil, investoři se obávají regulace v USA

ČTK
21. 1. 2021

Není ale jasné, jak a zda vůbec americká vláda proti kryptoměnám zakročí. Cena digitální

Mobilní operátoři nabízejí vládě pomoc s provozem informačních systémů státu

Pavel Houser
21. 1. 2021

APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí) nabízí vládě ČR možnost konzultovat technické aspekty provozu informačních

LG chce investovat 303 milionů eur do továrny na baterie v Polsku

ČTK
21. 1. 2021

Po dokončení projektu by celková investice do továrny měla činit více než 3,1 miliardy

Server Ulož.to prohrál spor o stahování šesti českých filmů

ČTK
21. 1. 2021

Odvolání podaly obě strany sporu. Ze serveru Ulož.to nebude možné stáhnout Pelíšky a dalších

Tiskové zprávy

Dell představuje odolné notebooky pro aktivní studenty

SolarWinds MSP: důvodů k migraci na RMM řešení rychle přibývá

AEC nově poskytuje školení v kybernetické bezpečnosti

100 let robota: Umělá inteligence pomáhá proti fake news i lidem s Alzheimerem

Vakcína na covid-19 versus hackeři. Na co si dát pozor?

Acronis: loňské kybernetické útoky zvýšily zájem o Disaster Recovery

Zpráva dne

Vánoční slevy pokračují i v novém roce

Vánoční slevy pokračují i v novém roce

Redakce
20. 1. 2021

Vánoční slevy na software produktivity od Microsoftu pokračují na tržišti i v novém roce, opět...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Největší rizika umělé inteligence

Pavel Houser
26. 12. 2020

Tak jako dosud skoro každá technologie, i umělá inteligence se dostane do rukou zločincům. Jak s...

Slovník

Java

FRAND

IP

Nejpopulárnější články

Webová analytika v praxi VII: Další nástroje pro webovou analytiku (závěr)

Pavel Trejbal
20. 3. 2012

Analytici: Cena bitcoinu dál poroste, může ale přijít korekce

ČTK
17. 12. 2020

Operátoři musí nově uvádět přesnou rychlost internetu

ČTK
3. 1. 2021

Server Ulož.to prohrál spor o stahování šesti českých filmů

ČTK
21. 1. 2021

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Německá policie odhalila zřejmě největší obchod na darknetu

ČTK
12. 1. 2021

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Marketing Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zajímavosti Zpráva dne České IT

RSS abclinuxu – čerstvé zprávičky

  • LibreOffice Community
  • Papírové modely počítačů Amiga 500, Amstrad CPC 464, Apple II a dalších
  • OctoPi 0.18.0

RSS Sciencemag.cz

  • Dvojitá protilátka na covid-19 funguje jako lék i prevence
  • Po srážkách galaxií mohou černé díry vyhládnout
  • Systém šesti exoplanet se synchronizovaným pohybem je záhadou

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.