Effectix: Google změnil algoritmus vyhledávání a sám si tak zřejmě uškodí

16. February 2012 10:17 0 komentářů

Poslední aktualizace algoritmické rovnice Googlu patří mezi ty sporné. Effectix.com dnes zveřejnil dokument obsahující poslední změny v jeho vyhledávání. Nejvýznamnější změnou je zkoumání rozložení stránky (tzv. layout). Tolik obávaná penalizace začíná mířit např. na weby s větším množstvím reklam a komerčního obsahu. Změna algoritmu je přitom již aktivní.

Mezi pravidla tvorby dobrého výkonnostního online marketingu patří i sledování změn ve vyhledávací algoritmické rovnici vyhledavačů s nejvyšším podílem na trhu. Drobných změn jsou zpravidla desítky měsíčně, zásadních pak několik do roka. Aktuální změnou, která patří mezi ty důležitější, je zohlednění layoutu stránek v algoritmu vyhledávání Google.com.

Pokud jsou reklamy, bannery a další komerční obsah nad přehybem layoutu v nepřiměřeném množství, může být web penalizován a ve výsledcích vyhledávání být poměrně zásadně znevýhodněn. Samozřejmě oproti stránkám, jež mají nad přehybem více „kvalitního“, resp. nekomerčního obsahu.

„Dochází k nám mnoho stížností od uživatelů, kteří přišli na web přes vyhledávání Googlu a měli problém na stránce najít relevantní a aktuální obsah, tudíž tak nebyli ve výsledku spokojeni. Uživatelé chtějí vidět hlavní obsah ihned a nepřejí si neustále kvůli reklamám scrollovat stránkou dolů. Stránky, jež nemají hlavní obsah či hlavní sdělení nad přehybem, mohou být zasaženy touto změnou,“ píše Google ohledně novinky v algoritmu na svém blogu.

Google rovněž vydal speciální online nástroj na adrese browsersize.googlelabs.com, který pomáhá majitelům webů zjistit, zda se jich změna týká.

Kdo a jak moc je novou změnou ovlivněn?

Google uvedl, že se změna týká jednoho vyhledávání z každých sto. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se majitel webu domnívá, že má jeho layout příliš reklam nad přehybem či už ví, že je penalizován a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit. Tedy redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. co nejvíc na očích a čekat, než Google jeho web znovu zaindexuje. Jak se píše dále v dokumentu Effectix.com, může to trvat i několik týdnů.

„Z mého pohledu příliš nevěřím, že by tato změna byla tak radikální, jak Google píše. Pozitivní ovšem je, že je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve smyslu: co chce uživatel, to Google najde. Tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo,“ komentuje změny Martin Vinš, hlavní SEO analytik společnosti Effectix.com.

Google si sám může uškodit

Na druhou stranu je zde systém Google Adsense, jenž je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek Googlu. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro giganta typu Google žádoucí, upozorňuje na závěr ve svém dokumentu Effectix.com.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

IoT může znamenat také Internet myšlenek

Pavel Houser , 22. June 2019 18:15
Pavel Houser

Koncept Internet of Thoughts předpokládá propojení lidských mozků s počítačem přes přímé rozhraní. V...

Více



Kalendář

03. 08.

08. 08.
Black Hat USA 2019
25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
RSS 

Zprávičky

Evropská komise schválila akvizici UPC Vodafonem

Pavel Houser , 18. July 2019 12:40

EK schválila akvizici aktivit společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rum...

Více 0 komentářů

EU prověří Amazon, zda neporušuje pravidla hospodářské soutěže

ČTK , 18. July 2019 10:00

EK se zaměří na dohody, které Amazon uzavírá s firmami, jež nabízejí výrobky na jeho platformě Marke...

Více 0 komentářů

Akcionáři Alibaby schválili štěpení akcií v poměru osm k jedné

ČTK , 18. July 2019 08:00

Schválení plánu přichází po objevení spekulací, že firma požádala o vstup na hongkongskou burzu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple testuje výrobu ve Vietnamu, chce snížit závislost na Číně

ČTK , 17. July 2019 14:03

AirPods jsou nejrychleji rostoucím produktem Applu, loni se jejich dodávky zvýšily na 35 milionů....

Více 0 komentářů

Antenna Hungária chce podíl ve firmě, která patří PPF

ČTK , 17. July 2019 10:00

Maďarská státem vlastněná společnost Antenna Hungária zvažuje, že koupí 25procentní podíl v radiokom...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli z bulharské finanční správy data o milionech lidí

ČTK , 17. July 2019 09:00

Hackeři uvedli, že mají osobní informace a registrační údaje pro platbu daní a sociálního pojištění ...

Více 0 komentářů

Facebook se snaží regulátory ujistit o bezpečnosti své kryptoměny

ČTK , 17. July 2019 08:00

Asociace Libr nemá v úmyslu konkurovat státním měnám ani vstupovat do oblasti měnové politiky....

Více 0 komentářů