• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Nový průzkum ukazuje, jak mohou agenti AI zasáhnout, když důvěra spotřebitelů klesá

Pavel Houser
12. 11. 2024
| Tiskové zprávy

Nejnovější průzkum společnosti Salesforce State of the AI Connected Customer ukazuje, že důvěra spotřebitelů ve společnosti je rekordně nízká a že umělá inteligence zvyšuje nároky na značky. V současné době se 60 % spotřebitelů domnívá, že díky pokroku v oblasti AI je důvěra ještě důležitější. A vzhledem k rostoucímu počtu agentů s umělou inteligencí tato zjištění ukazují na skutečné příležitosti pro firmy, jak získat zpět spotřebitele pomocí důvěryhodných agentů s umělou inteligencí v letošní sváteční sezóně. Tato příležitost je největší u generace Z, kdy téměř třetina spotřebitelů z ní uvedla, že by jim nevadilo, kdyby za ně nakupoval agent.

Proč je to důležité: Tváří v tvář náročné sezóně svátečních nákupů a klesající důvěře spotřebitelů si značky nemohou dovolit AI pokazit – zejména proto, že v letošní sváteční sezóně ovlivní AI celosvětové online prodeje v hodnotě více než 200 miliard dolarů. Agenti AI, neboli inteligentní software, který rozumí dotazům zákazníků a reaguje na ně bez zásahu člověka, mohou společnostem pomoci zvýšit marže a udržet zákazníky v nákupu tím, že jim poskytnou neuvěřitelný zákaznický servis. Od zmírnění nepřehledných nákupních zkušeností až po obtížné procesy vracení zboží, na všechno existuje agent. Aby však značky mohly budovat důvěryhodné vztahy se zákazníky, potřebují důvěryhodné agenty s umělou inteligencí, kteří se opírají o transparentnost a správná data.

Mezi hlavní zjištění průzkumu AI Connected Customer patří:

Spotřebitelé méně důvěřují, ale více očekávají
Důvěra spotřebitelů je na nejnižší úrovni za poslední roky a díky pokroku v oblasti umělé inteligence je získání této důvěry důležitější než kdykoli předtím.
• Téměř tři čtvrtiny (72 %) spotřebitelů důvěřují společnostem méně než před rokem.
• 65 % respondentů má pocit, že společnosti se svými zákaznickými údaji nakládají bezohledně.
Nejde jen o důvěru, spotřebitelé také očekávají nejlepší zážitky ve své třídě.
• 69 % spotřebitelů očekává konzistentní interakci napříč odděleními.
• Téměř 60 % spotřebitelů dává přednost tomu, aby k získání informací nebo dokončení úkolu použili méně kontaktních míst.
Zatímco výhodnější nabídky jsou hlavním důvodem, proč spotřebitelé přechází k nové značce, zkušenosti se zákaznickými službami, pohodlí a stálá kvalita výrobků nebo služeb vedou k dlouhodobější věrnosti vůči značce.
• 43 % spotřebitelů tvrdí, že špatná zkušenost se zákaznickým servisem je odradí od opakovaného nákupu u dané společnosti nebo značky.
• Více než třetina spotřebitelů tvrdí, že je značky připraví o nepříjemnosti, jako je obtížný proces vrácení zboží nebo nepřehledný nákup.

Mladší spotřebitelé jsou nejvíce otevřeni agentům AI
Průzkum ukázal, že generace Z a mileniálové jsou ochotnější než starší generace využívat agenty s umělou inteligencí ke zlepšení zákaznické zkušenosti.
Zejména mladší generace kladou na společnosti vyšší nároky, pokud jde o přizpůsobení se jejich potřebám a jejich předvídání – 43 % příslušníků generace Z a mileniálů tvrdí, že umělá inteligence zvyšuje nároky na zákaznickou zkušenost, zatímco u generace baby boom je to jen 32 %.
Spotřebitelé z generace Z a mileniálové také, častěji než starší generace, zvažují výhody poskytované zprostředkovateli.
Transparentnost je klíčem k budování důvěry spotřebitelů v éru agentů AI
Navzdory příslibu mladých zákazníků se mnoho spotřebitelů ještě nerozhodlo pro umělou inteligenci. Téměř polovina spotřebitelů se k dopadu AI na jejich život, ať už osobní nebo profesní, staví neutrálně.
Mnozí spotřebitelé totiž pociťují vůči budoucnosti umělé inteligence kombinaci nedůvěry (44 %) a zvědavosti (41 %), což ukazuje, že společnosti mají velkou příležitost pomoci spotřebitelům pochopit výhody agentů s umělou inteligencí.
• Více než třetina spotřebitelů by pracovala s agentem s umělou inteligencí místo s osobou, aby se vyhnula opakování.
• 30 % spotřebitelů – ještě více mezi generací Z a mileniály (37 %) – by kvůli rychlejší obsluze spolupracovalo s agentem s umělou inteligencí místo s osobou.
• Čtvrtina spotřebitelů – ještě více mezi generací Z a mileniály (zhruba třetina) – by sdílela své osobní údaje s agentem umělé inteligence, aby mohl lépe předvídat jejich potřeby.
Aby si podniky vybudovaly důvěru v obchodní zástupce, musí překlenout mezeru v důvěře prostřednictvím větší transparentnosti.
• Téměř 75 % spotřebitelů chce vědět, zda komunikují s agentem s umělou inteligencí.
• 45 % respondentů pravděpodobněji využije agenta s umělou inteligencí, pokud to pomůře rychlešímu servisu.
• 44 % respondentů pravděpodobněji použije agenta AI, pokud je jeho logika jasně vysvětlena.

Perspektiva společnosti Salesforce: „Maloobchodníci čelí mnohem více konkurenční nákupní sezóně a snaží se dosáhnout vyšších marží uprostřed rostoucích požadavků zákazníků. Agenti s umělou inteligencí mohou značkám pomoci poskytovat konzistentní, personalizované zážitky pro nakupující napříč všemi kanály – prohloubit loajalitu zákazníků a v konečném důsledku i zvýšit prodeje.“ – Michael Affronti, SVP a generální ředitel Commerce Cloud, Salesforce.

Pohled zákazníka: „Od zavedení Agentforce ve společnosti Saks začínáme vidět skutečný potenciál jejích autonomních agentů s umělou inteligencí, kteří rozšiřují schopnost našich týmů poskytovat personalizovanou a efektivní zákaznickou podporu. Agentforce zefektivní rutinní úkoly, jako je sledování objednávek, a umožní našim servisním týmům upřednostnit smysluplnější interakce se zákazníky a soustředit se na poskytování kvalitního zákaznického servisu na míru. Jsme nadšeni, že můžeme pokračovat ve vylepšování našich luxusních nákupů a zkoumání nových způsobů, jak může Agentforce nadále zvyšovat úroveň našich služeb.“ – Mike Hite, technologický ředitel společnosti Saks Global

Metodika: Data pocházejí z dvojitě zaslepeného průzkumu mezi 15 015 spotřebiteli provedeného v období od 16. července do 16. srpna 2024. Údaje byly váženy a jsou reprezentativní pro všechny dospělé osoby v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Indii, Irsku, Itálii, Japonsku, Nizozemsku, Norsku, Singapuru, Španělsku, Švédsku, Spojeném království a USA (ve věku 18+ let). Průzkum provedla online společnost YouGov.

Související příspěvky

Zprávičky

Rusko se chystá omezit západní software a komunikační platformy

20. 7. 2025
Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Zprávičky

Netflix výrazně zvýšil zisk a poprvé při tvorbě použil umělou inteligenci

19. 7. 2025
Zprávičky

Množství zašifrovaných dat klesá, ransomware však zůstává vážnou hrozbou

18. 7. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách

18. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Rusko se chystá omezit západní software a komunikační platformy

ČTK
20. 7. 2025

Ruský prezident Vladimir Putin nařídil vládě připravit návrhy ohledně omezení na používání počítačových programů

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

Netflix výrazně zvýšil zisk a poprvé při tvorbě použil umělou inteligenci

ČTK
19. 7. 2025

Americký provozovatel placené streamovací platformy Netflix ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o

Množství zašifrovaných dat klesá, ransomware však zůstává vážnou hrozbou

Pavel Houser
18. 7. 2025

Mezi hlavní technické příčiny úspěšných ransomwarových útoků stále patří zneužité zranitelnosti (32 %), následované

Kryptoměny a jejich ekonomika

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách

ČTK
18. 7. 2025

Američtí zákonodárci přijali první významný národní zákon o kryptoměnách. Návrh zákona zavádí regulační režim

Vedoucí činitelé Mety se dohodli na urovnání žaloby požadující 8 miliard dolarů

ČTK
18. 7. 2025

Výkonný ředitel americké internetové společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg a další současní i bývalí

BIS: Čínská investice do pozemní družice v ČR byla bezpečnostním rizikem

ČTK
18. 7. 2025

Řadu bezpečnostních rizik zaznamenala loni Bezpečnostní informační služba (BIS) při posuzování pozemní družicové stanice

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Zisk TSMC díky poptávce po čipech pro AI vzrostl o 61 % na rekord

ČTK
17. 7. 2025

Tchajwanské společnosti Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), hlavnímu světovému výrobci pokročilých čipů pro umělou

Musk vyloučil spojení automobilky Tesla se společností xAI

ČTK
17. 7. 2025

Americký miliardář Elon Musk vyloučil spojení výrobce elektromobilů Tesla se svou společností xAI, která

Tiskové zprávy

ÚOHS: Pokuta 200 000 Kč pro Ministerstvo pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj nabízí odměny za odhalení bezpečnostních děr ve svých IT systémech

O2 production sází na Panasonic Kairos

AI pomoc pro přetížené týmy ve finančním sektoru

HP představuje digitální tiskový stroj HP Indigo 6K+

GFI Archiver integruje AI CoPilot pro výkonnější správu e-mailových archivů

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

PPC

Analogová síť

Keyword

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.