Rychlonabíjení pomůže k rozšíření elektrobusů

ČTK , 21. březen 2018 10:00 1 komentářů
Rubriky: Technologie, Hardware

Elektrobusy s velkými bateriemi mají problémy s údržbou a váhou, Navíc nevydrží jezdit celý den.

Budoucnost provozování elektrobusů v městské dopravě brzdí podle výrobce nabíjecích stanic ABB dobíjení baterií přes noc. Řešením mohou být dobíjecí stanice na konečných zastávkách, kde se elektrobus dobije za tři až šest minut, a nemusí tak do garáže. ČTK to včera na veletrhu Amper v Brně řekl výrobní a marketingový ředitel ABB Miroslav Kuželka. Podobný systém kromě ABB nabízí v Evropě tři další firmy, u nás ale zatím v žádném z měst není.

"Jsou města, která mají zájem o pilotní projekty, nyní si nechávají zpracovat studie proveditelnosti," uvedl Kuželka. Nejdál jsou podle něj v zavádění elektrobusů v Ostravě a Hradci Králové.

V Hradci Králové bude ve druhé půlce letošního roku jezdit na elektrický pohon asi polovina vozů MHD. Městský dopravní podnik letos postupně pořídí 20 elektrobusů a devět trolejbusů. Zatím podíl vozů s pohonem na elektřinu činí zhruba 30 procent. "Moderní trend je dnes elektromobilita. Úplná nahraditelnost ale není možná. V případě výpadku elektřiny musíme mít vozy, které jezdí i na jiná alternativní paliva," uvedl už dříve řekl ředitel podniku Zdeněk Abraham.

Podle Kuželky mají ale elektrobusy s velkými bateriemi problémy s údržbou a váhou. Navíc nevydrží jezdit celý den a baterie zabírají prostor na úkor místa pro cestující. Dobíjecí stanice na zastávkách se podle něj ze zkušeností ze zahraničí vyplatí lépe a technologie postupně zlevňují.

ABB má sídlo ve Švýcarsku. Do Česka společnost přišla začátkem 90. let minulého století. Podniká v ČR v oblasti energetiky a automatizace a zaměstnává zde přes 3400 lidí.


Komentáře

Franta #0
Franta 21. březen 2018 18:24

Je zjevné, že elektrobusy v současné (tj. popisované) podobě nemají smysl. Že by se jejich akumulátory daly nabít za 2 - 3 minuty není možné, pokud se tím nabitím nemyslí lehké občerstvení. Bylo by potřeba použít extrémně silný proud a to by znamenalo všechno velmi "tlusté": vodiče, zásuvky, elektrody v akumulátorech atd.
Je to obecný problém elektromobilů, bez dotací by je kromě snobů nebo nadšenců nikdo nekupoval. Nebude-li nalezen nový způsob výroby či skladování elektřiny, nemohou konkurovat spalovacím motorům.

RSS 

Komentujeme

Co s genetickými databázemi?

Pavel Houser , 07. říjen 2018 15:00

Jak bylo oznámeno již v letos dubnu, tzv. zabijáka z Golden State odhalily veřejné genetické databáz...

Více

Kalendář

17. 10.

19. 10.
Future Forces Forum 2018
18. 10. Svět IT ve finančnictví 2018
19. 10.

21. 10.
Game City 2018







RSS 

Zprávičky

Slovenské ministerstvo zahraničí bylo cílem kybernetického útoku

ČTK , 17. říjen 2018 15:12

Zatím není známo, k jakým dokumentům se útočníci mohli dostat....

Více 0 komentářů

Výrobce telefonů čekají v Evropě poplatky za Google Play

ČTK , 17. říjen 2018 10:00

Zavedení licenčních poplatků má podle Google kompenzovat výpadek příjmů spojený se splněním požadavk...

Více 0 komentářů

Primární nabídka by mohla ohodnotit Uber až na 120 mld. dolarů

ČTK , 17. říjen 2018 09:00

Částka by to byla větší než hodnota automobilek General Motors, Ford a Chrysler Fiat dohromady....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Počet výdejních míst českých e-shopů letos přesáhne 9600

ČTK , 17. říjen 2018 08:00

Vyzvednutí zboží nakoupeného na internetu na výdejním místě v okolí bydliště je stále oblíbenější na...

Více 0 komentářů

Tržby operátorů loni stouply o 2,4 % na 117,3 miliardy Kč

ČTK , 16. říjen 2018 14:48

Loni byl u tržeb ze služeb poskytovaných prostřednictvím mobilní sítě zaznamenán meziroční nárůst o ...

Více 0 komentářů

Robotická automatizace zvýšila produktivitu ve 3/4 českých firem

Pavel Houser , 16. říjen 2018 11:31

Jen 4 % dotázaných společností provozuje více než 50 robotů....

Více 0 komentářů

Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen

ČTK , 16. říjen 2018 10:28

V roce 1974 spolužáci ze střední školy Allen a Gates vymysleli programovací jazyk Basic. ...

Více 0 komentářů