Internetová reklama v ČR: více než 23 miliard Kč za rok

Pavel Houser , 28. únor 2018 09:00 0 komentářů

Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 17 % (2,87 mld. Kč), meziročně vzrostla o 64 %.

Objem internetové inzerce v ČR dosáhl v loňském roce více než 23 miliard korun. Oproti roku 2016 jde o 18% nárůst, na kterém se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama a reklama ve vyhledávání.

Nejvyšší relativní růst zaznamenala reklama ve vyhledávání (+26 %), katalogy a řádková inzerce narostly o 17 % a display reklama o 16 %. Z pohledu způsobu nákupu inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy o 20 % a z něj připadl nejvyšší, 68% růst na nákup v aukcích v reálném čase (RTB). Očekávání na další rok jsou opět optimistická, účastníci průzkumu předpokládají, že online reklama poroste v roce 2018 o 13 % na 26,4 mld. Kč. V celkových reklamních výdajích v rámci všech mediatypů připadá na online reklamu více než pětinový podíl (22,5 %). Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro SPIR realizuje agentura Median.

Zadavatelé v roce 2017 využili internetovou reklamu v objemu 23,3 miliard korun, což je o 18 % více než v roce předchozím.

Největší část internetových inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu (16,4 mld. Kč), která meziročně vzrostla o 16 % a letos je u ní odhadován 14% růst. Do display reklamy je započítána i reklama v obsahových sítích (zejména sítě Seznam Sklik, Google AdWords a Facebook), RTB způsobem obchodovaná reklama a nativní reklama. Po display je druhou nejpoužívanější formou reklama ve vyhledávání, do které vloni investovali inzerenti 5,9 mld. Kč v reálných cenách, což bylo meziročně o 26 % více. Pro letošní rok je u reklamy ve vyhledávání očekáván 12% růst. Pro katalogy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,1 mld. Kč v ceníkových cenách, což bylo meziročně o 17 % více a pro letošek je odhadován 7% růst. Za SMS a MMS kampaně, které se v rámci této studie nezapočítávají do celkového výkonu internetové inzerce, zadavatelé reklamy zaplatili 104 mil. Kč v ceníkových cenách.

Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 22% podíl (3,56 mld. Kč), meziročně vzrostla o 30 % a letos je u ní odhadován 16% růst. Nativní reklama tvořila 2% podíl (315 mil. Kč), meziročně vzrostla téměř čtyřnásobně (+293 %) a letos je u ní odhadován 24% růst.

Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 17 % (2,87 mld. Kč), meziročně vzrostla o 64 % a pro letošek je u ní odhadován 19% růst.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Když obrázek není tím, čím se zdá být

Pavel Houser , 10. listopad 2018 06:30

Problematika falešných zpráva je dnes módní záležitostí. Následující výzkum se zaměřuje na jeden spe...

Více

Kalendář

13. 11.

14. 11.
EVOLVE! Summit 2018
13. 11. Dell Technologies Forum 2018
13. 11.

14. 11.
ITAPA 2018







RSS 

Zprávičky

Propad akcií Applu stahuje dolů americké akciové trhy

ČTK , 12. listopad 2018 20:59

Dow Jonesův index vykazoval pokles o zhruba 1,6 %, Nasdaq Composite ztrácel dokonce více než 2 %....

Více 0 komentářů

SAP kupuje za 8 miliard dolarů analytickou firmu Qualtrics

ČTK , 12. listopad 2018 14:04

Obří akvizice souvisí především s konkurenčním bojem mezi SAP a Salesforce na poli cloudových češení...

Více 0 komentářů

SoftBank získala povolení pro jednu z největších IPO na světě

ČTK , 12. listopad 2018 11:05

Obrovská nabídka akcií přichází v době, kdy investoři začali zpochybňovat výhled japonských telekomu...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Sněmovna má dokončit schvalování nových pravidel ochrany soukromí

ČTK , 12. listopad 2018 08:00

Při uplatnění práva na výmaz nebo postupovalo jako nyní podle tiskového zákon....

Více 0 komentářů

Před 20 lety vznikl čínský internetový obr Tencent Holdings

ČTK , 11. listopad 2018 08:00

Loni překonal Tencent co do tržní hodnoty Facebook, když jeho hodnota přesáhla 500 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

Čeští antikváři nebudou po protestech odstřiženi od Amazonu

ČTK , 10. listopad 2018 12:00

Čeští antikváři budou moci i nadále prodávat své knihy do zahraničí přes portál AbeBooks.com, který ...

Více 0 komentářů

E-shopy nejsou povinné dodávat zboží po celé EU

Pavel Houser , 09. listopad 2018 15:15

S blížícím se koncem roku 2018 vstoupí v platnost evropské nařízení, jehož hlavním cílem je zamezit ...

Více 0 komentářů