Tržby českých e-shopů loni stouply o 17 % na 135 miliard korun

ČTK , 07. leden 2019 08:00 0 komentářů

Největší růst ze všech kategorií si připsalo jídlo, meziročně o 52 %.

Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun. Růst pozitivně ovlivnilo silné předvánoční období. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky - Samsung, Apple a Xiaomi. O víc něž 3000 vzrostl také počet e-shopů na českém trhu, aktuálně jich je 43.500. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci.

"Díky mimořádně příznivému počasí byla první polovina roku s menším růstem, úspěšný konec roku vytáhl obrat o 17 procent výš než vloni. Češi v e-shopech opět trhali rekordy," uvedl šéf Heureky Tomáš Braverman.

Rok 2018 tak byl pro českou e-commerce nakonec ještě úspěšnější, než se očekávalo. "Zákazníci stále častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně. Věříme, že růst podobným tempem bude pokračovat i v roce 2019," dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Zákazníci e-shopů častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně.

Nejvíc peněz nechali zákazníci v e-shopech za mobilní telefony. "Konkrétně Apple iPhone 7. Za ním jsou další modely iPhonů, utrácelo se ale také za telefon Huawei P20 Lite, sedačku Wersal a investiční zlato," dodal Braverman. Na množství kusů se nejčastěji objednávaly proteinové tyčinky, kontaktní čočky a pleny.

Největší růst ze všech kategorií si připsalo jídlo, meziročně o 52 procent. Prodej sexuálních pomůcek stoupl o 33 procent a hobby zboží o 27 procent. O čtvrtinu stoupl zájem o kosmetiku a dětské zboží.

Češi vedou v Evropě v nákupech technického spotřebního zboží přes internet. Například velké domácí spotřebiče v ČR nakupuje v e-shopech 39 procent lidí, v kamenných prodejnách 38 procent a zbytek využívá oba prodejní kanály. V Evropě přitom v průměru nakupuje tento sortiment on-line 23 procent spotřebitelů. Vyplývá to ze studie GfK FutureBuy.

Nejvíc se v tuzemských internetových obchodech prodává přenosná elektronika, kterou výhradně on-line kupuje 57 procent Čechů, audio zboží 43 procent Čechů a počítače 48 procent lidí. Naopak potraviny 91 procent tuzemských spotřebitelů kupuje v kamenných prodejnách, jedno procent pouze on-line a osm procent využívá obě možnosti.

Vůbec nejméně se, kromě potravin, prodávají v e-shopech v Česku prací a čisticí prostředky, přípravky na holení, zboží péče o dítě, volně prodejné léky a produkty osobní hygieny.

Obrat internetových obchodů:

Rok Obrat trhu v mld. Kč 2011 44 2012 51 2013 58 2014 67 2015 81 2016 98 2017 115 2018 135

zdroj: APEK, Heureka.cz


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Rok androidů a elektrických oveček

Pavel Houser , 16. leden 2019 12:00

Co si o roce 2019 mysleli P. K. Dick, R. Scott a I. Asimov a nakolik jim jejich prognózy vyšly?...

Více

Kalendář

25. 01.

27. 01.
DevConf.cz 2019
29. 01. Reshoper 2019
19. 03.

22. 03.
Amper 2019







RSS 

Zprávičky

Huawei podle zakladatele během pěti let zdvojnásobí tržby

ČTK , 22. leden 2019 09:00

Podle zakladatele společnosti Huawei firma své nynější potíže předvídala již před deseti lety....

Více 0 komentářů

Francie vyměřila Googlu pokutu 50 milionů eur

ČTK , 22. leden 2019 08:00

Google si prý nedokázal zajistit adekvátní souhlas uživatelů pro zpracování jejich dat za účelem per...

Více 0 komentářů

Ruský úřad vede správní řízení s Facebookem a Twitterem

ČTK , 21. leden 2019 15:52

Ruské zákony vyžadují, aby údaje o ruských uživatelích byly uchovávány v Rusku....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ministerstvo práce selhalo při IT zakázkách, tvrdí NKÚ

ČTK , 21. leden 2019 10:50

Resort podle NKÚ porušil rozpočtovou kázeň za půl miliardy korun....

Více 0 komentářů

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

ČTK , 20. leden 2019 08:00

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové společnosti Facebook rekordní pokutu za nedost...

Více 0 komentářů

Země EU se neshodly na podobě směrnice o digitálním copyrightu

ČTK , 19. leden 2019 09:00

Proti sobě stojí ekonomické zájmy velkých internetových firem a mediálních domů, padají ostrá slova ...

Více 0 komentářů

Databáze s 21 miliony hesly

ČTK , 19. leden 2019 08:00

Australan upozornil na dosud patrně největší únik e-mailů a hesel....

Více 0 komentářů