Obavy z bezpečnosti brání firmám více při svém podnikání využívat technologie Web 2.0 a sociální sítě

01. říjen 2010 15:22 0 komentářů

Celosvětový průzkum společnosti McAfee ukazuje, že organizace jsou si vědomy možných příjmů z nasazení technologií Web 2.0, obávají se ale současně finančních ztrát v důsledku bezpečnostních rizik. Nejvíce používají Web 2.0 firmy v Brazílii, Španělsku a Indii.

Praha – Společnost McAfee, Inc. (NYSE: MFE) zjistila, že manažeři na celém světě si uvědomují hodnotu aplikací Web 2.0 pro podporu produktivity i zajištění nových příjmů. Současně jsou však i nadále hluboce znepokojeni bezpečnostními riziky, které by s nasazením těchto technologií mohly být spojeny. Průzkum mezi více než 1 000 manažery s rozhodovací pravomocí v 17 zemích ukázal, že 50 % firem se obává bezpečnosti aplikací Web 2.0 a 60 % se bojí možné ztráty reputace společnosti v důsledku zneužití těchto technologií. 70 % firem z průzkumu loni utrpělo finanční ztráty v souvislosti s bezpečností IT; v průměrná výše škody byla
2 miliony dolarů a celková částka u firem zúčastněných v průzkumu přesáhla ,1 miliardy dolarů.

Technologie Web 2.0 jsou pro podporu podnikání využívány nejvíce v Brazílii, Španělsku a Indii, nejmenší je jejich adopce v Kanadě, Austrálii, Velké Británii a ve Spojených státech. Studii s názvem Web 2.0: A Complex Balancing Act – The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices (Web 2.0: Komplexní vyvažování – první celosvětová studie o použití technologií Web 2.0, jejich rizicích i optimálních postupech) na objednávku společnosti McAfee provedlo centrum CERIAS (Center for Education and Research in Information Assurance and Security) na Purdue University.

Hlavní zjištění průzkumu:

• Přijetí technologií Web 2.0 se v různých zemích výrazně liší – V Brazílii, Španělsku
a Indii, kde je jejich nasazení v podnikání nejvyšší, je používá 90 % nebo více z firem zúčastněných v průzkumu. Nejmenší je tento podíl v USA, Velké Británii, Austrálii
a Kanadě.

• Nasazení technologií Web 2.0 je motivováno především nadějí získat nové příjmy – 75 % dotazovaných organizací uvedlo, že rozšířené využívání technologií Web 2.0 vytvoří nové zdroje příjmů, zatímco 40 % se domnívá, že tyto nástroje zvýší produktivitu práce
a zlepší efektivitu marketingových strategií.

• Bezpečnost v centru zájmu – Polovina respondentů jmenovala bezpečnost jako hlavní problém, který zvažují v souvislosti s technologiemi Web 2.0. Třetina pak přímo uvedla, že právě obavy ze zabezpečení jsou hlavním důvodem, proč v rámci svého podnikání nevyužívají technologie Web 2.0 ve větší míře. Mezi hlavními hrozbami, které mohou způsobit zaměstnanci používající aplikace Web 2.0, uváděli respondenti malware (35 %), viry (15 %), přehlcení informacemi (11 %) a spyware (10 %).

• Firmy se bojí poškození svého dobrého jména – 60 % dotazovaných firem v rámci průzkumu uvedlo, že jako nejvýznamnější důsledek nevhodného použití aplikací Web 2.0 a sociálních médií vnímají možnou ztrátu reputace, hodnoty značky, ztrátu zákazníků nebo i celkové důvěryhodnosti. Třetina respondentů připustila, že po pracovním využití sociálních médií bylo nutné vynaložit původně neplánované náklady, aby se podařilo vyřešit související problémy. 14 % organizací uvedlo, že utrpěly ztráty v důsledku právních sporů či hrozeb žalobami, když jejich zaměstnanci ohrozili důvěrnost citlivých informací; za více než 60 % těchto incidentů přitom mohlo používání sociálních médií.

• Mnoho firem namísto přijetí příslušných politik aplikace Web 2.0 blokuje – Z celosvětového průzkumu vyplynulo, že 13 % firem blokuje na pracovišti používání veškerých sociálních médií a 81 % zakazuje používání alespoň jednoho nástroje Web 2.0, protože mají obavu ze souvisejících bezpečnostních rizik. Naopak téměř třetina respondentů tvrdí, že nemají na pracovišti implementovány žádné politiky vztahující se k sociálním médiím. 25 % organizací monitoruje, jak zaměstnanci používají aplikace Web 2.0, 66 % zavedlo politiky pro používání sociálních médií a 71 % z nich (tj. 47 % celkově) používá technologické prostředky k vynucení těchto politik.

Společnost McAfee uskuteční 6. října webové vysílání o bezpečnosti aplikací Web 2.0. Vystoupí zde Chenxi Wang z analytické firmy Forrester Research. Webcast by měl firmám pomoci v úspěšném používání technologií Web 2.0. Zájemci se mohou registrovat na linku níže a získat tak podrobnější informace.

Studie společnosti McAfee Web 2.0: A Complex Balancing Act – The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices je k dispozici na webu www.mcafee.com


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

50 let Intelu

ČTK , 16. červenec 2018 09:06

Intel nejprve produkoval paměti typu RAM, ale na počátku sedmdesátých let se firma rozhodla rozšířit...

Více 0 komentářů

USA zrušily zákaz dodávek amerického zboží čínské ZTE

ČTK , 14. červenec 2018 08:00

Firma již v rámci urovnání sporu s americkou vládou souhlasila, že zaplatí pokutu miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Trh PC ve 2. čtvrtletí rostl, tvrdí Gartner i IDC

ČTK , 13. červenec 2018 16:35

Růst odbytu táhla zejména poptávka firemního segmentu podpořená operačním systémem Windows 10....

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Polovina kryptoměnových firem zanikne během čtyř měsíců od ICO

ČTK , 13. červenec 2018 10:09

Nejlepší strategií je prý mince v primární nabídce koupit a hned první den obchodů na otevřeném trhu...

Více 0 komentářů

Americká vláda se odvolává proti fúzi AT&T a Time Warner

ČTK , 13. červenec 2018 10:07

Ministerstvo se odvolalo proti červnovému rozhodnutí soudu, který spojení posvětil přes dřívější nám...

Více 0 komentářů

Německý soud: Rodiče mají mít přístup k facebooku mrtvé dcery

ČTK , 13. červenec 2018 09:00

Facebook nechtěl obsah účtu dívky otevřít, protože i její přátelé údajně spoléhali na to, že jejich ...

Více 1 komentářů

Broadcom koupí za 18,9 miliard dolarů CA Technologies

ČTK , 12. červenec 2018 13:01

Akvizice jsou důležité pro expanzi Broadcomu. Výběr firmy CA je však pro analytiky překvapením....

Více 0 komentářů