• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

IT byznys: 34 % firem se snaží v době krize udržet stávající zákazníky

Jiří Kocourek
16. 12. 2008
| Články
Byznys

V minulém týdnu byl představen průzkum firmy SPSS zaměřený na to, jak si udržet stávající zákazníky v době finanční krize. • Studie firem EMC a S&T CZ vypovídá o tom, že až na výjimky z řad větších firem málokterá firma či jednotlivec řeší ukládání a archivaci dat. Je proto jen otázkou času, kdy dojde ke kolapsu • Nákupů přes internet přibývá, před Vánocemi je největší poptávka po parfémech.

Euro
Krize má vliv na chování firem vůči zákazníkům

Opět po týdnu přicházíme se souhrnem několika významných událostí, které se staly ve světě informačních a komunikačních technologií. Z událostí minulého týdne stojí za zmínku zajímavý průzkum o metodách udržení si firemních zákazníků v současné době, kdy světem zmítá krize ekonomiky. Minulý týden ovšem provázely i jiné zajímavé události, které vám dnes představíme.

Jen 8 % firem hledá nové zákazníky

Nedávno zveřejněný průzkum firmy SPSS, kterého se zúčastnilo 100 společností z regionu Evropy, ukázal, že se až 34% dotázaných firem koncentruje na to, jak si udržet stávající zákazníky. Na získávání nových zákazníků se oproti tomu zaměřuje pouhých 8% společností.

Za klíčový nástroj, který bude v následujících dvou letech nutný k udržení zákazníků a zvýšení jejich spokojenosti, považuje 68% dotázaných společností sběr dat a analýzu zpětné vazby. S tímto trendem se ztotožňuje i Jiří Boháček, koordinátor marketingového výzkumu Škoda-Auto. „Díky segmentaci a analýze loajality zákazníků získáváme mnoho užitečných informací, které nám umožňují provést praktická opatření pro efektivnější oslovování a udržení zákazníků,“ říká o analýze chování zákazníků Jiří Boháček.

Výsledky letošního průzkumu jsou v přímém rozporu s čísly, která vzešla ze stejného průzkumu provedeného v roce 2007. Tehdy se hlavní zájem společností soustředil na získávání nových zákazníků, které považovalo celých 40% respondentů za nejdůležitější faktor.

Péče o zákaznická data je oproti tomu letos zcela zásadní také pro firmy z oblasti velkoobchodu. „Soustavná péče a zpracovávání dat o zákaznících tvoří stěžejní pilíře úspěšného obchodního vztahu. Na základě různých analýz a vyhodnocení, jako je například analýza kupního chování, jsme schopni našim zákazníkům lépe poradit a podpořit je tak i v jejich obchodování“, říká David Dupuy, senior manažer zodpovědný za export a prodej společnosti Ingram Micro v České republice.

Z průzkumu vyplývá, že v současné ekonomické situaci hraje pro firmy nejdůležitější roli loajalita stávajících zákazníků. Dá se předpokládat, že pouze loajální zákazník, tedy ten, o kterého umíme pečovat a přesně víme, co mu můžeme a smíme nabídnout, nám bude i v době krize důvěřovat a nenechá se zlákat nabídkou konkurence. Na druhé straně kvalitní vyhodnocení dat, které máme o zákazníkovi k dispozici, nás včas upozorní na zákazníkovy individuální potřeby, na které budeme schopni reagovat mnohem dříve než konkurence.

Firmám a domácnostem hrozí datový kolaps

Interní analýza technologických společností EMC a S&T CZ ukázala, že firmám i domácnostem hrozí datový kolaps. Každý uživatel počítače v závislosti na své profesi denně vytvoří megabyty či gigabyty dat. Průměrný uživatel tak ročně vyprodukuje minimálně 40 GB dat, která zahrnují nejčastěji textové dokumenty, e-maily, fotografie a videonahrávky.

„Z analýzy vyplývá, že až na výjimky z řad větších firem málokterá firma či jednotlivec řeší ukládání a archivaci dat. Je proto jen otázkou času, kdy dojde ke kolapsu,“ řekl Jan Teuschel, technologický expert společnosti EMC, která je lídrem v oblasti ukládání a archivace dat.

Firmy a zejména domácnosti si totiž do důsledku neuvědomují, že dnes uložená data musí být dostupná nejen příští rok, ale třeba i za desítky let. Experti ze společností S&T CZ a EMC se shodují, že rychlé tempo, kterým data na firemních domácích discích přibývají, znamená reálnou hrozbu. Tou je myšlena situace, kdy potřebná data – například firemní smlouvy či fotografie z dovolené – nejsou dostupná. Datový kolaps může mít řadu podob: „Selhání či poškození úložného disku, jeho zcizení, neúmyslné smazání dat či třeba poškození nebo ztráta záložního média. Během let se může navíc shromáždit tolik dokumentů, že najít ten potřebný je zhola nemožné – ať už na disku počítače nebo v množství záložních disků,“ vysvětlil Vojtěch Dvořák, manažer divize IT služeb společnosti S&T CZ, která patří mezi přední systémové integrátory.

Firmy mohou přijít o klíčová data a domácnosti o vzpomínky

Kolaps hrozí zejména těm firmám a jednotlivcům, kteří nemají vypracovaný systém ukládání a archivace dat. Mohou v důsledku o cenné informace navždy přijít nebo je jednoduše nenajdou. Nejde jen o pravidelné ukládání, ale i o to, kam se data ukládají a jak se archivuji. „V případě firem to může ohrozit chod společnosti, domácnosti mohou přijít o jedinečné fotografie svých ratolestí,“ dodal Jan Teuschel ze společnosti EMC. Typickým fatálním omylem je například představa, že data stačí uložit třeba na DVD disk. „Životnost takových médií je v lepších případech deset let, ale disk nemusí být čitelný již po několika letech,“ upozornil Vojtěch Dvořák ze společnosti S&T CZ.

Předvánoční období znamená zvýšený zájem o nákup na Internetu

Z informací společnosti media1 vyplývá, že tuzemské e-shopy registrují letos v předvánočním období více objednávek, než tomu bylo loni. A to navzdory předpokládané hospodářské krizi. Utahování opasků českých spotřebitelů se tak alespoň na internetu zatím nekoná. Během listopadu a prosince roste online poptávka o stovky procent, oblíbené jsou před Vánocemi tradičně parfémy.

Web-obchod
Počet nákupů na webu před Vánoci roste

Zájem spotřebitelů o nákup přes internet roste v České republice každým rokem. Zatímco loni v tuzemsku proběhlo více než tři milióny transakcí ve více než deseti tisících e-shopech, letos bude toto číslo podle prodejců opět překonáno. Přestože se Česká republika zatím nemůže porovnávat se státy jako je Dánsko či Holandsko, kde přes internet nakupuje více než polovina lidí, statistiky jasně deklarují současný trend. Pro nákup na internetu hovoří pohodlí domova, nižší ceny a neomezená možnost výběru zboží.

Nejlukrativnějšími měsíci z hlediska obchodů na internetu jsou tradičně listopad a prosinec, během nichž prodejci registrují více než třetinu obratu celého kalendářního roku. Nabídky e-shopů proto přicházejí s nejrůznějšími akcemi zaměřenými především na období Vánoc.

„Toto období je pro nás samozřejmě stěžejní. Zákazníci projevují zvýšený zájem prakticky o všechno zboží, nejvíce se však prodávají speciální dárkové sady a každoročně značkové parfémy,“ uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis a.s., která kromě e-shopu Parfemy.cz provozuje například obchody Krasa.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz.

Přečtěte si také

IT byznys: 90 % uživatelů se na Internetu nechává inspirovat tipy na dárky
IT byznys: brněnské centrum IBM vstoupilo do Second Life
IT byznys: telefony převálcuje internetová komunikace
IT byznys: seznam SODIS ukáže na klienty neodebírající zboží e-shopů
IT byznys: nová prodejní síť IT produktů v Česku
IT byznys: až 90 % firem potvrdilo narušení svého bezpečnostního systému
IT byznys: kyber útoky s metodami sociálního inženýrství
IT byznys: skoro 40 % domácností s Blu-ray systémem v roce 2012
IT byznys: spuštění elektronické služby infoJednání
IT byznys: ohlášení živnosti přímo z vašeho počítače
IT byznys: ČEZ přichází s elektronickou fakturací
IT byznys: jak se v Česku podporuje konkurenční prostředí v IT?
IT byznys: odškodné 20 000 pro podvedené klienty Aukro
IT byznys: návrh na snížení roamingových SMS o dvě třetiny ve státech unie
IT byznys: obliba Skype v Česku roste i přes konkurenci ICQ
IT byznys: zahájen prodej iPhone i snahy o mobilní televizi

Rubriky: ByznysInternet

Související příspěvky

Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách

18. 7. 2025
Zprávičky

Vedoucí činitelé Mety se dohodli na urovnání žaloby požadující 8 miliard dolarů

18. 7. 2025
Články

ICT specialisté loni v průměru vydělávali 94 tisíc měsíčně

18. 7. 2025
Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n
Zprávičky

Zisk TSMC díky poptávce po čipech pro AI vzrostl o 61 % na rekord

17. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Množství zašifrovaných dat klesá, ransomware však zůstává vážnou hrozbou

Pavel Houser
18. 7. 2025

Mezi hlavní technické příčiny úspěšných ransomwarových útoků stále patří zneužité zranitelnosti (32 %), následované

Kryptoměny a jejich ekonomika

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách

ČTK
18. 7. 2025

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách. Návrh zákona zavádí regulační režim

Vedoucí činitelé Mety se dohodli na urovnání žaloby požadující 8 miliard dolarů

ČTK
18. 7. 2025

Výkonný ředitel americké internetové společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg a další současní i bývalí

BIS: Čínská investice do pozemní družice v ČR byla bezpečnostním rizikem

ČTK
18. 7. 2025

Řadu bezpečnostních rizik zaznamenala loni Bezpečnostní informační služba (BIS) při posuzování pozemní družicové stanice

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Zisk TSMC díky poptávce po čipech pro AI vzrostl o 61 % na rekord

ČTK
17. 7. 2025

Tchajwanské společnosti Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), hlavnímu světovému výrobci pokročilých čipů pro umělou

Musk vyloučil spojení automobilky Tesla se společností xAI

ČTK
17. 7. 2025

Americký miliardář Elon Musk vyloučil spojení výrobce elektromobilů Tesla se svou společností xAI, která

Čtvrtletní zisk Googlu klesl, tržby nesplnily očekávání

IDC: Globální odbyt smartphonů ve druhém čtvrtletí vzrostl o procento

ČTK
17. 7. 2025

Celosvětový odbyt chytrých telefonů se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o procento na

Evropské agentury Europol a Eurojust rozbily proruskou hackerskou skupinu

ČTK
16. 7. 2025

Evropské agentury Europol a Eurojust rozbily v rámci operace Eastwood proruskou hackerskou skupinu s

Tiskové zprávy

ÚOHS: Pokuta 200 000 Kč pro Ministerstvo pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj nabízí odměny za odhalení bezpečnostních děr ve svých IT systémech

O2 production sází na Panasonic Kairos

AI pomoc pro přetížené týmy ve finančním sektoru

HP představuje digitální tiskový stroj HP Indigo 6K+

GFI Archiver integruje AI CoPilot pro výkonnější správu e-mailových archivů

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Internetový katalog

IMEI

Monitoring

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.