• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Salesforce: Šesté vydání zprávy o stavu prodeje

Pavel Houser
26. 7. 2024
| Tiskové zprávy

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Salesforce, který byl včera zveřejněn v šestém vydání State of sales report, 67 % obchodních zástupců neočekává, že letos splní plán, a ještě více, 84 %, jej nesplnilo už v loňském roce. Tato čísla poukazují na značný tlak, kterému jsou prodejci vystaveni. Jedním z negativních faktorů, které vedou k těmto výsledkům, může být zaostávající produktivita. Obchodní zástupci uvádějí, že 70 % svého času tráví úkoly, které nesouvisejí s prodejem, což jim ztěžuje možnost navázání kontaktu s potenciálními zákazníky.

Máme však i dobré zprávy. K řešení těchto problémů využívá mnoho společností prediktivní a generativní AI, aby se obchodní zástupci mohli soustředit čistě na prodej a budování důvěryhodných vztahů se zákazníky. 81 % prodejních týmů už buď experimentuje s AI, nebo ji již plně implementovalo. Výsledky hovoří samy za sebe: 83 % prodejních týmů využívajících AI zaznamenalo v letošním roce nárůst tržeb oproti 66 % týmů, které AI nevyužívají.

Zpráva o stavu prodeje obsahuje také další postřehy od 5 500 prodejních profesionálů z 27 zemí a odhaluje, jak společnosti podporují růst a orientují se na přeplněném trhu.

Obchodní zástupci tvrdí, že prodej je kvůli rostoucí konkurenci náročnější

Ve většině obchodních společností růst tržeb neodpovídá firemním cílům. Odborníci na prodej říkají, že hlavními důvody jsou rostoucí požadavky zákazníků a konkurence. 57 % obchodníků tvrdí, že od loňského roku je náročnější obstát v konkurenci, a pouze 13 % tvrdí, že je to snazší
Neprodejní úkoly odvádějí obchodníky od budování vztahů se zákazníky
Konkurence není jedinou překážkou prodeje. Neprodejní úkoly, jako je administrativní práce a příprava schůzek, zabírají 70 % času obchodních zástupců. Bez času vyčleněného na kritické prodejní aktivity mají obchodní zástupci problém navázat kontakt se zákazníky.

Na tento nesoulad upozorňují především zákazníci z řad B2B kupujících. Osmdesát šest procent říká, že je pravděpodobnější, že nakoupí, když společnosti pochopí jejich cíle, ale neprodejní práce jim může stát v cestě: 59 % nákupčích říká, že obchodní zástupci nevěnují čas pochopení jedinečných problémů a cílů jejich firmy.

„V náročných prodejních podmínkách rozhodují hluboké vztahy se zákazníky,“ říká Ketan Karkhanis, EVP a GM Sales Cloud ve společnosti Salesforce. „B2B zákazníci nakupují tím pravděpodobněji, když obchodní zástupci vystupují jako důvěryhodní poradci. Příliš často však chybí hluboké znalosti o potřebách a příležitostech zákazníků nebo nejsou efektivně sdělovány. To ztěžuje budování důvěry a znemožňuje uzavírání obchodů.“
Prodejci vidí přínosy AI v přesnosti a personalizaci, i když její zavádění je problematické
V době zvýšené konkurence a nedostatku času na prodej hledá mnoho obchodních týmů podporu v umělé inteligenci. V současné době na 40 % prodejních organizací s AI experimentuje a dalších 41 % uvádí, že tuto technologii plně implementovalo do svých činností. Vzhledem k mimořádně rychlému tempu, jakým se AI vyvíjí, se samozřejmě může v budoucnu změnit fakt, zda týmy budou považovat své současné implementace umělé inteligence za dostačující a úplné.

Bez ohledu na to jsou přínosy umělé inteligence pro obchodní týmy zřejmé a stále rostou. Například 80 % obchodních zástupců pracujících v týmech využívajících AI tvrdí, že je snadné získat informace o zákaznících, které potřebují k uzavírání obchodů, zatímco v organizacích bez AI je to jen 54 %.

Na otázku, kde má umělá inteligence největší dopad, odborníci na prodej poukazují na pět klíčových oblastí:
• Kvalita a přesnost obchodních dat: Od detekce chyb až po automatickou aktualizaci záznamů o obchodech: AI může zajistit, že data budou aktuální a bez lidských chyb.
• Porozumění potřebám zákazníků: Umělá inteligence dokáže analyzovat zpětnou vazbu od zákazníků z různých zdrojů, aby zjistila jejich nálady a identifikovala oblasti potřeb ještě předtím, než obchodní zástupce předloží řešení.
• Personalizace pro zákazníky: Prodejní týmy mohou využít prediktivní analýzu předpovídat budoucí objednávku kupujícího na základě jeho předchozích nákupů, poskytovat doporučení pro upsell a další.
• Přesnost předpovědi prodeje: AI může poskytnout informace, které pomohou utvářet prodejní strategie generující příjmy: od upozornění na očekávaná rizika v pipeline až po prognózu uzavřených obchodů.
• Komunikace s potenciálními zákazníky: Týmy využívají generativní umělou inteligenci založenou na důvěryhodných údajích o zákaznících k psaní personalizovaných e-mailů potenciálním zákazníkům, což šetří čas strávený ručním vytvářením zpráv.

Úspěšnému zavedení umělé inteligence však brání některé překážky: Třetina (33 %) odborníků na prodejní operace, kteří používají AI, tvrdí, že jejich týmy nemají dostatek zdrojů nebo zaměstnanců pro podporu nové technologie, zatímco dalších 33 % uvádí jako překážku přijetí AI nedostatečné školení zaměstnanců. Problémem jsou také data – základ efektivních modelů AI. Pouze 35 % profesionálů v oblasti prodeje zcela důvěřuje přesnosti dat své organizace.

Prodejní týmy přijímají opatření k odstranění těchto překážek. Padesát tři procent prodejních týmů, které plně implementovaly umělou inteligenci, nejprve konsolidovalo svoje technologie, což pomáhá zefektivnit data. Téměř stejné množství (51 %) zavedlo další opatření pro zabezpečení dat.

„Umělá inteligence už není něco, co by se hodilo mít, je to nutnost,“ poznamenává Amber Armstrongová, CMO Sales Cloud. „Její dopad je největší, když jsou všechny nástroje v technologickém zásobníku týmu konsolidovány. Mít jedinou platformu – jako je Sales Cloud – umožňuje prodejcům využívat komplexní data pro co nejpřesnější a nejrelevantnější výstupy AI. Zároveň zefektivňuje pracovní postupy pro dosažení maximální produktivity.“

Společnosti s AI si také lépe udržují zaměstnance

Kromě přínosů pro hlavní prodejní transakce je umělá inteligence spojena s vyšší šancí na udržení zaměstnanců. Vysoká úroveň stresu může ohrozit dobu setrvání zaměstnanců na jejich pozicích, ale v týmech s AI mají obchodní zástupci 2,4x menší pravděpodobnost, že se budou cítit přepracovaní. Může to pomoci snížit předpokládanou fluktuaci zaměstnanců: Dvě třetiny obchodních zástupců využívajících AI tvrdí, že nemají v úmyslu odejít, zatímco v týmech bez AI je to jen o něco více než polovina.

Data také naznačují, že AI nenahrazuje pracovní místa prodejců, jak se někteří obávají. Právě naopak: 68 % obchodních týmů s AI v uplynulém roce zvýšilo počet zaměstnanců, zatímco v týmech bez AI to bylo 47 %.
„V éře prodeje řízeného umělou inteligencí nebylo nikdy tak důležité udržet si kvalifikované obchodní zástupce,“ říká Karkhanis. „Udržení zaměstnanců snižuje náklady na zaměstnance a školení. Investicemi do špičkových technologií AI i do neustálého rozvoje našich lidí tedy zajišťujeme, že naše týmy jsou nejen produktivnější, ale také angažovanější a oddanější, což vede k silnějším týmům a vyšším prodejům.“

Související příspěvky

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Google zaplatí státu Texas 1,4 miliardy USD kvůli shromažďování osobních údajů

11. 5. 2025
Zprávičky

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

10. 5. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

9. 5. 2025
Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Články

Když umělá inteligence lže, jsou důvěra a ochranná opatření ještě důležitější

9. 5. 2025

Zprávičky

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Google zaplatí státu Texas 1,4 miliardy USD kvůli shromažďování osobních údajů

ČTK
11. 5. 2025

Americký internetový gigant Google se dohodl, že zaplatí státu Texas 1,375 miliardy dolarů (přes

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

ČTK
10. 5. 2025

Většina českých investorů neprojevuje o kryptoměny, zejména bitcoin, velký zájem a klesá i důvěra

Kryptoměny a jejich ekonomika

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

ČTK
9. 5. 2025

Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se včera poprvé od února vrátila nad hranici 100.000 dolarů

Trump chce zrušit Bidenovo omezení na vývoz pokročilých čipů

ČTK
8. 5. 2025

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa plánuje zrušit omezení vývozu pokročilých počítačových polovodičů, které zavedl

Brusel žaluje pět zemí EU včetně Česka za nedostatečné provádění nařízení DSA (aktualizováno)

ČTK
7. 5. 2025

Evropská komise (EK) se rozhodla zažalovat Českou republiku, Španělsko, Kypr, Polsko a Portugalsko za

Antivirová společnost Gen Digital zvýšila celoroční provozní zisk o 45 %

ČTK
7. 5. 2025

Antivirová společnost Gen Digital, která vznikla spojením české firmy Avast s americkou NortonLifeLock, ve

Prodej amerického komunikačního vybavení Česku se týká kryptografických zařízení

ČTK
7. 5. 2025

Prodej vojenského komunikačního vybavení České republice v hodnotě 181 milionů dolarů (zhruba čtyři miliardy

Německo postihl rozsáhlý výpadek komunikačního systému pro policii či hasiče

ČTK
6. 5. 2025

Německo dnes podle agentury DPA postihl rozsáhlý výpadek šifrovaného komunikačního systému využívaného policií, hasiči,

Tiskové zprávy

Partnerství společností Nutanix a Pure Storage přinese zákazníkům větší možnosti volby díky novému integrovanému řešení pro kritické pracovní úlohy

Speciální polep Ferrari pro Miami: technologie a design v podání HP

Nadace Mission 44 Lewise Hamiltona a HP podpoří dovednosti mladých v oblasti přírodních a technických věd

Během posledních 48 hodin zachytila VZP rozeslání až 100 tisíc podvodných e-mailů

S barefooty chce dobýt svět. Be Lenka proto nasazuje systém od SAP, který rok ladila s českým ACTUM Digital

Synology oznamuje DiskStation DS925+ a rozšiřující jednotku DX525

Zpráva dne

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Redakce
15. 4. 2025

Ať už máte PC se starším systémem Windows, nebo si stavíte PC podle vašich...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 13
Celý den

Cloud Computing Conference

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

DTMF

Webová analytika

Customer care manager

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Týden na ITBiz: Fujitsu a Riken hlásí milník v kvantových počítačích
  • Na Kennedyho středisku otestovali v terénu techniku pro přesné přistávání na Měsíci
  • DNA ze starověkého sýra ukazuje evoluci laktobacilů

RSS AbcLinuxu RSS

  • Pozvánka na 209. sraz OpenAltu v Brně. OpenAlt komunita se potká s komunitou OpenSSL
  • GNOME Foundation má nového výkonného ředitele
  • Vývoj renderovacího jádra Servo za uplynulé dva měsíce

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.