Podle výsledků, které včera uveřejnily analytické společnosti IDC a Gartner postoupilo Lenovo na první místo v počtu prodaných počítačů, HP po dvou „úspěšných“ kvartálech kleslo na druhou pozici, na třetí se nachází Dell.
Všechny tři uvedené značky ale během minulého kvartálu posilovaly a to zdá se zejména na úkor asijských výrobců Acer (meziroční pokles o 35 %) a Asus (pokles o 20 %).
Podle IDC byl tržní podíl Lenova ve 2. čtvrtletí letošního roku 16,7 %, což je nárůst z 15 % ve stejném čtvrtletí loňského roku. Podle Gartneru byl tržní podíl Lenova také 16,7 %, což je nárůst z 14,9 % v předchozím čtvrtletí a nárůst ze 14,9 % ve druhém čtvrtletí loňského roku. Lenovo se tak poprvé ve své historii stává jedničkou na světovém počítačovém trhu, ten má i přes pokračující pokles prodejů stále hodnotu celkem zajímavých 200 miliard dolarů.
Umístění | Tržní podíl v Q2 Gartner |
Tržní podíl v Q2 IDC |
|
1 | Lenovo | 16,7 % | 16,7 % |
2 | HP | 16,3 % | 16,4 % |
3 | Dell | 11,8 % | 12,2 % |
4 | Acer | 8,3 % | 8,2 % |
5 | Asus | 6,0 % | 6,1 % |
X | Zbytek trhu | 40,8 % | 40,4 % |
Hlavní síla Lenova je tradičně na domácím čínském trhu a ve firemním segmentu západních zemích (dědictví po IBM), daří se mu ale také na rozvíjejících se trzích, kde je již v tuto chvíli lídrem, a ve spotřebitelském segmentu, kde zaujímá globálně 2. pozici. Více než polovina příjmů společnosti Lenovo pochází z trhů mimo Čínu.
V současnosti Lenovo upíná svůj zrak k trhu chytrých mobilních telefonů a tabletů, kde má tržní podíl okolo 5,9 %, tento vcelku již úctyhodný podíl je dán zejména silnou penetrací čínského trhu.