10 trendů umělé inteligence pro marketéry

ITBiz.cz , 06. leden 2017 07:00 0 komentářů

Seznam trendů od mediální agentury Zenith představuje ukazuje, jak v roce 2017 může umělá inteligence ovlivňovat takzvanou consumer journey a vytvářet příležitosti pro větší zapojení a efektivitu marketérů.

Umělá inteligence je schopnost strojů nebo počítačů napodobovat lidské myšlení nebo rozhodování. Klíčová oblast umělé inteligence je strojové učení a trendy Zenithu pro rok 2017 staví na průlomové automatizaci digitálního plánování v rámci sítě Zenith. Tým datových vědců a stratégů Zenithu vyvinul za použití zakázkových algoritmů sofistikovanou technologii strojového učení, jež síti umožnila vytvořit „automatizační smyčku“ zahrnující sběr dat, přiřazování a změny plánování napříč vícero kontaktními body, se kterými přijde zákazník do styku – a to vše automaticky. Deset trendů agentury odhaduje, jak strojové učení a další oblasti umělé inteligence zlepší spotřebitelskou zkušenost na cestě k nákupu a vytvoří pro značky nové marketingové příležitosti.

Trend 1 Předpovídání našich potřeb – umělá inteligence zesiluje roli vyhledávání na spotřebitelské cestě Vyhledávání se stává stále více prediktivním a nabízí doporučení na míru v průběhu celé spotřebitelské cesty, aby podpořilo jak zvažování, tak konverzaci. V průběhu roku 2017 začnou vyhledávače brát v potaz další behaviorální data a technologie umělé inteligence tyto informace použijí k podpoře prediktivního vyhledávání. Vylepšené prediktivní vyhledávání poskytuje značkám příležitost lépe předpovídat potřeby spotřebitelů, a nabízet tak relevantnější reklamy a využívat pro cross-selling produktů.

Trend 2 Rychlost je klíčová – bleskové doručení trendového obsahu V posledních letech došlo k prudkému nárůstu množství spotřebitelských dat, která mají marketéři k dispozici. To značkám umožňuje rychle zaznamenat trendy a zohlednit je v rámci svého marketingu směrovaného na spotřebitele. Vzhledem k tomu, že množství těchto dat pravděpodobně ještě vzroste, strojové učení výrazně pomůže tento proces zefektivnit díky zpracování dat z různých zdrojů, aby bylo možné rychle identifikovat skryté vzorce. Použití umělé inteligence při analýze trendů marketérům umožní zachovat si náskok před křivkou trendů i před konkurencí. Odborníci na obsah budou schopni vytvořit velké množství aktivit, které mohou být spotřebitelům rychle předány v souladu s analýzou trendů, a týmy zabývající se vývojem produktů budou lépe vybaveny, aby měly kontrolu nad nejnovějšími požadavky v dané kategorii.

Trend 3 Stále aktuální přehledy – neustálý sběr dat prostřednictvím pasivního uživatelského rozhraní Pasivní uživatelské rozhraní (Passive User Interface, PUI) nepřetržitě shromažďuje data z digitálních zařízení spotřebitelů a používá techniky strojového učení, díky čemuž je schopné značkám poskytnout užitečný přehled, který může být použit k přizpůsobení spotřebitelských zkušeností. Některé společnosti již data z PUI používají. Například běžecká platforma společnosti Spotify využívá data z monitorovacích náramků, aby svým uživatelům vytvořila playlist na míru. Větší využívání PUI dat značkám umožní navrhovat personalizovaný obsah a služby a nastavit vhodné strategie cenotvorby. PUI data mohou také sdílet značky z různých kategorií, aby pomohly vylepšit vícero bodů spotřebitelské zkušenosti.

Trend 4 Vyprávění příběhů na různých zařízeních ("Cross-device Storytelling“) – pokroky v programatické reklamě automatizují konverzace značek Technologie strojového učení začíná značkám pomáhat spojovat své konverzace s různými jedinci. Značky mají velké množství dat z první ruky, ale toto specifické využití umělé inteligence spojuje jedince s jejich zařízeními a pomáhá značkám pochopit, jak může být zapojení spotřebitelů a aktivity značky přiřazeno k různým zprávám v různých kontextech a různých časech. Značky tak budou moci své konverzace se spotřebiteli automatizovat za použití programatické reklamy pro různá zařízení. To skutečně pomůže vytvořit jedinečnou zkušenost a urychlit jak první, tak opětovný nákup.

Trend 5 „Shoppable“ obsah – přímý nákup ze značkového obsahu zlepšuje spotřebitelskou zkušenost Rok 2017 bude rokem tzv. shoppable obsahu, který spočívá v nákupu produktů přímo z redakčního a značkového obsahu. „Vývojové algoritmy“ dokážou vyladit a optimalizovat obsah v reakci na to, jak se spotřebitel pohybuje na internetu, a vytvoří tak živý obsah. Univerzální nákupní košíky obnovují funkčnost stránek elektronických obchodů, aniž by si spotřebitelé museli na každé nově navštívené stránce zakládat nové účty nebo poskytovat údaje o platební kartě. Tato kombinace technologií umožní značkám a vydavatelům udržet spotřebitele na svých stránkách, místo aby je nepohodlí nutilo jít nakupovat jinam. Značky budou muset s obsahem zacházet jako s přesvědčivou kombinací textu, obrázků a interaktivních prvků, které společně vytvoří nákupní zkušenost.

Trend 6 Chytrá virtuální realita – příležitosti pro značky díky přesunu virtuální reality na chytré telefony Virtuální realita se přesouvá z osamělého světa hráčů počítačových her k mainstreamovým spotřebitelům, kteří ji zažívají na svých chytrých telefonech. Facebook a Twitter již mají živé vysílání, k němuž mají uživatelé přístup pomocí headsetů připojených k chytrým telefonům. Přechod na smartphony a mainstreamové aplikace značkám přinese řadu marketingových příležitostí. Prodejci budou mít například možnost změnit způsob, jakým lidé nakupují – zákazníci si budou moci produkty vyzkoušet, aniž by museli navštívit obchod.

Trend 7 Vzestup chatovacích botů – všichni si pochvalují hladkou komunikaci mezi značkami a spotřebiteli Chatovací boty poháněny strojovým učením umožňují automatizovanou interakci mezi spotřebiteli a značkami prostřednictvím rozhraní na odesílání zpráv. Ačkoliv má automatizovaná komunikace zřejmá omezení, chatovací boty mohou spotřebitelům pomoci s procesními funkcemi, jako je provádění plateb či oznámení o doručení/expedici. Značkám mohou chatovací boty pomoci snížit náklady na zákaznickou podporu a umožnit větší dialog se spotřebiteli. Značky mají rovněž velkou příležitost vytvořit pro spotřebitele doporučení na míru, založená na poznatcích ze záznamu chatů.

Trend 8 Hra na city – technologie rozeznávající emoce pomáhá značkám čerpat z lidských životů Rozšiřování chytrých telefonů a vzestup vestavěných technologií rozeznávajících emoce znamená, že mnoho lidí nosí v kapse zařízení schopné identifikovat náladu. To značkám umožňuje ve vhodné chvíli spárovat náladu a chování spotřebitelů s odpovídajícím obsahem. Například značky, jež jsou spojené s určitým sportem nebo týmem, mohou tuto technologii využít k tomu, aby nabídly relevantnější zkušenost založenou na reakcích spotřebitelů během sportovní události.

Trend 9 Dynamická cenotvorba – algoritmy umožňují automatizovanou cenotvorbu v závislosti na poptávce Dynamická cenotvorba, založená na vysoce výkonném programování a analytice, umožňuje obchodníkům stanovit cenu produktů v okamžiku určeném zaznamenanou schopností a ochotou zaplatit, pozorovanou u konkrétního zákazníka. Ceny se na určitých internetových stránkách a v určitých aplikacích nyní mění z minuty na minutu. Uber například zavedl algoritmus pro cenotvorbu, který umožňuje automatický nárůst cen ve chvílích, kdy poptávka dosahuje špičky.

Trend 10 Automatizovaná asistence – servisní roboti se dostávají do obchodů na nákupních třídách Průmysloví roboti se používají již řadu let. Současná technologie spojuje fyzickou a digitální automatizaci a dává vzniknout servisním robotům, kteří pracují po boku lidí. Nejzřejmější a nejrychlejší příležitosti se nacházejí v prodeji a pohostinství. Servisní roboti budou schopní poskytnout informace o ceně a skladových zásobách a použití algoritmů dokáže nabídnout slevy a navrhnout související produkty. Tyto postupy by mohly přesáhnout maloobchod a pohostinství a rozšířit se také například do oblasti zdravotní péče a výpomoci v domácnosti.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů