Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26 2 komentářů

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat technologii pro rozpoznávání obličeje.

Dále zda chtějí i nadále sdílet informace ze svých profilů anebo si přejí, aby se jim zobrazovaly reklamy cílené na jejich zájmy. Společnost tak reaguje na nová pravidla ochrany osobních údajů (GDPR) v Evropské unii, která vstoupí v platnost 25. května. Úplné vyřazení cíleného marketingu však prý nebude možné.

"Nežádáme o nová práva shromažďovat, využívat nebo sdílet vaše data na Facebooku a nadále se zavazujeme neprodávat informace o vás inzerentům ani jiným partnerům," uvedl Facebook na svém blogu.

Nicméně zástupce ředitele pro bezpečnost Facebooku Rob Sherman podle agentury Reuters prohlásil, že i když společnost bude evropské uživatele žádat o povolení způsobů užívání jejich dat, úplně škrtnout cílený marketing možné nebude. "Facebook je služba podporovaná reklamou, uživatelé budou moci trochu omezit údaje, které inzerenti používají, ale všechny reklamy na Facebooku jsou do jisté míry cílené a to samé platí pro offline reklamu," řekl Sherman a dodal, že lidé si také mohou vybrat nemít účet na Facebooku.

Vzhledem k současnému skandálu kolem přístupu poradenské společnosti Cambridge Analytica k datům Facebooku je tento krok sociální sítě poněkud kontroverzní, píše server BBC. "Biometrická identifikace a sledování miliardy fotografií na platformě prohlubuje uživatelská rizika," uvedl Silkie Carlo, ředitel britské skupiny občanských svobod Big Brother Watch. Facebook má podle něho nyní povinnost prokázat, že se naučil respektovat zákon, ne dokázat, že může dostat své schopnosti kontroly na novou úroveň.

Facebook nyní začíná žádat o souhlas uživatele z Evropské unie, postupně se pak obrátí na uživatele na celém světě.


Komentáře

C #0
C 19. duben 2018 23:03

Suhlas toho, kto tam fotky zavesil je nedostatocny.
Facebook musi mat aj suhlas vsetkych ludi na fotke, ktorych identifikuje ci uz automaticky alebo to urobil pouzivatel.

Peter #1
Peter 20. duben 2018 10:00

Alebo sa FB zmení na novinársku firmu a všetky súhlasy ohľadne publikovania bude mať tam, kde ich mal odjakživa. Akurát to bude legálne.

RSS 

Komentujeme

Když obrázek není tím, čím se zdá být

Pavel Houser , 10. listopad 2018 06:30

Problematika falešných zpráva je dnes módní záležitostí. Následující výzkum se zaměřuje na jeden spe...

Více







RSS 

Zprávičky

Novým generálním ředitelem Autocontu je bývalý šéf Oracle Sameš

ČTK , 15. listopad 2018 12:44

Autocont se zaměřuje na poskytování komplexních IT řešení a služeb pro firmy a státní správu....

Více 0 komentářů

Lagardeová: Centrální banky by měly vydávat digitální měny

ČTK , 15. listopad 2018 08:00

Některé centrální banky, včetně švédské, kanadské a čínské, již uvažují o emisích digitálních měn ve...

Více 0 komentářů

Rostly ceny smartphonů, počítačů i tiskáren

Pavel Houser , 14. listopad 2018 11:53

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal podle statistik GfK v České republice ve 3. čtvrtletí ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zisk Foxconnu ve čtvrtletí stoupl o 18 %

ČTK , 14. listopad 2018 10:22

Apple varoval, že jeho předvánoční tržby budou horší, dodavatelům součástek Applu také hrozí slabší ...

Více 0 komentářů

Macronova dohoda o zabezpečení kyberprostoru nemá podporu velmocí

ČTK , 14. listopad 2018 09:00

MIT: Bylo by lepší začít s užším projektem ve snaze zakázat kyberútoky na klíčovou infrastrukturu....

Více 0 komentářů

Vodafone se v pololetí kvůli odpisům a Indii propadl do ztráty

ČTK , 14. listopad 2018 08:00

Akcie firmy od začátku letošního roku klesly zhruba o 39 procent. ...

Více 0 komentářů

EY představila prototyp blockchainu pro privátní transakce v platformě Ethereum

Pavel Houser , 13. listopad 2018 10:41

Společnosti budou moci bezpečně provádět transakce díky sadě nástrojů a služeb EY Ops Chain Public E...

Více 0 komentářů