ND LOGISTICS CZ s.r.o., jejíž činnost na českém trhu tvoří především skladovací služby, patří ve Francii a Velké Británii mezi absolutní špičky v oblasti logistiky. Na českém trhu je firma od roku 2002 a její činnost zde není tak rozsáhlá, jako ve zmíněných zemích, nicméně i zde jsou její služby velmi sofistikované. Proto management i zaměstnanci ke své práci nezbytně potřebují komplexní ERP systém. Od 1. ledna 2015 jim bude pomáhat systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions. Jeho implementace je nyní před dokončením.
V současné době v ND LOGISTICS CZ stále ještě pracují s původním systémem od francouzského dodavatele. Ten je však již zastaralý a nedostačuje rostoucím potřebám firmy.
„Jako problém se postupem času ukázal především fakt, že náš dosavadní systém naprosto nevyhovuje požadavkům mateřské firmy na reporting,“ říká Martina Willmannová, financial controller v ND LOGISTICS CZ a dodává: „Navíc podpora systému není lokální, ale provádí se přes mateřskou firmu, což je extrémně zdlouhavé a drahé.“
Právě paní Wllmannová proto v ND LOGISTICS CZ iniciovala pořízení nového systému a v současné době řídí jeho implementaci. Ta zde byla zahájena v červnu 2014.
Martina Willmannová konstatuje: „Implementace probíhá standardně, bez větších problémů. Zajímavý je zejména průběh nastavování reportů, které mají v naší firmě některá specifika, jsou velmi rozsáhlé a podrobné.“
Termínem dokončení zavádění systému je 31. prosinec 2014. Důvodem je, že k tomuto datu končí podpora stávajícího francouzského softwaru a od 1. ledna 2015 tak již v ND LOGISTICS CZ musí být možné plně se spoléhat na HELIOS Orange.
„Přínos nového systému očekáváme ve všech oblastech ekonomické a správní činnosti firmy,“ říká Martina Willmannová. „Vzhledem k jednoduchosti a zastaralosti našeho současného softwaru očekáváme zlepšení zejména v oblasti účetnictví, reportingu, v oblasti mezd, oběhu dokumentů, atd. Naopak v rovině finančních úspor přínos zatím neočekáváme, vzhledem k tomu, že v souvislosti se zavedením nového softwaru bude kladen mateřskou firmou větší nárok na počet a přesnost reportů.“
Zajímavostí, související s výběrem systému HELIOS Orange pro ND LOGISTICS CZ, byl požadavek mateřské firmy na prezentaci softwaru současně paní Willmannovou a zaměstnancem dodavatele systém, který je zodpovědný za implementaci. Prezentace proběhla přímo ve finančním centru společnosti v Toulouse. Dodavatel systému tomuto požadavku samozřejmě rád vyhověl.
Ve společnosti ND LOGISTICS CZ budou do konce letošního roku implementovány tyto moduly a funkcionality:
- Nástroje přizpůsobení
*Uživatelské editory
-
Komunikace s bankami: Banka
-
Ekonomika a finanční řízení: Účetnictví
- Splátkování a leasing
- Rozpouštění a přeúčtování režií
- Pokladna
-
Majetek
-
Helios Controlling: Výkazy a reporty
-
Skladové hospodářství a obchod: Sklady
Nabídky, objednávky a rezervace -
Fakturace
-
CRM a služby: Evidence pošty a datové schránky
-
Mzdy a lidské zdroje: Mzdy
-
Personalistika
-
Rozšiřující funkcionality: Ares
*Schvalování dokladů
Na otázku, zda je některý z nich něčím zvláště zajímavý, odpovídá paní Willmannová: „Jak jsem již zmínila, vzhledem k obrovskému rozdílu mezi naším stávajícím softwarem a systémem HELIOS Orange jsou pro nás zvláště zajímavé úplně všechny moduly. Jen pro zajímavost uvádím:
- Fakturace – náš současný software neumí vystavovat faktury
- Modul majetku – zatím jsme vůbec neměli
- Banky – účtujeme ručně, nemáme žádný interface
- Mzdy – používáme oddělený software na účetnictví a mzdy, do současného systému se mzdy účtují ručně
Věřím tedy, že od začátku příštího roku všichni pocítíme zlepšení prakticky ve všech oblastech naší činnosti.“