• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Jak posílit automatizaci telekomunikačních služeb a získat konkurenční výhodu

itbiz
22. 8. 2023
| Články
Průzkum Oracle a IDC radí středoevropským organizacím, jak inovovat

Zdroj: Pixabay

Podnikání poskytovatelů služeb je stále složitější, mimo jiné i proto, že se potýkají s rostoucími požadavky rozšiřující se zákaznické základny a zároveň musí poskytovat nové a atraktivní digitální služby. Kromě toho musí hledat účinné způsoby, jak optimalizovat své provozní náklady, aby si udrželi konkurenceschopnost.

Zásadní roli při dosahování efektivity dnes hraje automatizace – využití softwaru, který nahrazuje nebo omezuje lidskou interakci při správě IT a síťové infrastruktury, která se vypořádává s rostoucí složitostí sítě ve velkém měřítku a využívá nejnovější technologické inovace. Dobře provedená automatizace umožňuje poskytovatelům služeb snížit zátěž opakujících se manuálních úkonů technologických a vývojových týmů, podporuje rychlejší rozhodování, lepší kontrolu a dodržování předpisů i efektivitu procesů, která v konečném důsledku vede ke snižování nákladů.

Zaměřit se na konfiguraci sítě a služeb pro konkrétní oblast již ale nestačí. Organizace potřebují rozšířit automatizaci napříč jednotlivými pracovišti a přejít od činností založených na dílčích úkolech ke komplexnějšímu přístupu. To zahrnuje bezproblémovou automatizaci všeho, od infrastruktury přes síť až po podnikové aplikace.

Proč holistická automatizace?
Společnost Gartner nedávno zavedla termín „hyperautomatizace“. Ten označuje rychlou automatizaci co největšího počtu podnikových a IT procesů s cílem dosáhnout úspor z rozsahu a optimalizovat efektivitu podnikání, přičemž automatizace IT je tu základním pilířem. Konkrétně deklarativní softwarový přístup k automatizaci založený na GitOps může přinést obrovské výhody napříč celou organizací poskytovatele služeb, včetně zvýšení efektivity, bezpečnosti, rychlosti, agility a konkurenceschopnosti v rámci podnikových operací. Umožňuje vývojovým, provozním a bezpečnostním týmům zvýšit produktivitu a zároveň eliminovat chyby při úkolech jako je monitorování a zpětné vykazování starších systémů, cloudových služeb a modelů umělé inteligence.

Jaké jsou tedy klíčové oblasti, které musí poskytovatelé služeb zvážit pro úspěšnou strategii automatizace v rámci celé organizace?

1. Základy pro bezpečnou automatizovanou infrastrukturu
V prvním kroku musí poskytovatelé služeb přijmout dynamický softwarový model, který umožňuje neustále inovovat díky zrychlenému nasazování a konzistentní a spolehlivé správě životního cyklu aplikací. Namísto manuálních procesů je infrastruktura zprovozněna prostřednictvím souboru deklarativních softwarových příkazů a nástrojů s otevřeným zdrojovým kódem, které mohou automatizovat jakýkoli aspekt podnikové činnosti.

S tímto přechodem pomáhá zero-touch provisioning (ZTP), který zahrnuje automatizaci konfigurace a správy infrastruktury bez fyzické interakce se zařízeními. To je obzvláště užitečné pro řešení neustále se rozšiřující síťové infrastruktury, například požadavků na šířku pásma, rozsah a latenci sítí 5G a rádiových přístupových sítí (RAN). ZTP zvyšuje četnost a spolehlivost poskytování a zavádění sítí, zjednodušuje proces a umožňuje rychlejší a bezpečnější škálování. Poskytovatelé služeb tak získávají předpoklady pro další úspěšné využití infrastruktury, sítě, cloudu, okrajových a podnikových aplikací.

2. Všudypřítomná bezpečnost
Zabezpečení musí být součástí všeho, nejen doplňkem. Je důležité, aby samotný proces automatizace byl postaven tak, aby minimalizoval rizika. Bezpečnostní řešení je třeba implementovat již v rané fázi vývojového procesu, a to napříč celou infrastrukturou a souborem aplikací a v celém životním cyklu softwaru, přičemž integrace zabezpečení do vývojového procesu (DevSecOps) je základem pro komplexní automatizované zabezpečení.

Automatizace může zároveň podpořit i koncept zabezpečení založený na principu nulové důvěry, kdy všichni aktéři – uvnitř i vně sítě – musí být autorizováni a průběžně ověřováni, než získají přístup k čemukoli v síti. Podstatou tohoto přístupu je, že a priori je vše uzamčeno, a na základě podnikové politiky jsou síť, infrastruktura a aplikace zpřístupněny pouze ověřeným uživatelům. Zde může implementaci zásad podpořit automatizace, která zefektivní proces udělování přístupu ověřeným zaměstnancům a sníží riziko lidské chyby. Klíčovým hlediskem bude, zda je síť zranitelná a které role vyžadují přístup k provádění změn v síti.

Použití ZTP ve spojení s principem nulové důvěry umožňuje poskytovatelům služeb automaticky a bezpečně nasazovat software a upgrady sítě na jejím okraji v mnoha lokalitách ve velkém měřítku, aniž by byl nutný lidský zásah – čehož není snadné dosáhnout pomocí tradičních implementačních procesů.

3. Rozšíření automatizace v rámci celého podniku
Zatímco poskytovatelé služeb již automatizují poskytování služeb konektivity, nyní potřebují automatizaci zavést i na aplikační úrovni, aby zlepšili provozní stránku podnikání zákazníka. To je součástí komplexního přístupu k automatizaci, který zohledňuje nejen síť a infrastrukturu, ale také třetí vrstvu v podobě podnikových aplikací.

To zahrnuje úvahy o širším uplatnění automatizace v podnikových operacích, ať už jde o způsob zpracování objednávek, využívání služeb nebo o to, jak organizace získávají data ze systému v určitém místě podniku. V mnoha ohledech to poskytovatelé služeb již dělají v rámci svých vlastních podniků, takže jde o to, aby se zvážilo, jak lze automatizaci podnikových aplikací přenést i na jiné organizace. V praxi by to mohlo zahrnovat automatizaci podnikového portálu pro volbu a zadávání požadavků na služby s cílem automatizovat nasazení jejich infrastruktury, související konfiguraci zabezpečení a sítě a jejich aplikačního softwaru.

Výběr jednotné platformy, kterou lze rovnoměrně škálovat v rámci celé organizace, může zlepšit celkovou efektivitu a produktivitu, umožní různým týmům spolupracovat, tedy pracovat společně, a nikoli v oddělených strukturách. Integrovaná platforma s podporou životního cyklu může také snížit čas trávený správou a údržbou.

4. Budoucnost automatizace: Umělá inteligence a technologie řízené událostmi
Použití umělé inteligence v automatizaci je jako dát automatizovaným funkcím mozek. Poznatky založené na AI a prediktivní akce řízené událostmi zajišťují ještě vyšší efektivitu, bezpečnost a odolnost.

Například v síti může AI pomoci automatizaci inteligentně předvídat potřeby v oblasti optimalizace. Na základě těchto předpovědí a předchozích dat lze automaticky provádět vylepšení, která zajistí lepší výkon, a tím i větší spokojenost koncových uživatelů. Další pracné úkoly, které vyžadují čas a pozornost, tak mohou být přeneseny ze zaměstnanců na automatizované systémy. Týmy IT se pak mohou soustředit na činnosti přinášející přidanou hodnotu a využívat své odborné dovednosti k řešení obchodních potřeb.

Automatizace pro budoucí úspěch
Automatizace již není pro poskytovatele služeb jen něčím, co je dobré mít. Pokud si chtějí udržet konkurenceschopnost v dnešní nejisté ekonomické situaci a pokračovat v zavádění inovací při současném efektivním řízení podnikových nákladů a využití času, je pro ně nezbytností.

Spíše než se soustředit na jednotlivé oblasti podnikání, lze automatizací úspěch rozšířit napříč celou organizací, propojením bodů mezi infrastrukturou, sítí, vzdálenými lokalitami a podnikovými zákaznickými aplikacemi. Poskytovatelé služeb tak mohou k automatizaci přistupovat holisticky a využívat ji nejen ke snižování nákladů, ale také k vytváření konkurenční výhody.

Autor: Ian Hood, hlavní stratég pro globální průmysl ve společnosti Red Hat

Rubriky: Podnikový softwareTelekomunikace

Související příspěvky

Linus Torvalds má 50 let
Články

Red Hat Enterprise Linux for Business Developers umožňuje sladit vývoj aplikací s produkčním provozem

16. 7. 2025
Jaké novinky přináší Arcserve UDP 8.1?
Zprávičky

Analýza: Neviditelným gigantem internetového provozu jsou analytické nástroje

14. 7. 2025
Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Články

Salesforce představuje třetí generaci Agentforce

14. 7. 2025
Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy
Zprávičky

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

10. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Musk vyloučil spojení automobilky Tesla se společností xAI

ČTK
17. 7. 2025

Americký miliardář Elon Musk vyloučil spojení výrobce elektromobilů Tesla se svou společností xAI, která

Čtvrtletní zisk Googlu klesl, tržby nesplnily očekávání

IDC: Globální odbyt smartphonů ve druhém čtvrtletí vzrostl o procento

ČTK
17. 7. 2025

Celosvětový odbyt chytrých telefonů se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o procento na

Evropské agentury Europol a Eurojust rozbily proruskou hackerskou skupinu

ČTK
16. 7. 2025

Evropské agentury Europol a Eurojust rozbily v rámci operace Eastwood proruskou hackerskou skupinu s

Pentagon bude využívat chatbota Grok, s firmou xAI má smlouvu za 200 milionů dolarů

ČTK
16. 7. 2025

Ministerstvo obrany Spojených států začne využívat chatbota Grok americké společnosti xAI miliardáře Elona Muska.

Výdaje na zabezpečení v Evropě i letos porostou

Oracle investuje tři miliardy dolarů do datových centrech v Německu a Nizozemsku

ČTK
16. 7. 2025

Americká společnost Oracle v příštích pěti letech plánuje investovat do datových center v Německu

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Meta investuje stovky miliard dolarů do datových center pro superinteligenci

ČTK
16. 7. 2025

Společnost Meta Platforms investuje stovky miliard dolarů do vybudování několika obřích datových center na

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Počet kybernetických incidentů v ČR byl v červnu druhý nejnižší za poslední rok

ČTK
15. 7. 2025

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) evidoval v červnu v ČR druhý

Nvidia po souhlasu od Trumpovy vlády obnoví prodej čipů pro AI do Číny

ČTK
15. 7. 2025

Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých

Tiskové zprávy

ÚOHS: Pokuta 200 000 Kč pro Ministerstvo pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj nabízí odměny za odhalení bezpečnostních děr ve svých IT systémech

O2 production sází na Panasonic Kairos

AI pomoc pro přetížené týmy ve finančním sektoru

HP představuje digitální tiskový stroj HP Indigo 6K+

GFI Archiver integruje AI CoPilot pro výkonnější správu e-mailových archivů

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Tiskový mluvčí

Portfolio

Inzertní výkon

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.