Čtvrtina online kampaní v ČR využívá rich media formátů

28. listopad 2012 00:36 0 komentářů

Již čtvrtina online reklamních kampaní na českém trhu používá rich media formáty. Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90%. Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovní 0,35%. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24% a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví Finance a pojišťovnictví. Tyto výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku. gemiusAdMonitor přináší informace o trendech na trhu online reklamy, například o nejpoužívanějších reklamních formátech, průměrné míře prokliku jednotlivých bannerů či odvětvích, která zadávají nejvíce online reklamních kampaní. V ČR sleduje studie více než 90% všech reklamních kampaní objednávaných mediálními agenturami.

Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v ČR a dalších sledovaných státech je to pouze kolem 0,35% anebo ještě méně. Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v ČR nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25% reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5%, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.

“Poptávka po rich media reklamních formátech bude dle mého názoru nadále růst. V první polovině roku 2012 obsahovala každá čtvrtá reklamní kampaň rich media formát. Vliv na zvýšení popularity těchto bannerů má především to, že je tato reklama pro uživatele mnohem atraktivnější než klasické bannery. Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu zadávají společnosti z odvětví Finance, pojišťovnictví a makléřství (42,5%), Auto-moto (13,7%). Telekomunikace (9,2%). V porovnání s předchozí etapou studie se výrazně zvýšil podíl impresí v reklamních kampaních z kategorie Finance, pojišťovnictví a makléřství a to více než 10 procentních bodů, naopak počet impresí z kategorie Nápoje a alkohol zaznamenal největší pokles (o 12 procentních bodů). Bannery odvětví, která mají nejvyšší podíl reklamních kampaní na trhu, ovšem nepatří mezi ty, na které internetoví uživatelé klikají nejčastěji. V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií Potraviny, Nápoje a alkohol a Obchod a na ně také nejčastěji klikají. Více informací naleznete v prezentaci „gemiusAdMonitor report H1 2012“.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Americká Workday koupila českou firmu Stories

ČTK , 18. červenec 2018 09:00

Českou firmu Stories založili tři datoví odborníci, kteří si dali za cíl změnit řízení velkých firem...

Více 0 komentářů

Slovensko zablokovalo přístup k desítkám webů s hazardními hrami

ČTK , 18. červenec 2018 08:00

Na návrh slovenského Finančního ředitelství soudy nařídily telekomunikačním operátorům zamezit příst...

Více 0 komentářů

Český startup CleverFarm buduje v Srbsku síť IoT

Pavel Houser , 17. červenec 2018 10:00

Český startup CleverFarm, který zavádí moderní technologie do zemědělství, pomáhá s budováním IoT sí...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Akcie Netflixu oslabily, Amazon a Disney konkurují

ČTK , 17. červenec 2018 09:36

Počet nových předplatitelů a tržby internetové televize Netflix zaostaly ve druhém čtvrtletí za oček...

Více 0 komentářů

Velitelství vojenských kybernetických sil by mohlo sídlit v Brně

ČTK , 17. červenec 2018 08:00

Vytvoření velitelství je naplánováno na začátek ledna 2019, od července pak vznikne výkonná část jed...

Více 0 komentářů

50 let Intelu

ČTK , 16. červenec 2018 09:06

Intel nejprve produkoval paměti typu RAM, ale na počátku sedmdesátých let se firma rozhodla rozšířit...

Více 0 komentářů

USA zrušily zákaz dodávek amerického zboží čínské ZTE

ČTK , 14. červenec 2018 08:00

Firma již v rámci urovnání sporu s americkou vládou souhlasila, že zaplatí pokutu miliardy dolarů....

Více 0 komentářů