AOL prodloužilo „vyhledávací“ smlouvu s Googlem

Petr Švec , 03. září 2010 12:25 2 komentářů

Internetový portál AOL bude dalších 5 let využívat výhradně vyhledávací technologii Google.

AOL
AOL prodloužilo smlouvu s Googlem.

Uzavření nové dohody v hodnotě řádově miliard dolarů (desítek miliard Kč), v průběhu včerejška oznámily společnosti AOL a Google. V rámci ní bude AOL po dobu následujících 5 let nadále využívat vyhledávací technologii společnosti Google k realizaci všech svých vyhledávacích požadavků. Obě firmy si následně rozdělí příjem z reklamy, která je na tato vyhledávání navázána. V jakém poměru se tak bude dít, nebylo oznámeno. Příjmy AOL z vyhledávání za první pololetí letošního roku činily 209 milionů dolarů (4,18 miliardy Kč).

Nová smlouva je v podstatě jen upravenou verzí starších dohod, na jejichž základě AOL využívá vyhledávací technologie Google už od roku 2000. Jedná se o oboustranně výhodný obchod – zatímco AOL nemusí investovat čas a peníze do vývoje vlastního řešení, se kterým by navíc bylo velmi náročné uspět, Google posílí svou vlastní pozici na trhu internetového vyhledávání. Podle aktuálních dat společnosti comScore je současný podíl Googlu na tomto trhu 65,8%, z čehož 2,3% připadá na vyhledávání přes portál AOL. Pro srovnání, konkurenční společnost Microsoft, která poskytuje svou vyhledávací technologii Bing také portálu Yahoo!, dosahuje celkového podílu 27,1%.

Počátkem letošního roku se objevily spekulace ohledně možného odklonu AOL od Google, právě ve prospěch jeho hlavního konkurenta Microsoft. To nepřímo potvrzuje Tim Armstrong, CEO AOL, který řekl: „Uzavření nové smlouvy jsme dlouho promýšleli. Chtěli jsme lepší produkt, s lepším podílem z reklamy a lepším rozložením vlastního obsahu AOL. Ve finále jsme obdrželi několik nabídek od různých poskytovatelů.“ Lze se tak domnívat, že nově podepsaná smlouva není jen pouhým prodloužením té stávající, ale že Google byl donucen nabídnout výrazně lepší podmínky, především v oblasti podílu z reklamy, aby si AOL udržel.

Internetový portál AOL (America On Line) v posledních letech jen strádá. Firma dříve prakticky asociovaná s vytáčeným internetovým připojením a, na svou dobu, průkopnickou nabídkou internetových služeb, začala ztrácet pozice s příchodem moderních portálů, jako je právě vyhledávač Google. Vzhledem k silné ztrátovosti byla společnost v loňském roce také donucena opustit mediální skupinu Time Warner a pokusit se „přežít“ samostatně. V rámci rozsáhlé restrukturalizace se AOL zbavuje některých svých součástí, jako například sociální sítě Bebo, a pracuje na novém reklamním systému. Vzhledem k tomu, že společnost se stále pohybuje v červených číslech, je její další osud stále nejasný.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Marek Stopka #1
Marek Stopka 04. září 2010 18:32

řádově miliard dolarů (desítek milionů Kč)

Jsem jediný komu to připadá minimálně zvláštní? :)))

Petr Švec 05. září 2010 16:43

Omlouvám se, chybička se vloudila :-) Díky za upozornění.

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů