Ve firmách si nejméně rozumí marketing a IT oddělení, tvrdí studie

Pavel Kolář, 03. červenec 2014 10:06 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Nefungující spolupráce mezi marketingovým a IT oddělením ohrožuje schopnost společnosti poskytovat efektivně služby zákazníkům, tvrdí to alespoň studie společnosti Accenture, do které se zapojilo 400 marketingových a 250 IT manažerů z 10 zemí světa.

Vina překvapivě nepadá na IT, podle studie jsou IT manažeři odhodlanější k vzájemné spolupráci více než marketingoví manažeři. Tři ze čtyř IT manažerů souhlasí s tím, že vzájemná spolupráce mezi oběma divizemi je velmi důležitá, ale jen 55 % marketingových manažerů sdílí stejný postoj. Na druhé straně, i když jsou IT manažeři více otvevření vzájemné spolupráci, pouze 45 % z nich považuje podporu marketingu za svoji prioritu.

Obě strany však poukázaly na nespokojnost se vzájemnou spoluprací na marketingových projektech. Přibližně třetina marketingových manažerů se vyjadřila, že výsledky práce IT divize nesplňují jejich očekávání a naopak, 46 % IT manažerů si stěžovalo, že marketingové oddelení jim neposkytuje dostatečné podklady k tomu, aby mohli splnit náročné požadavky byznysu.

Pokud jde o využívání technologií, obě skupiny manažerů se shodly na tom, že jsou pro marketing nevyhnutelné, a že hlavním cílem jejich využití, je získat přístup k datům o zákaznících. Rozdílné jsou však jejich pohledy na důvod a motivaci spolupráce. Zatímco pro marketingové manažery je hlavním motivem spolupráce s IT oddělením získat bližší informace o svých zákaznících, IT manažěři tento důvod uvedli až na desátém místě svých důvodů pro vzájemnou spolupráci. Jejich hlavním motivačním faktorem je poskytnout klientovi lepší zákaznickou zkušenost při interakci s firmou, což naopak marketingoví specialisté uvedli na třetím místě.

Téměř polovina dotázaných z obou skupin i přes existující problém vnímá za poslední roky zlepšení vzájemné spolupráce. Na druhé straně téměř stejné procento, 41 % marketingových manažerů a 42 % IT manažerů, si myslí, že intenzívnější vzájemná spolupráce by vedla k lepším službám zákazníkům.

Zdroj: The CMO-CIO disconnect


Komentáře

gilhad #1
gilhad 03. červenec 2014 17:52

Kolikrát už jsem jen zažil, že přišel markeťák s tím, že něco prodal zákazníkovi a zdali si myslíme, že je to fyzikálně možné a dokdy to naprogramujeme ...

RSS 

Komentujeme

Umí ještě chlapi řídit IT byznys?

ITBiz.cz , 07. srpen 2018 11:00

Co mají v ČR společného obří IT korporace jako Google, HP, Microsoft, Oracle a nejnověji SAP? Mají v...

Více







RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk Lenova překonal očekávání

ČTK , 16. srpen 2018 12:23

Tržby se ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, zvýšily meziročně o 19 % na 11,9 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Uber snížil ve 2. čtvrtletí ztrátu na 891 milionů USD

ČTK , 16. srpen 2018 08:00

Firma vybudovala nové služby, jako dodávku potravin, protože hledá příjmy i mimo hlavní podnikání. ...

Více 0 komentářů

Vědci vyvíjejí čárový kód pro steaky

ČTK , 15. srpen 2018 13:02

Technologii na bázi jedlého, netoxického oxidu křemičitého vyvíjí poradenská firma PWC....

Více 0 komentářů

Kalendář

22. 08.

25. 08.
Human-Level AI Conference 2018
26. 08.

30. 08.
VMworld 2018 U.S.
31. 08.

05. 09.
IFA 2018

Starší zprávičky

Internetové bankovnictví používá 65 % lidí

Pavel Houser , 15. srpen 2018 09:00

Debetní kartu momentálně vlastní přes 80 % lidí. Boom zažívá mobilní bankovnictví....

Více 0 komentářů

UPC loni zvýšila tržby o 9 % na 4,3 miliardy Kč

ČTK , 15. srpen 2018 08:00

Ztráta společnosti klesla o desetinu na 223,5 milionu korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě....

Více 0 komentářů

Apple prý už nechce sám vyrábět autonomní auta, soustředí se na software

ČTK , 14. srpen 2018 10:55

Manažer Doug Field, který odešel z Tesly, se vrací do Applu....

Více 0 komentářů

Google prý ukládá údaje o poloze uživatelů i proti jejich vůli

ČTK , 14. srpen 2018 09:00

I s pozastavenou historií pohybu prý některé aplikace Googlu automaticky ukládají data o poloze s ča...

Více 0 komentářů