Češi se v době pandemie koronaviru (COVID-19) masivně přesouvají na internet a na online platformy. Od začátku března došlo k nárůstu datových toků v českém neutrálním peeringovém uzlu NIX o 25 %. Je i Váš internetový business na tento vývoj připraven?
Nakupování přes e-shopy, vzdělávání online, sledování filmů, hraní her, práce z domova a stahování velkého množství dat. To je jen malý výčet činností, které Češi na internetu dělají běžně. S příchodem pandemie Koronaviru a vyhlášení karantény však tyto činnosti ještě zesílily a dle veřejných statistik sdružení NIX.cz, které provozuje páteřní síť českého internetu, se podíl datových toků zvýšil o více než čtvrtinu. Stejný trend potvrzuje například i datové centrum Coolhousing, jehož statistiky se zvýšily o téměř 20 %. „Od začátku března jsme zaznamenali ze strany českých i zahraničních společností zvýšenou poptávku po neomezené konektivitě“, vysvětluje aktuální trend obchodní zástupce Coolhousingu Jiří Dvořák.
Hlad a tlak po kvalitní konektivitě je při současné situaci s karanténou pochopitelný. E-shopy i další internetové weby potřebují obsloužit o mnoho větší množství zákazníků, než tomu bylo v lednu a únoru. Každá ztráta klienta z důvodů pomalé reakce webu, nebo v horším případě vlivem kybernetického útoku, třeba takového, jaký začátkem března 2020 postihl Fakultní nemocnici v Brně, způsobí výpadek celé webové stránky a může vést k velmi citelným finančním ztrátám, namísto možného zisku. A právě kvalitní, zabezpečená a vysokokapacitní konektivita zaručuje, že se každému návštěvníkovi webu zobrazí to, co hledá či potřebuje zakoupit. „Mnoho našich zákazníků navyšuje konektivitu nebo přechází na vyhrazené linky, aby nárůst zákazníků bez problémů zvládli. Jak se říká, kdo je připraven, není zaskočen, platí v současné situaci dvojnásob a ve více oblastech, než by se mohlo zdát“, upozorňuje Jiří Dvořák z datového centra Coolhousing.
V následujících měsících bude tento růstový trend pravděpodobně pokračovat vzhledem k velkému počtu nově vzniklých e-shopů, nových webových projektů a migraci kamenných obchodů do online světa. „Uvědomujeme si současnou situaci a rozhodli jsme se pomoct. Všem novým a stávajícím klientům jsme nabídli od začátku dubna do konce stavu nouze bezplatné navýšení konektivity ze 100 Mbps na 1 Gbps, aby tento dynamický vývoj zvládli. Naše infrastruktura a síť je na další skokový nárůst připravena“, uzavírá pan Dvořák. Buďte proto i Vy připraveni s kvalitní a rychlou konektivitou a nenechte nic náhodě.