Umělá inteligence mění svět e-commerce

Pavel Houser , 24. April 2017 12:48 0 komentářů
Umělá inteligence mění svět e-commerce

Systém velmi přesně popíše vzorce chování jednotlivých zákazníků a předpoví značku, cenové rozpětí a produkt, který bude zakoupen.

E-commerce produkuje velké množství dat. Firmy, obchodníky a distributory to nutí hledat taková řešení pro jejich analýzu. S pomocí technologií hloubkového učení bude analýza těchto dat jednodušší, uvádí studie společnosti RTB House.

Technologie umělé inteligence dokážou uzpůsobit nákupní proces individuálním požadavkům a pomáhají optimalizovat online nákupní proces. Některé procesy v e-commerce se díky nim dokonce plně zautomatizovaly.

Tři klíčové technologie AI pro e-commerce

Vyhledávání produktů - algoritmy rozeznávající obrázky

Rozeznávání obrázků už funguje poměrně dlouhou dobu, ale až s umělou inteligencí se rozšiřuje a zdokonaluje. Google, Microsoft, Facebook nebo Yahoo jsou leadery na poli vytváření systémů, které rozeznávají objekty lépe než lidé. CloudVision API od Googlu umožňuje developerům rozeznávat objekty na fotkách, poznávat slova nebo text a dokonce zvládne uhodnout, jaké emoce pociťuje osoba na obrázku. Cognitive Services od Microsoftu zase staví na sadě API schopných rozeznávat obrázky, emoce, celebrity a obličeje. API od Clarifai pomáhá firmám zorganizovat jejich obsah, vyfiltrovat nebezpečné obrázky nebo videa nahraná uživateli a nebo zobrazit produkty ke koupi podle prohlédnutých nebo pořízených fotografií. Řešení od Yahoo, které napodobuje fungování neuronových sítí, zase může rozpoznávat nevhodné obrázky (např. fotografie se zakázaným obsahem nebo ty pro dospělé).

Rozpoznávání obrázků s pomocí umělé inteligence může být v e-commerce velmi užitečné. Nákupní galerie, cenové srovnávače nebo e-shopy, které potřebují pracovat s miliony obrázků, to mohou dělat automaticky.

Rozhodnutí o nákupu - technologie, která dělá vysoce přesná doporučení

Personalizované reklamní bannery vytváří impuls ke konečnému rozhodnutí o nákupu, ať už tím, že zákazníkovi daný produkt připomenou nebo mu ukážou příbuzné zboží.

Dnešní marketéři tuto techniku již velmi dobře znají. S pomocí hloubkového učení, inovativní větve výzkumu zaměřeného na umělou inteligenci, které problémy řeší napodobováním činnosti lidského mozku, můžou být klasické retargetingové kampaně posunuty na novou úroveň.

Algoritmy hloubkového učení vytvářejí prvky schopné rozeznat přístup, záměr a celkový stav každého člověka přicházejícího na stránky e-shopu. Podle RTB House může tento přístup zefektivnit reklamní aktivity až o 50 % v porovnání s typickým přístupem strojového učení.

Skutečná síla hloubkového učení využitého v e-commerce je v tom, že umělá inteligence může využít obrovská množství dat, učit se z nich a chovat se jako lidé - aniž by jim bylo potřeba sepisovat instrukce nebo určovat pravidla. Není třeba zkoušet odhadovat možné reakce zákazníků nebo aktuální šanci na nákup. E-shopy veškeré rozhodování přenechají algoritmům, které se učí z praxe a na základě zkušeností vycítí, jak optimálně postupovat - a navíc to zvládnou mnohem rychleji než lidé.

Doručovací algoritmy, které předpovídají rozhodnutí

Systémy pomocí umělé inteligence odhadují další nákupy zákazníka. To se podobá plánům Amazonu na rozvoj tzv. předvídatelného zaslání. Distribuční systém a síť velmi přesně popíší vzorce chování jednotlivých zákazníků a předpoví značku, cenové rozpětí a produkt, který bude nakoupen. Na základě této předpovědi mohou být výrobky převezeny do nejbližšího distribučního centra ještě předtím, než je objednávka vůbec odeslána. Nejlépe tento princip funguje v kombinaci s produkty každodenní spotřeby.

Pokud se správně využije, může tato myšlenka posunout analytiku a logistiku na novou úroveň.

E-commerce zítřka

Jak uvádí tisková zpráva RTB House, propojení umělé inteligence a e-commerce se ještě úplně nerozšířilo, alespoň ne z pohledu používání neuronových sítí v běžné praxi. Spojením umělé inteligence a velkých dat vznikne ale v brzké budoucnosti platforma, která bude chytřejší a bude schopna dělat svá vlastní rozhodnutí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

IoT může znamenat také Internet myšlenek

Pavel Houser , 22. June 2019 18:15

Koncept Internet of Thoughts předpokládá propojení lidských mozků s počítačem přes přímé rozhraní. V...

Více



Kalendář

03. 08.

08. 08.
Black Hat USA 2019
25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
RSS 

Zprávičky

Evropská komise schválila akvizici UPC Vodafonem

Pavel Houser , 18. July 2019 12:40

EK schválila akvizici aktivit společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rum...

Více 0 komentářů

EU prověří Amazon, zda neporušuje pravidla hospodářské soutěže

ČTK , 18. July 2019 10:00

EK se zaměří na dohody, které Amazon uzavírá s firmami, jež nabízejí výrobky na jeho platformě Marke...

Více 0 komentářů

Akcionáři Alibaby schválili štěpení akcií v poměru osm k jedné

ČTK , 18. July 2019 08:00

Schválení plánu přichází po objevení spekulací, že firma požádala o vstup na hongkongskou burzu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple testuje výrobu ve Vietnamu, chce snížit závislost na Číně

ČTK , 17. July 2019 14:03

AirPods jsou nejrychleji rostoucím produktem Applu, loni se jejich dodávky zvýšily na 35 milionů....

Více 0 komentářů

Antenna Hungária chce podíl ve firmě, která patří PPF

ČTK , 17. July 2019 10:00

Maďarská státem vlastněná společnost Antenna Hungária zvažuje, že koupí 25procentní podíl v radiokom...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli z bulharské finanční správy data o milionech lidí

ČTK , 17. July 2019 09:00

Hackeři uvedli, že mají osobní informace a registrační údaje pro platbu daní a sociálního pojištění ...

Více 0 komentářů

Facebook se snaží regulátory ujistit o bezpečnosti své kryptoměny

ČTK , 17. July 2019 08:00

Asociace Libr nemá v úmyslu konkurovat státním měnám ani vstupovat do oblasti měnové politiky....

Více 0 komentářů