Aby vaše IT nebylo černou dírou firmy

05. srpen 2009 14:28 0 komentářů

Neutrácejte zbytečně přemrštěné částky za své IT. Společnost GiTy, a.s. přichází s řešením! Prověřte své náklady – jste efektivní?


Trendy v podnikání: efektivní správa firemního IT. Svěření správy firemních serverů, bezpečnostních prvků i samotných počítačů do rukou odborníků je stále častějším jevem. Outsourcing zejména v oblasti
informačních a komunikačních technologií (ICT) bývá jedním z prvních kroků firem, jak snížit své náklady.

Každá firma neustále přehodnocuje své výdaje s cílem maximálně ušetřit, vybírá nejvýhodnější řešení a
konsoliduje náklady. Škrtání rozpočtů ale není možné na úkor kvality a spolehlivosti poskytovaných služeb. Je potřeba zhodnotit, které služby jsou nepostradatelné a případně optimalizovat ty, které jsou naddimenzované. Ve všech oblastech je proto potřeba nalézt efektivní poměr mezi vynakládanými prostředky a optimálním rozsahem služeb. Ne každá firma je schopná posoudit, zda je při jejích konkrétních požadavcích na fungování ICT tento poměr efektivní. Je důležité, aby rozsah a kvalita ICT služeb ve firmě odpovídaly jejímu oboru podnikání, opomenout se nesmí ani ucelená bezpečnostní politika informačního systému.

Východiskem pro firmy, které se s tímto problémem potýkají nebo nedokáží objektivně zhodnotit svoje potřeby, může být externí správa ICT. Společnost GiTy, a.s. nabízí tyto služby pod souhrnným názvem Efektivní správa informačních a komunikačních technologií (ESICT). Tato komplexní správa má několik stavebních kamenů, stejně jako každý informační systém sám o sobě. Struktura ESICTu je znázorněna na následujícím schématu.

Schema

Na základě důkladné prvotní analýzy ICT prostředí firmy a jejích individuálních požadavků GiTy zajistí
zákazníkovi efektivní fungování a optimální kvalitu ICT. ESICT se týká všech úrovní informačního systému – koncových bodů, infrastruktury, serverů a aplikací.

GiTy umí snížit náklady na ICT až o 20% při zachování stávající kvality služeb a definovat nejpříznivější poměr mezi kvalitou a náklady na ICT. Kvalita a dostupnost služeb a další parametry jsou sledovány s použitím metrik a porovnávány s předem sjednanými smluvními parametry SLA (Service Level Agreement). Bezproblémové fungování ICT non-stop sleduje Servisní a dohledové centrum připravené rychle reagovat na vzniklé závady. Součástí služby je i stanovení plánu modernizace a obnovy jednotlivých komponent IS/IT a telekomunikací.

Výsledkem ESICTu je funkční ICT v optimálním rozsahu vzhledem k velikosti a potřebám firmy a průhledné
náklady. „Služba ESICT zákazníkovi nejen ušetří peníze, ale přinese mu komfort v podobě komunikace s jedním dodavatelem, zeštíhlení administrativy, jasně definované odpovědnosti, dohledu 24 hodin denně a odborného řízení bezpečnosti ICT,“ řekl Aleš Padrta, ředitel služeb IT společnosti GiTy.

V současné době efektivně funguje správa komunikačního prostředí u zákazníků, jako jsou: KORADO, a.s.,
KORDIS JMK spol.s.r.o., Fakultní nemocnice Brno a Technická správa komunikací hl. m. Prahy.
Akciová společnost GiTy poskytuje služby efektivní správy IT a komunikačního prostředí zákazníkům v podnikové sféře a státní správě. Zaměřuje se na komplexní dodávky řešení a služeb pro podnikové komunikační systémy jako jsou technologie pro přenos dat, hlasu a obrazu, telekomunikační a satelitní služby a internetové připojení. Důležitou součástí portfolia jsou i řešení a služby v oblasti bezpečnosti a služby servisní a provozní podpory. Od roku 1996 společnost provozuje vlastní Dohledové centrum s nepřetržitým provozem, které plní funkci servisního dispečinku pro rychlou a efektivní reakci na požadavky zákazníků. Pobočky společnosti GiTy, a.s., působí také na Slovensku a v Rumunsku.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů