Hry na Facebooku každý měsíc přitáhnou až 200 milionů hráčů

Petr Švec , 23. září 2010 09:00 0 komentářů

Online hry jsou jedním z největších taháků největší internetové sociální sítě Facebook. Ty největší se mohou pochlubit až 12 miliony aktivními hráči denně.

farmville

Konference Facebook Gaming Event, která v těchto dnech probíhá v sídle společnosti v kalifornském městě Palo Alto, odhalila skutečný význam online her pro největší sociální síť Facebook. Podle slov Marka Zuckenberga, zakladatele a v současnosti i ředitele společnosti Facebook, využívá možnost hraní her až 40% všech registrovaných uživatelů, což znamená, že aktivních hráčů je zhruba 200 milionů. To představuje obrovskou uživatelskou základnu, kterou i provozovatelé populárních MMORPG her, jako je například kultovní World of Warcraft, mohou jen tiše závidět. Není se tak čemu divit, že hry a hráči představují pro portál Facebook stále významnější a zajímavější skupinu. O tom ostatně svědčí i samotný fakt, že firma organizuje vlastní konferenci, zaměřenou výhradně na tento segment trhu.

Hry vytvořené speciálně pro sociální sítě představují nový směr, kterým se alespoň část herního průmyslu ubírá. Na rozdíl od klasických počítačových a konzolových her využívají tyto hry v maximální možné míře interakce s přáteli hráče. Oproti běžnému multiplayeru se ovšem tato interakce omezuje víceméně jen na posílání bonusových předmětu, odměňování podle počtu přátel, kteří jsou zapojeni ve stejné hře, či speciální bonusy za přilákání nových hráčů. Každá z první desítky nejpopulárnějších „facebookových“ her se dnes může pochlubit zhruba 12 miliony každodenně aktivními uživateli. To celkem představuje okolo 120 milionů, respektive více než jednu pětinu všech uživatelů sociální sítě Facebook.

To, že vývoj her pro sociální sítě může být, i přes jejich nulovou cenu, velmi dobrým byznysem, dokazuje případ pravděpodobně nejúspěšnější společnosti v této oblasti, firmy Zynga. Ta je zodpovědná za vznik několika dnes už téměř legendárních „facebookových“ her, jako je Farmville, MafiaWars, nebo ZyngaPoker, z nichž každá denně přiláká několik milionů uživatelů. Přestože jsou hry dostupné zcela zdarma, i tak se na tomto modelu dá poměrně slušně vydělávat – klíčem je jednak implementace tematicky cílené reklamy, především pak ale také možnost dokoupit si za skutečné peníze nejrůznější zvýhodnění a vylepšení, která nejsou „běžným“ (neplatícím) hráčům vůbec dostupná.

Facebook je s více než 500 miliony registrovanými uživateli největší sociální sítí na světě. Projekt založený Markem Zuckenbergem, současným CEO firmy, začal v roce 2004, původně zamýšlený jako výhradně univerzitní sociální síť se velmi rychle rozšířil po USA a následně i do celého světa. Facebook je z obchodního hlediska zajímavý především díky velmi široké uživatelské základně, která nabízí rozsáhlé marketingové a prodejní možnosti. Nutno poznamenat, že možnosti jejich úplné využití se zatím ještě nikomu nepodařilo zcela podchytit.

Zdroj: TechCrunch


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Americká Workday koupila českou firmu Stories

ČTK , 18. červenec 2018 09:00

Českou firmu Stories založili tři datoví odborníci, kteří si dali za cíl změnit řízení velkých firem...

Více 0 komentářů

Slovensko zablokovalo přístup k desítkám webů s hazardními hrami

ČTK , 18. červenec 2018 08:00

Na návrh slovenského Finančního ředitelství soudy nařídily telekomunikačním operátorům zamezit příst...

Více 0 komentářů

Český startup CleverFarm buduje v Srbsku síť IoT

Pavel Houser , 17. červenec 2018 10:00

Český startup CleverFarm, který zavádí moderní technologie do zemědělství, pomáhá s budováním IoT sí...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Akcie Netflixu oslabily, Amazon a Disney konkurují

ČTK , 17. červenec 2018 09:36

Počet nových předplatitelů a tržby internetové televize Netflix zaostaly ve druhém čtvrtletí za oček...

Více 0 komentářů

Velitelství vojenských kybernetických sil by mohlo sídlit v Brně

ČTK , 17. červenec 2018 08:00

Vytvoření velitelství je naplánováno na začátek ledna 2019, od července pak vznikne výkonná část jed...

Více 0 komentářů

50 let Intelu

ČTK , 16. červenec 2018 09:06

Intel nejprve produkoval paměti typu RAM, ale na počátku sedmdesátých let se firma rozhodla rozšířit...

Více 0 komentářů

USA zrušily zákaz dodávek amerického zboží čínské ZTE

ČTK , 14. červenec 2018 08:00

Firma již v rámci urovnání sporu s americkou vládou souhlasila, že zaplatí pokutu miliardy dolarů....

Více 0 komentářů