• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Chodí na váš web málo lidí? Díl II. – PPC a katalogy

itbiz
17. 4. 2009
| Články
Kravatak

V první části článku o zviditelnění webových stránek na vyhledávačích jsme si nastínili, jak využívat principů SEO a dostat stránky co nejvýše při hledání důležitých klíčových slov. Když už máme webovou prezentaci naší firmy optimalizovanou, je čas ji dostat do popředí nejen ve vyhledávání, ale také prostřednictvím kontextové reklamy a katalogů. Druhý díl článku o reklamě ve vyhledávačích je tady!

Ratibor-libal
Výkonný ředitel Spravnykrok.cz Ratibor Líbal

PPC reklamní systémy

Protože vyhledávače svoji nejdůležitější službu (výsledky přirozeného vyhledávání) poskytují zdarma a není možné je snadno ovlivnit, nabízejí reklamu na stránkách s vyhledáváním. Tato reklama se vyznačuje dvěma klíčovými vlastnostmi: klient platí pouze za výkon a reklama se zobrazuje pouze ve správném kontextu. Kontextová reklama se zobrazuje na stránce s přirozenými výsledky vyhledávání, je označená jako reklama, obvykle je jí věnováno méně prostoru a nachází se ve sloupci na pravé straně.
Spouštěcím mechanismem reklamy je shoda mezi dotazem, který položil uživatel a klíčovými slovy, která si vyberete vy a která vás zajímají.
Kolik stojí reklama ve vyhledávačích? Nebývá to tak často, ale tohle je právě ten případ: cenu za reklamu určuje klient. Zpoplatněno totiž není zobrazení reklamy, ale okamžik, kdy uživatel klikne na reklamní prvek (odtud pay-per-click). Cenu za toto kliknutí si můžete určit sami, ovšem pořadí reklam se určuje na bázi aukce, a tak se vám může stát, že se vaše reklama nezobrazí vůbec.

Reklamy ze systémů PPC se zobrazují na dvou typech stránek. Jednak na stránkách s výsledky vyhledávání a potom na stránkách obsahových. Proto můžete vidět PPC reklamu i na zpravodajských a dalších webech.
Nejčastěji používané reklamní prvky pro systémy PPC reklamy jsou textové, které se skládají ze 4 řádků (nadpis, dva řádky popis, odkaz) a mají přísná pravidla, jak mohou vypadat. Některé PPC systémy ovšem nabízejí i reklamy v podobě bannerů. Grafické reklama je přitom určena pouze pro obsahové stránky, takže jí neuvidíte ve vyhledávačích.
Systémy založené na kliknutí, respektive na jiné akci (platbě např. za registraci či nákup) se používají nejen v marketingu, ale také v HR. Nový pracovní portál pro personální inzerci Správnýkrok.cz nabízí zpoplatnění inzerce na základě PPA (pay-per-action), v tomto případě množství zaslaných životopisů.

Co potřebujete vědět o PPC:

  • Nejvíce používané a nejzajímavější jsou systémy Sklik (Seznam) a AdWords (Google)
  • Další systémy, kterých můžete využít, jsou Etarget, AdFox, BBkontext
  • Velmi snadno můžete řídit váš rozpočet – nastavit kolik chcete utratit za den
  • Maximální částku, kterou chcete utratit za kliknutí na vaši reklamu, si určujete sami
  • Vámi určená částka za kliknutí ovlivňuje, na jakém místě se vaše reklama zobrazí
  • Můžete nadefinovat klíčová slova, která vaší reklamu spouštějí, ale také vylučující klíčová slova, která zamezí jejímu zobrazení
  • Systémy nabízejí přesné statistiky, víte přesně, kolik lidí vaši reklamu vidělo a kolik jich zaujala
  • Vyplatí se experimentovat

Reklama v katalogu

Některé vyhledávače nabízejí jako další službu katalog firem (respektive webů). Katalogy jsou svým způsobem předchůdcem dnešních vyhledávačů. Před nástupem fulltextového vyhledávání se k prohledávání webu používaly katalogy s ručně tříděnými odkazy.
Katalogy přežily do dnešní doby, protože si zachovaly několik málo výhod. Jsou vhodné pro specifická vyhledávání, kupříkladu když je pro vás podstatná fyzická adresa. Pokud hledáte sklenáře, chcete najít toho, který je za rohem. Další výhodou katalogů je, že obsahují některé dodatečné informace, třeba otevírací dobu, a tím suplují často chybějící nebo nekvalitní webové stránky.
Druhým důvodem, proč používat katalog, je cílová skupina. Speciálně starší uživatelé internetu mají občas problémy s vyhledáváním a preferují použití katalogu.
Bohužel nevýhodou reklamy v katalogu je, že není flexibilní, často vychází jako výrazně dražší než jiné cesty a její výsledek je poněkud nejistý. Pokud chcete investovat do reklamy v katalogu, máte řadu možností: vlastní katalog provozuje Seznam, Centrum nebo třeba Zlaté stránky. Zároveň byste si ale měli mnohem více rozmyslet, co pro vás má smysl.

Co byste měli vědět o reklamě v internetovém katalogu:

  • Je zpoplatněn zápis do katalogu a obvykle zápis do každé další kategorie
  • Cenu zápisu určuje počet kategorií, rozsah zápisu, pořadí v kategorii a návštěvnost kategorie
  • Platíte za zobrazení reklamy, nikoli za výkon reklamy
  • Servery zveřejňují průměrnou návštěvnost každé kategorie a návštěvnost za poslední období
  • Zápisy do katalogu se kupují na období jednoho roku
  • Pro úspěch reklamy v katalogu je podstatná kvalita vašeho webu
  • Potřebujete měřit efekt reklamy, který tentokrát nemusí nutně procházet přes váš web

O autorovi

Ratibor Líbal se Internetem a internetovým marketingem zabývá již řadu let, na toto téma také publikuje v elektronických i jiných časopisech a přednáší pro posluchače z řad odborné veřejnosti. V současné době je výkonným ředitelem internetového pracovního a HR portálu Spravnykrok.cz, který nabízí firmám registraci a možnost uveřejnění svých volných pracovních pozic zdarma (zpoplatněn je pouze skutečný kontakt uchazeče se zaměstnavatelem), možnost geografického vyhledávání volných pracovních pozic v mapě, výsledky vyhledávání řazené výhradně dle relevance, systém referencí DREEMnet, aplikaci na měření spokojeností s prací a další originální služby a aplikace.

Přečtěte si také

Chodí na váš web málo lidí? První díl článku popisující propagaci ve vyhledávačích a SEO
Internetový marketing: Widget je udělátko
Základy internetového marketingu

Rubriky: Internet

Související příspěvky

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Zprávičky

Google zpřístupní chatovacího robota, do vyhledávání zapojí umělou inteligenci

7. 2. 2023
Zprávičky

Čtvrtletní zisk majitele Googlu klesl o třetinu, tržby zaostaly za očekáváním

3. 2. 2023
Zprávičky

Twitter podniká kroky směřující k zavedení platebních služeb

31. 1. 2023
Cisco představuje portfolio řešení pro Wi-Fi 6
Zprávičky

Některé služby Microsoftu postihly výpadky

25. 1. 2023

Zprávičky

Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici

Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici

Pavel Houser
7. 2. 2023

Třetí nejvýkonnější superpočítač na světě a jednička v Evropě je od února 2023 plně

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

Google zpřístupní chatovacího robota, do vyhledávání zapojí umělou inteligenci

ČTK
7. 2. 2023

Společnost Alphabet, pod kterou spadá i Google, spustí chatovacího robota a do vyhledávání na

Technologické firmy plánují investovat v Saúdské Arábii 9 miliard dolarů

ČTK
7. 2. 2023

Přední světoví technologičtí giganti investují v Saúdské Arábii více než devět miliard USD (200

Dell propustí 6 650 lidí, asi 5 % zaměstnanců

ČTK
6. 2. 2023

Americká počítačová společnost Dell Technologies celosvětově propustí 6650 lidí, což je zhruba pět procent

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Novela zákona zřejmě zpřesní povinnosti operátorů a zpřísní opatření proti spamu

ČTK
6. 2. 2023

Novela zákona o elektronických komunikacích, která upravuje nárok na levnější volání pro sociálně slabé

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Itálie varuje před rozsáhlým útokem hackerů na zařízení se systémem VMware ESXi

ČTK
5. 2. 2023

Tisíce počítačových serverů po celém světě se staly terčem hackerského útoku vyděračským softwarem (ransomware).

Chatovací robot ChatGPT je nejrychleji rostoucí aplikace v historii

ČTK
5. 2. 2023

Chatovací robot ChatGPT, který využívá umělou inteligenci, se stal nejrychleji rostoucí spotřebitelskou aplikací v

Američané silně investují do čínských firem na umělou inteligenci

ČTK
4. 2. 2023

Američtí investoři, včetně investičních divizí firem Intel a Qualcomm, se v letech 2015 až

Tiskové zprávy

Acronis varuje: stále více dětí má možnost využívat snadných nákupů po internetu

Společnost i-PRO představuje první aplikaci pro detekci změny scény s umělou inteligencí

Jacob Ringler povede českou pobočku i vývoj ve společnosti Vendavo

Uvolnění potenciálu střední a východní Evropy

Ness v O2 Czech Republic pomáhá s přechodem do cloudu

Společnost vshosting dosáhla loni obratu téměř čtvrt miliardy Kč

Zpráva dne

Goodoffer24 říká – v únoru dáte za doživotní licenci Windows 10 jen €12 a za Office €23

Goodoffer24 říká – v únoru dáte za doživotní licenci Windows 10 jen €12 a za Office €23

Redakce
2. 2. 2023

Zdaleka ne každý má stovky dolarů na upgrady svého počítačového softwaru. To je také...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Prokletý smartphone: nejen chyby, ale i špatné rozhodování

Pavel Houser
27. 12. 2022

Asi nikoho nepřekvapí, že za neustálou dostupnost smartphonu se platí tím, že práce na tom zařízení...

Nadcházející akce

  1. Virtuální konference Kyberbezpečnost pro zdravotnictví

    23. února
  2. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

MCHO

Newsletter

DHCP

Nejpopulárnější články

Kde se v podnicích uplatní metaverzum?

Redakce
2. 1. 2023

Trendy: předplacené služby, kontejnery, vliv rostoucích cen energií a experti se širším záběrem

Redakce
28. 12. 2022

Nová směrnice NIS 2 se bude týkat tisíců firem. Připravte se na bezplatné virtuální konferenci

Nová směrnice NIS 2 se bude týkat tisíců firem. Připravte se na bezplatné virtuální konferenci

Redakce
20. 1. 2023

Podařilo připravit husté křemíkové nanodrátky pro aplikace s vysokými frekvencemi

Při vzniku chyby by kvantové počítače mohly data automaticky mazat

Pavel Houser
3. 1. 2023

Vybudujte linii obrany pro zastavení vlny ransomwarových útoků

Redakce
23. 12. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici
  • Nová technologie zrychlí imunochemické testování
  • Vstřebatelné fixační hřeby do dlouhých kostí

RSS AbcLinuxu RSS

  • Festival Steam Next | únor 2023
  • xorg-server 21.1.7 řeší CVE-2023-0494
  • Fedora 38 nabídne celý Flathub

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.