Aplikace Tichá linka pro neslyšící pro iOS a Android od technologické firmy Tiché spojení nabízí neslyšícím online textový přepis mluvené řeči či online tlumočení do znakového jazyka. Služba je provozována v cloudu IBM Bluemix. Je dostupná 24 hodin denně na stránkách www.tichalinka.cz a od 4. května 2017 i v mobilních zařízeních a doplňuje službu fyzicky přítomného tlumočníka.
Prostřednictvím této (opravdu) unikátní, velmi přívětivé a uživatelsky přehledné aplikace se neslyšící a nedoslýchaví uživatelé mohou propojit na přepisovatele nebo tlumočníka, a tak si flexibilně a zdarma vyřídit svůj hovor. Tichá linka umožňuje neslyšícím uživatelům znakového jazyka a neslyšícím schopným komunikovat pomocí psané češtiny využít synergického působení a vzájemných vazeb obou nástrojů podpory. Tichou linku využívají mimo jiné nemocnice a úřady. Tichou linku zaštiťuje společnost Tichý svět a technologicky ji podporuje společnost Tiché spojení v cloudu IBM Bluemix.
„Aplikace Tichá linka řeší také uložení kontaktů a služeb a jejich vyhledávání pomocí různých filtrů. Obsahuje i pravidelně aktualizovanou databázi firem spolu s určením lokace na mapě, které mají bezbariérovou obslužnost pro neslyšící a nedoslýchavé,“ říká Petr Vlach (na foto uprostřed), ředitel společnosti Tiché spojení.
„IBM je známa jako firma, která dodávala hardware a software. Posunula se však směrem do cloudu a poskytuje v něm řešení. Jsme rádi, že aplikaci Tichá linka používá náš cloud IBM Bluemix, doplňuje Petr Leština, IBM (na foto vlevo).
Druhým technologickým partnerem je operátor Vodafone ČR; od června 2017 bude Tichá linka na všech jeho provozovnách, kde ji budou moci využívat.