Jak GDPR ovlivní e-mail marketing?

30. květen 2017 13:11 0 komentářů

Posílání obchodních e-mailů a uchovávání osobních údajů zásadním způsobem ovlivní nové nařízení Evropské unie GDPR, které začne platit v květnu 2018. Týkat se bude všech společností, jejichž zákazníky je 750 milionů občanů EU z 28 členských zemí. Opatření se přitom dotkne všech e-mailových schránek evropských rezidentů. Problematice se bude v červnu podrobně věnovat odborná snídaně GDPRlive.cz s vybranými odborníky.

GDPR (General Data Protection Regulation) označuje nové nařízení Evropské unie deklarující práva a povinnosti za účelem ochrany osobních údajů občanů EU, které vstupuje v platnost 28. května 2018 a týká se všech organizací, i mimo EU, které spravují data občanů EU. Při nesouladu s GDPR hrozí přitom pokuta až do výše 4 % ročního obratu či 20 milionů EUR, což může být v mnoha případech až likvidační.

Mezi důležité aspekty marketingu firem, které nástup GDPR změní, patří souhlas se zasíláním e-mailů, který bude muset být jednoznačný a ničím nepodmíněný. Toto ustanovení má mimo jiné platit i zpětně ke sbíraným údajům.

Další významnou novinkou může pro mnoho společností být právo na vymazání, kdy jednotlivec bude mít právo na odstranění osobních dat. Stejně tak získá uživatel právo na získání dat, která o něm společnost má. Při získávání osobních údajů musí být použitý jazyk jednoduchý a konkrétní a musí specifikovat všechny způsoby využití osobních údajů.

Problematice e-mail marketingu a GDPR se bude věnovat odborné setkání GDPRlive, které přinese praktické rady a zkušenosti s implementací GDPR jak z oblasti e-commerce, tak z oblasti bankovních služeb. VIVmail.cz, přední český specialista na pokročilý e-mailing, organizuje setkání pro majitele e-shopů, manažery marketingu a e-mailingové specialisty. Hlavním cílem je přinést doporučení, jak správně nastavit procesy z pohledu GDPR v souvislosti s e-mail marketingem.

Na odborném setkání GDPRlive 13. června v Praze vystoupí zástupci společností IBM, Pilulka.cz, Home Credit a Kmoch Legal. Partnery akce jsou VIVmail.cz a asociace.biz. Více informací na www.gdprlive.cz.

Kdo bude na GDPRlive:

  • Daniel Joksch, Security Client Representative, IBM

  • Michal Hanáček, Výkonný ředitel, Pilulka.cz

  • Václav Kvita, Head of Online Marketing, Home Credit ČR a SR

  • JUDr. Ondřej Kmoch, Advokát, Kmoch Legal

Kdy: 13. 6. 2017 od 9:00 do 11:30 Kde: ČSOB - inspirace, Jungmannovo náměstí 767, 110 00 Praha 1


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Když obrázek není tím, čím se zdá být

Pavel Houser , 10. listopad 2018 06:30
Pavel Houser

Problematika falešných zpráva je dnes módní záležitostí. Následující výzkum se zaměřuje na jeden spe...

Více







RSS 

Zprávičky

Lagardeová: Centrální banky by měly vydávat digitální měny

ČTK , 15. listopad 2018 08:00

Některé centrální banky, včetně švédské, kanadské a čínské, již uvažují o emisích digitálních měn ve...

Více 0 komentářů

Rostly ceny smartphonů, počítačů i tiskáren

Pavel Houser , 14. listopad 2018 11:53

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal podle statistik GfK v České republice ve 3. čtvrtletí ...

Více 0 komentářů

Zisk Foxconnu ve čtvrtletí stoupl o 18 %

ČTK , 14. listopad 2018 10:22

Apple varoval, že jeho předvánoční tržby budou horší, dodavatelům součástek Applu také hrozí slabší ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Macronova dohoda o zabezpečení kyberprostoru nemá podporu velmocí

ČTK , 14. listopad 2018 09:00

MIT: Bylo by lepší začít s užším projektem ve snaze zakázat kyberútoky na klíčovou infrastrukturu....

Více 0 komentářů

Vodafone se v pololetí kvůli odpisům a Indii propadl do ztráty

ČTK , 14. listopad 2018 08:00

Akcie firmy od začátku letošního roku klesly zhruba o 39 procent. ...

Více 0 komentářů

EY představila prototyp blockchainu pro privátní transakce v platformě Ethereum

Pavel Houser , 13. listopad 2018 10:41

Společnosti budou moci bezpečně provádět transakce díky sadě nástrojů a služeb EY Ops Chain Public E...

Více 0 komentářů

E-shopy čekají rekordní vánoční tržby 44 miliard Kč

ČTK , 13. listopad 2018 10:27

Obchodníci letos spustili marketingové kampaně už na přelomu října a listopadu, přestože Černý pátek...

Více 0 komentářů