Čínská společnost Xiaomi oznámila, že vůbec poprvé oficiálně expanduje mimo Asii, a to na brazilský trh. V příštích letech firma plánuje vstoupit do Kolumbie a Mexika.
V Latinské Americe chce Xiaomi vsadit na stejnou strategii, s jakou slaví úspěch v Asii – namísto drahých marketingových kampaní a kamenných obchodů firma bude zákazníky lákat na dobrý poměr ceny a kvality svých telefonů. „Nabízíme vysoce kvalitní produkty za velmi agresivní ceny, tudíž začínáme na větších rozvojových trzích, kde jsou lidé hodně citliví na cenu,“ uvedl na setkání s novináři viceprezident společnosti Hugo Barra s tím, že základní model Xiaomi Redmi 2 se v Brazílii začne prodávat příští týden za 160 dolarů.
Své telefony bude Xiaomi vyrábět lokálně v továrně společnosti Foxconn v Sao Paulu. Tuto továrnu mimo jiné využívá od roku 2011 k výrobě svých iPhonů i společnost Apple. Xiaomi je pouhé tři roky poté, co na trh uvedlo svůj první telefon, nejhodnotnějším technologickým startupem na světě. Jeho valuace se pohybuje okolo 45 miliard dolarů.