Důvěra veřejnosti ve státní správu již několik let klesá. Nejnovější výzkum společnosti Salesforce ukazuje, že agenti s umělou inteligencí by ji mohli pomoci obnovit.
Voliči na celém světě se shodují, že v oblasti vládních služeb je stále co zlepšovat. Čtyřicet procent respondentů uvádí, že má problémy s interakcí ve vztahu k vládě, a více než třetina si není jistá dostupnými programy. Průzkum však naznačuje drtivou podporu veřejnosti pro řešení založená na umělé inteligenci – 90 % globálních voličů uvedlo, že by pro komunikaci s vládou využilo agenta s umělou inteligencí.
Proč je to důležité: Příchod agentů umělé inteligence představuje pro státní správu zajímavou příležitost, jak posílit důvěru veřejnosti zefektivněním služeb a zrychlením doby odezvy. Tváří v tvář napjatým rozpočtům mohou agenti posílit úředníky a lépe sloužit voličům, aniž by museli zvyšovat počet zaměstnanců.
Perspektiva společnosti Salesforce: „Z našeho průzkumu je zřejmé, že existuje potřeba řešení s umělou inteligencí, jako je Agentforce společnosti Salesforce, která vládám pomáhá zefektivnit a rozšířit služby tak, aby lépe vyhovovaly potřebám jejich voličů,“ uvedl Nasi Jazayeri, EVP a GM pro veřejný sektor ve společnosti Salesforce. „V době, kdy se v Davosu scházejí světoví lídři, máme obrovskou příležitost, aby se veřejný a soukromý sektor setkaly a prozkoumaly, jak mohou zásadní technologické pokroky, jako jsou agenti AI, zlepšit způsob, jakým vlády podporují své voliče,“ dodává.
Veřejnost požaduje zlepšení služeb státní správy
• 40 % respondentů tvrdí, že je pro ně obtížné komunikovat s úřady, když mají otázky nebo potřebují pomoc.
• Méně než polovina respondentů průzkumu považuje za snadné pochopit, jaké veřejné služby (42 %) a programy veřejné pomoci (46 %) jsou pro ně dostupné.
• Mezi hlavní zlepšení v oblasti poskytování služeb, která si přeje veřejnost, patří:
◦ snížení počtu kroků k řešení potřeb
◦ rychlejší reakce na jejich potřeby.
Voliči chtějí spolupracovat s agenty
• 90 % respondentů napříč světem uvedlo, že by při komunikaci s veřejným sektorem využilo agenta s umělou inteligencí.
• Voliči v Brazílii, Španělsku, Singapuru a Itálii patří mezi země, které jsou nejvíce ochotné využívat agenty AI pro interakci s veřejným sektorem, což jim dává příležitost stát se průkopníky v éře agentů AI.
• 20 % německých a amerických respondentů uvedlo, že je velmi pravděpodobné, že využijí agenta s AI k vyplnění vládních formulářů (např. při vyplňování daňových přiznání, žádostí, aj.).
• Respondenti při zvažování využití agentů AI ve veřejném sektoru upřednostnili tyto tři faktory:
◦ 47 % uvedlo, že poskytuje nepřetržitý přístup k informacím a službám
◦ 44 % pomáhá efektivně přistupovat ke státním zdrojům
◦ 40 % tvrdí, že k řešení jejich potřeb je zapotřebí snížit počet webových stránek a kroků.