Roboti soutěžili ve stylu hry Pac-Man

14. December 2018 19:50 0 komentářů

Robosoutěž 2018 pro střední školy vyhrál GZ-Team ze Zlína.

Vítězem desátého ročníku Robosoutěže na Fakultě elektrotechnické ČVUT se stal tým s názvem GZ-Team z Gymnázia Zlín – Lesní čtvrť, další dvě místa obsadily týmy s názvy Stejně jako loni z Přerova a Gymstr 8.O ze Strakonic. Ve finále podzimní části soutěže, v níž zápasilo 25 týmů ze středních škol proti 11 univerzitním robotům, se vozítka potýkala s náročnou úlohou ve stylu legendární hry Pac-Man.

Do podzimní Robosoutěže 2018 se přihlásil rekordní počet 156 týmů ze 75 různých středních škol a gymnázií. Po čtyřech předkolech se nakonec ve dnešním finále sešlo 36 nejlepších robotů, důmyslně navržených a naprogramovaných studentskými týmy ze stavebnice lego. Celkem 11 z nich přitom do soutěže nasadili univerzitní studenti programu Kybernetika a robotika na FEL ČVUT.

Gymnazisti zvítězili nad univerzitními studenty

Fináloví roboti měli za úkol 90 vteřin bez jakéhokoli dálkového ovládání projet co největší část bludiště, jehož plán se v průběhu finále měnil. Podobně jako v legendární počítačové hře z 80. let Pac-Man se studentská vozítka musela vyrovnat s robotickými duchy, které připravil tým organizátorů. Duchové zpočátku stáli nehybně v hrací ploše, s postupem finále se začali automaticky posouvat po ploše.

Ve vyřazovacím boji se vítězem stal robot tříčlenného GZ-Teamu z Gymnázia Zlín ve složení Jaroslav Knápek, Jiří Javora a Michal Berky. Na 2. místě se umístil tým Stejně jako loni z Gymnázia Jakuba Škody v Přerově a na 3. místě pak Gymstr 8.O z Gymnázia Strakonice. Gymnazisti tak v soutěži zvítězili nad univerzitními týmy.

„Myslím, že nám pomohlo štěstí a důmyslnost. Náš robot si jako jediný průběžně vytváří vnitřní mapu bludiště. Použili jsme pouze jeden senzor s rozpoznáváním barvy, který hledí směrem dopředu,“ komentuje Jaroslav Knápek z vítězného týmu GZ-Team. Tento tým se v soutěži dobře umístil i minulý rok, kdy skončili na 4. místě.

Za 10 let svého konání se Robosoutěž na českých základních a středních školách stala fenoménem. „Úloha byla těžká a její náročnost v průběhu finále rostla. Gratuluji všem gymnazijním týmům na prvních čtyřech místech, díky vítězství u nás v programu Kybernetika a robotika mohou studovat bez přijímaček,“ říká Martin Hlinovský, organizátor soutěže z katedry řídicí techniky FEL ČVUT.

Finále Robosoutěže je veřejné a jsou zváni vyučující, spolužáci a přátelé soutěžících, zástupci médií a všichni zájemci o mobilní roboty a o studentské soutěže. Soutěž bude pokračovat i v roce 2019, a to jarní částí pro druhý stupeň základních škol a první stupeň víceletých gymnázií.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

E-banking namísto datové schránky

Pavel Houser , 12. March 2019 11:30

Projekty zaměřené na elektronický kontakt občana se státní správou u nás zatím příliš neuspěly. Dr...

Více

Kalendář

14. 03.

24. 03.
IT mezi paragrafy 2019
19. 03.

22. 03.
Amper 2019
26. 03. IT Security Workshop 2019







RSS 

Zprávičky

FIS koupí za 35 miliard dolarů zpracovatele plateb Worldpay

ČTK , 18. March 2019 13:43

Worldpay ročně zpracuje kolem 40 miliard transakcí ve 146 zemích a 126 měnách....

Více 0 komentářů

MPO očekává výnos z aukce mobilních kmitočtů 8 miliard Kč

ČTK , 18. March 2019 09:00

Úřad počítá s tím, že by lákal čtvrtého mobilního operátora ke vstupu na trh přednostní možností pod...

Více 0 komentářů

Facebook opouštějí po oznámení nové strategie vysocí manažeři

ČTK , 18. March 2019 08:00

Facebook se více zaměří na komunikaci v šifrovaných službách, jaký pak ale bude obchodní model?...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zakladatel zkrachovalé bitcoinové burzy Mt. Gox dostal podmínku

ČTK , 17. March 2019 08:00

Na bitcoinové burze Mt. Gox se v době její největší slávy uskutečňovalo až 80 % světového obchodu v ...

Více 0 komentářů

Auta Google Street View se vracejí do Česka

Pavel Houser , 16. March 2019 09:00

Po dvou letech přiveze Google i Trekker, umožňuje zahrnout i místa, kam se vozidla nedostanou....

Více 0 komentářů

Infikované aplikace v Google Play měly 147 milionů stažení

Pavel Houser , 15. March 2019 11:00

210 aplikací v Google Play se pokouší zamořit telefon oběti reklamou - nejen v samotných aplikacích....

Více 0 komentářů

Spotify viní Apple z porušování pravidel hospodářské soutěže

ČTK , 15. March 2019 10:00

Apple prý pomocí různých omezení tlačí konkurenční předplatitelské služby k tomu, aby využívaly jeho...

Více 0 komentářů