Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Petr Švec , 06. říjen 2010 05:25 0 komentářů

Akvizice společnosti Dapper má Yahoo! přinést potřebné technologie pro vytváření reklam obsahově zaměřených podle preferencí každého uživatele.

Dapper
Yahoo! kupuje reklamní společnost Dapper

Koupě specializované reklamní společnosti jde ruku v ruce s dlouhodobými plány společnosti Yahoo! na zvýšení příjmů z oblasti internetové reklamy. Ta je alfou a omegou každého významnějšího internetového portálu. Koupě vývojáře Dapper má Yahoo! pomoci především s rozšířením nabídky a kvality v oblasti personalizované reklamy, tedy takových reklamních služeb, které tematicky odpovídají preferencím konkrétního uživatele, díky čemuž tak mají větší šanci zaujmout jeho pozornost. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, lze ale očekávat, že Yahoo! koupě výrobce Dapper vyšla řádově na jednotky milionů dolarů (od 17,6, až po zhruba 158 milionů Kč).

„Technologický přínos, kterým pro nás akvizice společnosti Dapper bezesporu je, přinese zadavatelům reklamy a reklamním agenturám jednoduše škálovatelné řešení pro vytváření a úpravy dynamických reklamních kampaní,“ stojí ve vyjádření společnosti Yahoo! k uzavřenému obchodu.

Kdysi legendární portál Yahoo! se dostal do problémů zhruba na přelomu tisíciletí, kdy nebyl schopen efektivně konkurovat úzce specializovaným a mnohem agresivnějším internetovým portálům, jako je například Google. Podíl společnosti na trhu s internetovým vyhledáváním tak následně z původních několika desítek procent pokles až na dnešní podíl ve výši zhruba 4,3%. To Yahoo! staví na přibližně stejnou úroveň, jako poměrně mladý vyhledávač Bing, který za zhruba 2 roky své existence dosáhl na podíl 3,11%.

Připomeňme si také, že portál Yahoo! v roce 2008 málem skončil v rukou softwarového obra Microsoft. Ten chtěl pomocí rozsáhlé akvizice v hodnotě zhruba 41 miliard dolarů (zhruba 721 miliard Kč) skokově navýšit svůj podíl v oblasti internetového vyhledávání a internetové reklamy a rychleji se etablovat jako konkurence vůči dominantnímu hráči v této oblasti, společnosti Google. Jerry Yang, spoluzakladatel a tehdejší šéf Yahoo! odmítl i poslední nabídku Microsoftu, což jej nakonec stálo jeho ředitelské křeslo. V čele firmy tak nyní stojí manažerka Carol Bartz, která se ztrátovou firmu snaží dostat zpět do černých čísel. Firma také uzavřela strategické partnerství se společností Microsoft, na základě kterého přejde Yahoo! na vyhledávání pomocí technologie Bing a nadále se bude věnovat především rozvoji vlastního reklamního systému.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

EK oznámí rozhodnutí o pokutě pro Google

ČTK , 18. červenec 2018 12:10

Google dostal od EK za zneužití dominantního postavení již koncem loňského června pokutu 2,42 miliar...

Více 0 komentářů

Americká Workday koupila českou firmu Stories

ČTK , 18. červenec 2018 09:00

Českou firmu Stories založili tři datoví odborníci, kteří si dali za cíl změnit řízení velkých firem...

Více 0 komentářů

Slovensko zablokovalo přístup k desítkám webů s hazardními hrami

ČTK , 18. červenec 2018 08:00

Na návrh slovenského Finančního ředitelství soudy nařídily telekomunikačním operátorům zamezit příst...

Více 0 komentářů

Český startup CleverFarm buduje v Srbsku síť IoT

Pavel Houser , 17. červenec 2018 10:00

Český startup CleverFarm, který zavádí moderní technologie do zemědělství, pomáhá s budováním IoT sí...

Více 0 komentářů