Jak Google sleduje informace o platbách kartami?

ČTK , 10. srpen 2017 08:00 0 komentářů
Rubriky: Security, Právo

Americká Federální komise pro obchod (FTC) by měla prověřit, zda nový reklamní program společnosti Google propojující data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech neporušuje právo na ochranu soukromí.

Podle listu The Washington Post to požaduje nevládní organizace s názvem Středisko pro informace o ochraně soukromí v elektronických službách (EPIC). Google už má přitom spoustu možností, jak chování spotřebitelů v prostředí internetu sledovat.

Stížnost byla podána v pondělí a uvádí se v ní, že Google získává přístup k vysoce citlivým informacím o platbách kreditními a debetními kartami, které k úhradě nákupů využívá v USA většina spotřebitelů. Google neuvádí, jak tyto informace získává a spotřebitelům nedává možnost, jak se monitoringu vyhnout.

Kromě toho Google tvrdí, že vyhledávací nástroj spoléhá na utajenou technickou metodu ochrany dat. Právě metoda, kterou by měly kontrolovat externí subjekty, je podle EPIC zranitelná vůči kybernetickým a jiným útokům. "Google chce rozšířit svou dominanci z online světa do světa reálného, světa offline. FTC by se na to měla podívat," prohlásil šéf EPIC Marc Rotenberg.

Společnost vyvinula matematický vzorec, který anonymizuje a kóduje data týkající se transakce. Vzorec ale tají a tvrdí, že její technologie zabezpečí, aby data, která dostává, zůstala soukromá a anonymní. EPIC ale žádá vládu, aby se nespolehla pouze na tvrzení firmy a vzorec sama prověřila.

Google ani nezveřejnil, jaké společnosti mu záznamy o transakcích poskytují. Na otázku, zda uživatelé souhlasili se sdílením informací o svých kreditních a debetních transakcích, společnost konkrétní odpověď neposkytla. Uvedla jen, že vyžaduje, aby její partneři měli "nezbytná práva" k užití těchto dat.

EPIC je tedy přesvědčen, že pokud spotřebitelé nevědí, jak Google údaje o jejich nákupu získává, nemohou učinit informované rozhodnutí, které karty nepoužívat a kde nenakupovat, pokud nechtějí, aby jejich nákup byl monitorován. Organizace upozorňuje, že z informací o nákupech lze odvodit například zdravotní stav spotřebitele, jeho náboženské přesvědčení a další citlivé informace.

Technologie společnosti je s to spojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v kamenném obchodě. Když například někdo chce koupit běžecké boty, klikne na reklamní banner e-shopu, ale nic si v něm nekoupí, může obchodník dojít k závěru, že výdaje za reklamu jsou vyhozené peníze. Nové nástroje teď ale Googlu umožní zjistit, zda tatáž osoba následně koupila boty v kamenném obchodě firmy.

Společnost uvedla, že má přístup ke zhruba 70 procentům transakcí provedených kreditními a debetními kartami na americkém trhu díky partnerství se společnostmi, které tato data sledují.

Google předpokládá, že díky monitoringu transakcí provedených kreditními a debetními kartami bude moci automaticky informovat obchodníky, že jim jejich internetová reklama vynesla tržby v kamenném obchodě. Pokud všechno půjde podle představ Googlu, mohla by firma přesvědčit obchodníky, aby zvýšili rozpočet na internetovou reklamu. Firma už teď má největší internetovou reklamní síť na světě, loni jí přinesla 79 miliard dolarů (téměř 1,8 bilionu Kč).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Kauza Huawei zaměstnává světovou politiku

ČTK , 10. prosinec 2018 09:00

Komisař EU pro digitální trh: čínské technologické firmy jsou nuceny spolupracovat s čínskými tajným...

Více 0 komentářů

Analýza: E-shopy letos na černý pátek omezily triky s cenami

ČTK , 10. prosinec 2018 08:00

Útraty Čechů v týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly letos rekordní 4,2 miliardy Kč...

Více 0 komentářů

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Státy EU podpořily rychlý přístup úřadů k elektronickým důkazům

ČTK , 08. prosinec 2018 09:00

Kromě samotného obsahu budou moci vyšetřovatelé získat přístup k metadatům....

Více 0 komentářů

K tažení proti Huawei a ZTE se připojí Japonsko

ČTK , 08. prosinec 2018 08:00

Japonsko se chystá vyloučit z vládních nákupů příslušenství dodávané čínskými telekomunikačními firm...

Více 0 komentářů

Bitcoin dál prudce klesá, za den odepsal přes 11 %

ČTK , 07. prosinec 2018 10:14

XRP (ripple) na kryptoměnové burze Coindesk odepsal 10,6 procenta a ether 15,9 procenta....

Více 0 komentářů

Kanadská policie zadržela finanční ředitelku čínské firmy Huawei

ČTK , 07. prosinec 2018 10:00

Britská BT oznámila, že nebude s čínským gigantem spolupracovat na vývoji bezdrátové sítě 5G...

Více 0 komentářů