Internet se od devadesátých let radikálně proměnil, většinu webového obsahu na doménách nejvyšší úrovně tvoří firemní stránky a byznys prezentace, to alespoň vyplývá z průzkumu správce TLD domény .EU.
Průměrně se tento typ obsahu týká 26,5 % webových stránek. Doména .eu s 31,4 % má v této oblasti nadprůměrné využití. Zjištění vycházejí z výsledku manuální analýzy 50 tisíc webových stránek jedenácti domén nejvyšší úrovně: .biz, .com, .eu, .info, .mobi, .net, .org, .pro a třech národních evropských domén nejvyššího řádu.
Každá analyzovaná webová stránka byla zařazena do jedné z osmi kategorií: obchod (podnikání a firemní prezentace), portály komunit, „pay-per-click“ (PPC), holding page, institucionální, chráněná heslem, error (chyba) a pornografie.
Průzkum dále odhalil:
-
Po obchodu jsou nejčastějšími druhy webových stránek chybné stránky (error) (23,5 %), holding page (20,6 %) a PPC (17,3 %), což může odrážet nízké náklady registrace doménových jmen.
-
Starší generické domény nejvyšší úrovně mají charakteristické profily využití – například doména .org si udržuje vysoký podíl webových stránek týkajících se různých komunit.
-
Pornografie představuje pouze 0,4 % internetových stránek, což odporuje běžně zastávanému názoru, že na internetu se nachází velké množství pornografických stránek.
„Naše zjištění zdůrazňují skutečnost, že firmy v Evropské unii si trvale vybírají doménu .eu. Doména .eu si udržuje výrazný profil v oblasti podnikáni a firemní prezentace již tři roky po sobě,“ prohlašuje Marc Van Wesemael, generální ředitel sdružení EURid. „Uvědomují si totiž, že doména .eu je v mnoha zemích EU pro obchodování ideální, protože nabízí jedinečnou nadnárodní dimenzi.“
Kompletní zpráva o výsledcích průzkumu je ke tažení zde.