Software602, IBM a APIF společně vytvořily technologii pro krizovou komunikaci v oblastech katastrof

22. březen 2010 10:44 0 komentářů

Praha (18. března 2010) – Řešení, které záchranářům umožňuje i v případě výpadku telekomunikačních sítí efektivně komunikovat, mít přístup k aktuálním informacím a systematicky řídit obnovu klíčových zdrojů, je výsledkem projektu, na kterém spojily síly Software602, italská pobočka IBM, španělská komunikační firma APIF MOVIQUITY a několik univerzitních a výzkumných pracovišť z různých evropských zemí.

Vyvinutá technologie je k dispozici provozovatelům záchranářských systémů ve všech zemích EU. Projekt byl realizován v rámci 6. rámcového programu výzkumu a vývoje EU.

V případě havárie, teroristického útoku nebo jiné katastrofy by zmíněné řešení umožnilo okamžitě vytvořit bezdrátovou síť pokrývající území o rozloze několika kilometrů čtverečních. Účastníci záchranných prací by dostali notebooky, PDA nebo obdobná zařízení, v nichž je instalována aplikace pro sdílení informací a koordinaci týmu. Součástí systému by byl také speciálně vybavený automobil, který by fungoval jako technologické jádro komunikace pro záchranný tým a pro jeho spojení s krizovým štábem.

Firma Software602 vyvinula uživatelské rozhraní (front end), IBM interní (back-office) části systému
a APIF dodal peer-to-peer platformu bezdrátové sítě. Další účastníci projektu řešili sdílení dat, práci
s mapami a řízení pracovních postupů. Zákazníka představovala Civilní obrana italského regionu Kalábrie.

„Pro důležité objekty, jako jsou nemocnice nebo velké průmyslové komplexy, sice existují havarijní plány zahrnující i obnovení provozu, ale v praxi je jejich realizace omezená tím, že účastníci nemají přehled o aktuální situaci a chybí jim vzájemné propojení. S řešením, které vzniklo ve spolupráci řady komerčních firem, univerzit a výzkumných center, mohou být záchranářské a rekonstrukční práce usnadněny a může se do nich efektivně zapojit více lidí,“ uvedl manažer projektu za Software602 Zdeněk Záliš. „Jsme rádi, že jsme k tomu mohli přispět a znovu potvrdit, že dokážeme vytvořit vhodné rozhraní doslova pro každou situaci – od výpisů z centrálních evidencí Czech POINTu přes daňová přiznání a speciální kriminalistické grafické dotazníky až po nástroje pro práci záchranářských týmů.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Když chatboty mluví mezi sebou

Pavel Houser , 25. červen 2018 16:15
Pavel Houser

Jak se spolu dokážou dohodnout Siri, Alexa a Cortana? Kdyby programy o sobě věděly, že jsou umělé in...

Více







RSS 

Zprávičky

JavaScript mezi programátory stále vede

Pavel Houser , 25. červen 2018 14:50

Rostoucí počet plánuje přejít od samoobslužných a lokálních cloudových řešení k velkým cloudovým pos...

Více 0 komentářů

Cleverlance Group má roční obrat 951 milionů Kč

Pavel Houser , 25. červen 2018 14:17

Projekty: E-shop pro automobily s operativním leasingem, mezibankovní aplikace a chatbot....

Více 0 komentářů

Český Google spustil nový portál pro startupy v regionech

ČTK , 25. červen 2018 13:14

Více než polovina všech českých start-upů vzniká v Praze, dalších 15 % v Brně......

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Praha spustila server s daty o městě

ČTK , 25. červen 2018 08:00

Použitá data Operátor ICT získává zejména z městských společností....

Více 0 komentářů

Útočníci se snaží zneužít fotbalovou horečku

Pavel Houser , 23. červen 2018 11:59

Nová phishingová kampaň se snaží lákat oběti ke stažení infikovaného rozpisu a výsledků fotbalového ...

Více 0 komentářů

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů