Česko-americká společnost GoodData začala nabízet novou službu pro interpretaci a vyhodnocení dat na základě zkušeností z analýz ostatních uživatelů.
Pro službu tzv. kolektivní inteligence GoodData využije zkušenosti 140.000 uživatelů z více než 40.000 globálních společností. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
Nová služba pomáhá najít v množství firemních či veřejných dat potřebné souvislosti či nabídnout řešení problému, který jiní již vyřešili. Platforma pro analýzu dat je dostupná přes internet prostřednictvím tzv. cloudu a vyvinuli ji čeští vývojáři, kterých pro GoodData v Praze a Brně pracuje 160.
„Služba umožňuje analyzovat data z různých zdrojů při využití kolektivní zkušenosti získané z milionů interakcí desítek tisíc analytiků, kteří na cloudové analytické platformě GoodData spravují své projekty. Sesbírané zkušenosti se promítají do navigace, která uživateli doporučuje osvědčené postupy a umožňuje mu tak vyhnout se chybám, rozvíjet se a učit od ostatních a díky tomu získat přesnější informace,“ uvedl produktový manažer Michael Štencl.
Česko-americkou technologickou společnost GoodData zabývající se analýzou dat založil český podnikatel Roman Staněk. Firma získala od investorů již 2,2 miliardy korun a v příštích letech chce vstoupit na americkou burzu. V polovině roku otevře ve Velké Británii své první evropské datové centrum.