Společnost Alibaba Group Holding včera uvedla, že během následujících dvou měsíců v Číně spustí vlastní službu podobnou Netflixu.
Jak uvedl Patrick Liu z Alibaby, služba s názvem „TBO“ neboli Tmall Box Office bude nabízet čínský obsah i videa z dalších zemí. TBO bude konkurovat službám jako iQiyi od Baidu či LeTV od Leshi Internet Information & Technology Corp Beijing. „Naším cílem je zcela předělat systém domácí zábavy v Číně,“ uvedl Liu. „Chceme se stát tím, čím je HBO nebo Netflix v Spojených státech.“ Není zatím jasné, zda a jak bude TBO propojen se službou Youku Tudou, což je jedna z největších čínských platforem na streamování videa, v níž Alibaba vlastní 16,5% podíl.
Na rozdíl od konkurence bude asi 90 % obsahu na TBO placeného, a to skrze měsíční předplatné nebo na bázi platby za konkrétní pořad. Zbylých deset procent videí bude podle Liua zdarma. Zájem o vstup na vysoce konkurenční čínský trh již dříve projevil i americký Netflix.