Rozvoj digitálního vzdělávání v Česku podle strategie, kterou vláda schválila na podzim roku 2014, se zpožďuje. Naplánovaná opatření se postupně začínají plnit, ale jsou ve skluzu mimo jiné kvůli průtahům v čerpání evropských dotací, z nichž má být řada projektů financována. Uvedlo to ministerstvo školství v informaci pro jednání vlády.
O rozvoj digitálního vzdělávání se na ministerstvu loni staralo více lidí než v roce 2015. Úřad ale upozornil, že velikost týmu stále není dostatečná. Většinu z jeho členů navíc tvořili externisté, což ministerstvo považuje za dlouhodobě neudržitelné.
Digitální vzdělávání zahrnuje smysluplné využívání digitálních technologií při výuce všech předmětů i rozvoj digitálních kompetencí žáků, protože požadavky na tyto znalosti v praxi stále rostou. Cílem vládní Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 je postupná proměna způsobu a obsahu vzdělávání v souvislosti s příchodem moderních technologií. Nakonec do toho budou zapojeny především školy, ale aktivity uvedené ve strategii by jim pro to měly připravit podmínky.
Do rozvoje digitálního vzdělávání se zapojuje také veřejná správa a soukromý a neziskový sektor. Za nezbytnou ministerstvo považuje podporu veřejnosti. Zavádění změn ale u těch, kterých se týkají, často naráží na nejistotu a odpor, uvedlo ministerstvo. „Tyto reakce mohou být způsobeny nedostatkem informací o budoucím postupu, strachem z neznámého, obavami z nových věcí a nových postupů, které narušují zavedené pořádky, nejistotou v tom, jak změny ovlivní postavení jedince a zda bude schopen obstát v nových podmínkách,“ doplnilo.
Naplňování strategie sleduje Jednota školských informatiků. Podle ní se v roce 2016 začalo na realizaci strategie pracovat a většina aktivit se dala do pohybu, ale nedaří se dohonit zpoždění a některé aktivity se zpožďují i nadále. Ministerští úředníci, kteří nejsou zapojeni v týmu pro realizaci strategie, prý na požadavky dané tímto dokumentem neberou ohled. Zdá se, že strategie nemá na úřadu dostatečnou podporu, uvedla jednota.