Podle nových statistik společnosti IDC se v roce 2014 počet prodaných tabletů zvýší o pouhých 7,2 %, zatímco v minulém roce byl růst 52,5%.
Pro společnost Apple tak bude rok 2014 tím vůbec prvním, kdy zaznamená propad tržeb svých iPadů. Očekává se, že tato americká společnost prodá 64,9 % tabletů, což bude o 12,7 % méně, než před rokem. To je trochu paradoxní, vezmeme-li v úvahu, že Apple nyní nabízí více modelů iPadů, než kdy dříve.
Důvodů, proč trh s tablety zpomaluje, je více. Hlavním faktorem je podle IDC nasycenost trhu – většina lidí, která si chtěla tablet pořídit, tak jednoduše již učinila.
A co víc, lidé mají tendenci si své tablety nechávat déle, než smartphony i přesto, že jsou tato zařízení levnější, než telefony. Smartphony jsou však každodenním doplňkem člověka a jsou tak častěji využívány a tudíž i měněny za nový model. V neposlední řadě pak koupě nových telefonů podporují operátoři tím, že je dotují.