Letošní verzi žebříčku nejhodnotnějších značek světa, který každoročně sestavuje agentura Millward Brown, jednoznačně dominují technologické firmy.

Zatímco na první příčce se, stejně jako v loňském roce, opět umístil internetový portál Google s hodnotou značky zhruba 114 miliard dolarů (zhruba 2 biliony Kč), druhé a třetí místo čekalo zemětřesení. Vloni druhý Microsoft se po dlouhé době sesunul mimo první tři místa a skončil čtvrtý, původně třetí Coca Cola je v současnosti až na pátém místě. Jejich místa zaujaly technologické společnosti IBM s hodnotou značku 86 miliard dolarů (1,54 bilionu Kč) a již zmíněný Apple. Jeho značka má cenu 83 miliard dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč) a vzhledem k jen velmi malému rozdílu mezi ním a druhým IBM se lze domnívat, že v příštím roce firma skončí na druhém místě.
Velmi zajímavé je především to, že co se hodnoty značky týká, Apple poprvé od počátku 90-tých let překonal konkurenční Microsoft. Ten žebříčku Millward Brown přitom několik let po sobě dominoval. Oproti předcházejícím rokům se ve stovce nejdražších firemních značek objevilo nebývale mnoho technologických firem. V žebříčku se například nově objevily společnosti, jako je Canon, Sony, nebo Yahoo!.
Technologická společnost Apple prožívá v posledních letech silný boom. Značka, dříve spojovaná především s profesionálními počítači řady Mac určenými pro profesionály a úzkou skupinu příznivců, těží především ze své orientace na spotřební elektroniku. Velmi úspěšný mp3 přehrávač iPod následoval v roce 2007 v mnoha ohledech převratný mobilní telefon iPhone, počátkem března letošního roku pak firma zahájila prodej tabletu iPad. Kromě prodeje zařízení získává Apple další příjmy z návazných služeb, jako jsou iTunes, nebo AppStore, a samozřejmě také z prodeje počítačů.
Zdroj: Millward Brown