Toyota spouští projekt automatizace taxislužby pomocí AI

Pavel Houser , 12. March 2018 13:04 0 komentářů

Mapa zobrazovaná na displeji tabletu ukazuje předpovídaný počet obsazených vozů taxi i aktuální počet neobsazených vozidel v okolí, což řidičům umožňuje přejet na jiné místo a vyvažovat nabídku s poptávkou.

Společnosti Toyota a JapanTaxi ve spolupráci s KDDI a Accenture vyvinuly podpůrný systém taxi dispečinku, který předpovídá poptávku po taxislužbách. Kombinuje data ze záznamů taxislužeb s demografickými předpověďmi na základě velkých dat s údaji o poloze ze smartphonů a dalšími informacemi o událostech. Firmy zahájily zkušební provoz systému v rámci metropolitní oblasti Tokia.

Systém využívající umělou inteligenci předpovídá počet obsazených vozů taxi v Tokiu na základě parametrů získávaných každých 30 minut. Provozovatelé systému sbírají záznamy taxislužeb, demografické předpovědi a další informace s dopadem na poptávku, jako je například počasí, dostupnost služeb veřejné dopravy nebo pořádání velkých akcí pro veřejnost, a využívají modely učení systému umělé inteligence k předpovídání úrovně poptávky. Tento systém během testovacího provozu v Tokiu vykazoval vysokou míru přesnosti 94,1 %.

Od února 2018 provozují tento systém s vybranými vozy taxi Nihon Kotsu s využitím tabletů, na nichž je systém nainstalován. Mapa zobrazovaná na displeji tabletu ukazuje nejen předpovídaný počet obsazených vozů taxi, ale i aktuální počet neobsazených vozidel v okolí, což řidičům umožňuje přejet na jiné místo v zájmu co nejlepšího vyvážení nabídky a poptávky. Ve výsledku tak může oblasti s vyšší poptávkou a nedostatečnou nabídkou obsluhovat vyšší počet vozidel, čímž se zkracuje doba čekání zákazníků, zatímco míra obsazenosti vozidel taxi se díky optimálnímu odbavování zvyšuje. Řidiči kromě toho mohou pomocí tabletu získávat doplňkové informace v podobě tras s pravděpodobným výskytem zákazníků.

Majitelé taxi používající uvedený systém v poloprovozním režimu zaznamenali v únoru 2018 průměrný meziměsíční nárůst tržeb o 20,4 %, tedy výrazně více, než činil celkový průměrný nárůst za uvedené období (9,4 %). Do zkušebního provozu systému se ještě během tohoto roku zapojí desítky dalších vozidel taxi.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Většina uživatelů sociálních sítí v USA by za ně byla ochotna platit

ČTK , 18. August 2019 08:00

Autoři dále spočítali, kolik by platformy vydělaly, pokud by vycházely pouze s příjmy od předplatite...

Více 0 komentářů

Larry Ellison má 75 let

ČTK , 17. August 2019 08:00

Larry Ellison stál u zrodu softwarového gigantu Oracle. Bývá popisován jako extravagantní multimilia...

Více 0 komentářů

ICT odborníků je v ČR stále nedostatek, medián mzdy je přes 52 tisíc Kč

Pavel Houser , 16. August 2019 10:00

Nejvíce si vydělají ICT odborníci v peněžnictví a pojišťovnictví, ať už se jedná o specialisty nebo ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

T-Mobile letos vyplatil dividendu 5,6 miliardy Kč

ČTK , 16. August 2019 09:01

Konkurenční O2 za loňský rok vyplatila akcionářům celkem 6,5 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

Avast v pololetí zvýšil tržby o 9 % na 422 milionů USD

ČTK , 16. August 2019 09:00

Důležitou událostí první poloviny roku bylo vydání řešení pro Internet věcí....

Více 0 komentářů

Fiskální rok 2019/2020 začal pro Lenovo úspěšně

Pavel Houser , 16. August 2019 08:00

Čtvrtina sestavených počítačů na světě je značky Lenovo, firma má podíl na trhu 24,9 %....

Více 0 komentářů

Hlasové zprávy uživatelů pro Facebook přepisovali lidé

ČTK , 15. August 2019 10:00

Zásady Facebooku ohledně užívání dat se konkrétně o nahrávkách nezmiňují....

Více 0 komentářů