Zájem o RTB rekordně roste, meziročně až o stovky procent

04. únor 2014 11:14 0 komentářů

Internet Billboard, česká technologická špička v online reklamních technologiích, hlásí rekordní leden 2014 na českém trhu v iBILLBOARD RTB. Meziročně ve stovkách procent vzrostly objemy zobrazované reklamy i proinzerovaných peněz. Výrazně stoupl i podíl DSP systémů na obratu.

V lednu 2013 se prostřednictvím iBILLBOARD RTB v ČR proinzerovalo 56 tisíc Kč. V lednu 2014 bude proinzerováno více než 700 tisíc korun (nárůst o více než 1200 procent). Podíl DSP (Demand Side Platform, tedy platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) stoupl z 36 procent v lednu 2013 na 96 procent (nárůst o 263 procent). Rekordního obratu přitom bylo dosaženo v průměru na pouhých 3 procentech dostupného reklamního prostoru.

Vzrostlo hlavně i průměrné eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, meziročně o 42 %, což ukazuje na zdravý vývoj, který souvisí s nárůstem konkurence nad dostupným prostorem a odrazem tržní ceny reklamního prostoru prodávaného přes automatizované nákupní platformy.

Na rekordních výsledcích se podílí možnosti nástrojů, které Internet Billboard na trhu online reklamy nabízí (AdServer, Yield optimizer a samotné RTB), a také správné obchodní strategie.

Klasická display reklama oproti výkonnostním formátům

Je dobré vědět, že dnes na klasickou display reklamu narážíme méně. Výrazně se aplikují výkonově orientované formáty a běžný návštěvník si toho nevšimne. Není viditelné, kam zobrazený banner patří a není jasný způsob, komu se daná reklama zobrazí.

Mezi nástroje zvyšování výkonu patří hlavně formy retargetingů (zobrazení v závislosti na tom, co návštěvník hledal či kde byl, než přišel na cílovou stránku s reklamou) a také prediktivní behaviorální cílení, které zobrazuje reklamu návštěvníkovi dle toho, co o něm ví.

Tyto nástroje vedou k oboustranné spokojenosti. Inzerent získává lepší odezvu na kampaň, majitel webu vydá výrazně méně prostoru, který může prodat více inzerentům. V nedávno zveřejněné infografice o českém internetu je zmínka, že CTR (proklikovost) meziročně výrazně stoupla. Svůj podíl na tom má i display reklama, tím, že se stále více zobrazuje ve správnou chvíli (a také správným lidem).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů

Šéfovi Intelu srazil vaz vztah na pracovišti

ČTK , 22. červen 2018 08:00

Ve funkci předsedy představenstva a člena správní rady Krzaniche přechodně nahradí dosavadní finančn...

Více 0 komentářů

Kalendář

19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018
04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018

Starší zprávičky

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 0 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů