Tvrdí to alespoň nejnovější studie Ericssonu a AT & T Drive. V blízké budoucnosti budeme při koupi nového auta klást důraz zejména na výbavu, doplňky a služby související s připojením na internet. Studie mapovala nákupní chování spotřebitelů.
Nejdůležitější výsledky studie:
- Polovina všech dotázaných řidičů by vyměnila svou oblíbenou značku za jiné srovnatelné auto, pokud by mohla využívat benefity připojeného auta
- 72% motoristů by odložilo nákup vozu o jeden rok, aby si mohli koupit připojené auto od své oblíbené automobilky
- Téměř dvě třetiny dotazovaných řidičů považovaly služby spojené s připojeným autem za důležitou výbavu pro svůj budoucí automobil
- 67% amerických motoristů přiznalo, že by si pravděpodobně nebo s určitostí připlatili za možnost připojit auto na internet nebo Wi-Fi služby, pokud by byla taková možnost
Průzkum zároveň ukázal jak vysoké je povědomí motoristů o službách spojených s připojenými auty. Více než 50% dotázaných znalo tyto služby:
- Asistenční služby (74%)
- Navigace a aktuální dopravní informace (72%)
- Startování na dálku (71%)
- Streamování hudby (70%)
- Pojistné služby a sledování používání vozidla (52%)
- Wi-Fi Hotspot (50%)
Průzkum se uskutečnil v létě tohoto roku v USA, Německu, Brazílii, Japonsku a Číně a zúčastnili se ho motoristé, kteří v příštích pěti letech zamýšlejí koupi nového auta.