Společnost Google ze skupiny Alphabet nabídla, že provede další úpravy ve výsledcích vyhledávání v rámci snahy vyhnout se pokutě od Evropské unie za porušování antimonopolních pravidel. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dokumenty, do kterých měla možnost nahlédnout. Google tak upravil svůj červencový návrh po zpětné vazbě a kritice ze strany specializovaných vyhledávačů zaměřených na konkrétní odvětví, jako jsou hotely, letecké společnosti, restaurace nebo dopravní služby či weby zabývající se srovnáváním cen.
Google je od března pod drobnohledem komise kvůli podezření, že ve vyhledávání upřednostňuje své vlastní služby, jako jsou Google Shopping, Google Hotels a Google Flights, před konkurencí. Podle zdrojů agentury Reuters společnosti hrozí pokuta, která by mohla být uložena v nadcházejících měsících. Případ je šetřen podle nového zákona o digitálních trzích (DMA), který stanovuje pravidla omezující moc velkých technologických firem a má posílit prostor pro konkurenci a rozšířit možnosti uživatelů.
Google uvedl, že nejnovější úpravy vyhledávání reagují na požadavky, aby výsledky pro jeho vlastní služby i pro konkurenční specializované vyhledávače obsahovaly stejné informace a měly stejnou funkčnost. Firma navrhla, že každému specializovanému vyhledávači umožní zobrazit ve výsledcích vyhledávání vlastní panel s nabídkou z jeho databáze, který bude mít stejný formát i obsah jako panel Googlu. Výběr nabídek do těchto panelů bude podle Googlu založen na objektivních a nediskriminačních kritériích a data konkurentů nebude firma sdílet s jinými subjekty. Nabídky dodavatelů, tedy například hotelů, restaurací, leteckých společností či cestovních služeb, se pak budou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat buď nad, nebo pod panelem specializovaného vyhledávače – podle toho, jak budou relevantní pro daný dotaz uživatele.
Google uvedl, že se snaží najít vyvážené řešení a ukončit vyšetřování EK, zároveň však varoval před možnými riziky. Firma vyjádřila obavy, že další úpravy vyhledávání by mohly upřednostnit komerční zájmy několika zprostředkovatelů na úkor evropských podniků, které chtějí prodávat přímo svým zákazníkům.














