• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
Home Tiskové zprávy

Internetová reklama hlásí 6,4 mld. korun za loňský rok

itbiz
25. 2. 2010
| Tiskové zprávy

Internet za rok 2009 inkasoval celkem 6,4 miliard korun od domácích zadavatelů reklamy. Pro rok 2010 pak provozovatelé internetových médií odhadují meziroční růst o více než 17 %. V rámci display reklamy inzerenti v loňském roce investovali do internetu přes 4 mld. Kč a v reklamě v katalozích to bylo 786 mil. Kč v ceníkových (tzv. gross) cenách. V PPC systémech (pay-per-click, výkonnostní reklama) inzerenti utratili téměř 1,6 mld. Kč v reálných (tzv. net net) cenách. Podíl internetu jako mediatypu tak dosáhl téměř 10 % na celkových investicích do reklamy za rok 2009 u nás a je na třetím místě hned za televizí a tiskem. Vyplývá to z průzkumu realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu.
Většinu, a to i v předpovědi pro letošní rok, zaujímá plošná inzerce, která je u zadavatelů, alespoň podle ceníkových cen, stále na prvním místě. A podle odhadů členů SPIRu by se ani letos podíl jednotlivých forem inzerce významně měnit neměl. Absolutní výkony jednotlivých typů inzerce a jejich rozložení v loňském roce 2009 včetně odhadu pro letošní rok jsou vidět v tabulce č. 1.

„Uvedená čísla představují v současnosti nejpřesnější možný pohled na stav internetové inzerce v České republice. V celkovém součtu internetové reklamy jsou promítnuty dva odlišné obchodní modely, tj. nákup plošné inzerce a výkonnostní reklamy, které nemají stejnou tvorbu cen. Tato data nelze vždy snadno porovnávat, ovšem agregovat je pro potřeby zjištění celkového výkonu trhu určitě dává smysl. Díky tomu jsou tyto hodnoty srovnatelné s výzkumy dalších mediatypů. Internet nadále posiluje svou pozici mezi třemi nejvýznamnějšími mediatypy,“ vysvětluje souvislosti Ján Simkanič, předseda VR SPIR.

Tabulka č. 1: Podíl jednotlivých forem internetové inzerce v roce 2009 a odhad pro 2010

 

Celkový  inzertní výkon za loňský rok se skládá z částek měřených projektem AdMonitoring, jenž registruje kampaně plošné inzerce (tzv. display reklamy) ve standardních formátech. Výkony dalších forem internetové reklamy – nestandardní display reklamy, PPC reklamy (search a kontext) a reklamy v katalozích (directories) vznikly na základě deklarovaných výkonů jednotlivých poskytovatelů obsahu, agentur a provozovatelů PPC systémů v režii výzkumné agentury Factum Invenio. Letos je to poprvé, kdy SPIR použil samostatnou metodiku pro výpočet výkonu PPC reklamy v ČR. Na jejím vývoji má lví podíl nedávno vzniklá komise výkonnostního marketingu SPIR.
Meziroční  očekávané tempo růstu podle typu inzerce je vidět v grafu č. 3. Členové SPIR předpokládají, že letos nejvíce poroste nestandardní reklama, což je logické, protože tato forma inzerce je pro média výnosově nejzajímavější. Absolutní porovnání proinzerovaných částek podle typu inzerce v loňském roce a odhadovaném letošním roce je znázorněno v grafu č. 4. Podíl jednotlivých forem PPC reklamy ukazuje graf č. 5, v kategorii reklamy ve vyhledávání (search) dosahuje 72 % a kategorii reklamy v obsahu (kontext) 28 %.

Porovnáme-li inzertní výkony internetu s výkony ostatních médií (graf č. 6 a tabulka č. 2, v ceníkových, tzv. gross cenách, včetně nadační a vlastní inzerce) za předcházející rok, které pocházejí z monitoringu inzertních výkonů společnosti TNS Media Intelligence a.s., pak internet jako mediatyp zaujal s 6,4 miliardami korun třetí příčku za televizí a tiskem. Ostatní média, jako jsou např. rozhlas, outdoor nebo kina, jej teprve následují.


Tabulka č.
2: Podíl jednotlivých médiatypů v roce 2009

  2009 2010
(odhad)
Y2Y
%
Standardní* 3 641 003 413 Kč 4 244 017 794 Kč 16,6%
Nestandardní* 390 070 276 Kč 502 485 616 Kč 28,8%
Katalog* 786 111 374 Kč 943 899 122 Kč 20,1%
PPC** 1 585 812 899 Kč 1 844 553 732 Kč 16,3%
CELKEM 6 402 997 963 Kč 7 534 956 264 Kč 17,7%
*
ceníkové ceny (gross)
** reálné 
ceny (net net)
   
Zdroj: SPIR, FI, leden 2010    
  2009 %
podíl z celku
TV 28 401 205 993 Kč 43,0%
Tisk 23 692 126 874 Kč 35,9%
Radio 3 944 875 565 Kč 6,0%
Kino 119 860 871 Kč 0,2%
Outdoor 3 056 882 065 Kč 4,6%
OOHTV
(Out of home TV)
66 101 799 Kč 0,1%
Indoor-Instore 322 697 232 Kč 0,5%
Internet 6 402 997 963 Kč 9,7%
CELKEM 66 006 750 371 Kč 100,0%
ceny včetně 
nadační a vlastní inzerce
Zdroj: SPIR, FI, TNS Media Inteligence
a.s., leden 2010

Pozn. PPC znamená platba za kliknutí (pay-per-click). Jedná se o model zpoplatnění reklamy, kdy se platí za skutečně přivedené návštěvníky, nikoliv za počet zobrazení či časové období jako je tomu např. u bannerové reklamy nebo přednostních zápisů v katalozích. PPC reklama ve vyhledávání se obvykle zobrazuje ve vyhledávačích vpravo vedle výsledků vyhledávání nebo také na prémiových pozicích. Na obsahových webech se PPC reklama zobrazuje vpravo nebo pod článkem.


Popis metodiky: Zpracováním výsledků byla v zájmu objektivity a ochrany citlivých údajů pověřena agentura Factum Invenio. Šetření proběhlo v lednu 2010, opíralo se tak o aktuální celoroční uzávěrky jednotlivých subjektů. Z oslovených 44 významných reklamních médií se aktivně zapojilo 23 (52 % návratnost). S použitím údajů z projektu AdMonitoring se podařilo získat data celkem za 27 médií. Pro získání částek za jednotlivé PPC systémy bylo osloveno 5 provozovatelů PPC systémů a celkem 46 agentur (mediální, specializované SEM, webdevelopment). Aktivně se zapojili 3 provozovatelé PPC systémů a dále 27 agentur, což znamená návratnost 60 % u PPC systémů a 58,7 % u agentur. Návratnost nad 50 % u médií, PPC systémů i agentur je pro takový typ šetření nebývale vysoká. Důležité navíc je, že právě společnosti, jejichž obrat zaujímá dominantní podíl, většinou aktivně přispěly. Také díky tomu lze považovat prezentované výsledky za věrohodné. Subjekty, které se šetření nezúčastnily, jsou zahrnuty v agregovaných datech kvalifikovaným odhadem (zpřesněným daty z AdMonitoringu a také na základě informací o formátech internetové reklamy, na které se konkrétně zaměřují) a dopočtem (u PPC systémů).

Související příspěvky

Tiskové zprávy

Společnosti Schneider Electric a STACK EMEA společně usilují o digitální a udržitelnou budoucnost

25. 9. 2023
Zprávičky

Amazon investuje až 4 miliardy dolarů do start-upu Anthropic zaměřeného na AI

25. 9. 2023
ZEBRA SYSTEMS slaví 30 let jako VAD distributor roku
Tiskové zprávy

ZEBRA SYSTEMS slaví 30 let jako VAD distributor roku

25. 9. 2023
Zprávičky

Thajsko očekává miliardové investice Tesly, Googlu a Microsoftu

25. 9. 2023

Zprávičky

Amazon investuje až 4 miliardy dolarů do start-upu Anthropic zaměřeného na AI

Pavel Houser
25. 9. 2023

Americká internetová společnost Amazon investuje až čtyři miliardy dolarů (téměř 92 miliard Kč) do

Thajsko očekává miliardové investice Tesly, Googlu a Microsoftu

ČTK
25. 9. 2023

Thajsko očekává investice v řádu miliard dolarů od firem Tesla, Google a Microsoft. Uvedl

Americká FTC příští týden podá žalobu na Amazon

ČTK
24. 9. 2023

Americká Federální obchodní komise (FTC) podá v úterý dlouho očekávanou žalobu na internetového prodejce

Akcionář podal oznámení ohledně korupce při prodeji části Atosu

ČTK
24. 9. 2023

Minoritní akcionář francouzské skupiny Atos podal trestní oznámení ohledně korupce při prodeji části této

Britský Vodafone jedná s firmou Zegona o prodeji svých aktivit ve Španělsku

ČTK
23. 9. 2023

Britská společnost Zegona jedná s britským telekomunikačním operátorem Vodafone Group o možném převzetí jeho

Evropská komise vyměřila Intelu novou pokutu, tu původní částečně anuloval soud

ČTK
22. 9. 2023

Evropská komise (EK) vyměřila americkému výrobci čipů Intel pokutu 376,36 milionu eur (9,2 miliardy

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Británie signalizovala, že schválí spojení Microsoftu a Activision

ČTK
22. 9. 2023

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) signalizoval že schválí upravený plán softwarové

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

Microsoft zařadí do Windows asistenta s umělou inteligencí

ČTK
22. 9. 2023

Americká softwarová společnost Microsoft od příštího týdne zařadí do svého operačního sytému Windows asistenta

Tiskové zprávy

Společnosti Schneider Electric a STACK EMEA společně usilují o digitální a udržitelnou budoucnost

ZEBRA SYSTEMS slaví 30 let jako VAD distributor roku

Objem bezhotovostních plateb dosáhne letos 1,3 bilionu a dál poroste

Sophos: Při podvodech typu Sha Zhu Pan byly využity falešné kryptoměnové obchodní platformy a odcizen více než milion dolarů

Sdružení CZ.NIC posiluje svůj .CZ DNS anycast zprovozněním nové lokality v Sydney

HPE Aruba Networking rozšiřuje portfolio zařízení, a tak pomáhá malým a středním podnikům v rostoucích požadavcích na síť a zabezpečení

Zpráva dne

OMEZENÁ NABÍDKA od Goodoffer24: 91% sleva na Windows 10/11 za € 12 a Office 2016 za € 23

OMEZENÁ NABÍDKA od Goodoffer24: 91% sleva na Windows 10/11 za € 12 a Office 2016 za € 23

Redakce
1. 9. 2023

Jsme na začátku září. Zvláště těm, kteří rádi utrácejí za hardware důležité peníze, šetří...

Kalendář

Zář 26
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 24
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 15
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Web v éře, kdy obsah vytváří umělá inteligence

Pavel Houser
1. 9. 2023

Hned několik analýz a komentářů ve významných médiích spekulovalo v poslední době o tom, zda současná...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

WinRAR

Anchor text

Pohledávky

Nejpopulárnější články

Synology DiskStation DS223: Moderní kompaktní NAS nejen pro SOHO

Synology DiskStation DS223: Moderní kompaktní NAS nejen pro SOHO

Redakce
21. 8. 2023

Křemík s nanosloupky efektivně přeměňuje teplo na elektrickou energii

Křemík s nanosloupky efektivně přeměňuje teplo na elektrickou energii

Pavel Houser
11. 7. 2023

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun

Zakázat zákonem platby ransomwarovým vyděračům není reálné

Pavel Houser
9. 8. 2023

Trendy pro vývojáře: monolitické aplikace neodepisovat a low code bude spíš okrajovou záležitostí

Redakce
25. 7. 2023

Hrátky s magnetickými víry

Feroelektricita a supravodivost se již nevylučují

Pavel Houser
10. 8. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • V Chattušaši objevili text v dosud neznámém indoevropském jazyce
  • Týden na ITBiz: Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n
  • Ve vesmíru objevili obří strukturu: bublinu galaxií velkou miliardu světelných let

RSS AbcLinuxu RSS

  • LibrePCB 1.0.0
  • Facebook má nové logo
  • Sweet Home 3D 7.2 a Sweet Home 3D Mobile

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.