Apple končí s instalací Flashe na počítače Mac

Petr Švec , 26. říjen 2010 09:41 0 komentářů

Nejnovější krok Applu ve snaze omezit rozšíření platformy Flash ve svých produktech s největší pravděpodobností zostří už tak dost napjaté vztahy se společností Adobe.

MacBook Air
MacBook Air

Otevřené tažení Applu proti platformě Flash není žádnou novinkou, dosud ale bylo doménou výhradně mobilních zařízení využívajících operační systém iOS 4 a vyšší. Nynější ukončení automatické instalace platformy Flash do počítačů Mac je tak poměrně překvapivé, na druhou stranu se ale nejedná o tak dramatické omezení, jako v případě mobilního systému iOS. Jinými slovy Apple sice pomalu přestává distribuovat své počítače s předinstalovaným Flashem, jeho doinstalování uživatelem ale nebrání. Tento krok ale i tak pravděpodobně ještě zhorší už nyní špatné vztahy mezi oběma výrobci. Akcie Adobe reagovaly mírným růstem o 1,8%, Apple naopak o 0,7%poklesl.

Konec předinstalování Flashe přijde postupně s tím, jak bude Apple představovat nové verze svých stolních počítačů a notebooků. Jako první se tak Flashe nedočkají noví majitelé nedávno představené updatované verze ultratenkého notebooku MacBook Air, který vstoupí do prodeje v nejbližších dnech.

Apple krok oficiálně zdůvodnil snahou o „zajištění maximální aktuality instalovaného software“, což ve spojení s předchozími výroky Steva Jobse na adresu technologie Flash, působí přinejmenším humorně. Připomeňme si, že Jobs v minulosti Flash označil přídavnými jmény, jako je „děravý“, „nespolehlivý“, „rizikový“ či „zastaralý“. Faktem ovšem zůstává, že i přes kritiku CEO Applu je Flash i nadále nejpoužívanější multimediální technologií celého internetu.

Je otázkou kam Apple se svou restriktivní politikou vůči platformě Flash míří. V oblasti mobilních operačních systémů představoval Flash ohrožení dominantního postavení Applu v oblasti distribuce aplikací pro tuto mobilní platformu, jak tomu ale je na Macu? Zajímavé bude také sledovat, jak na chování Applu zareaguje výrobce Adobe Systems. Připomeňme si, že počátkem října se objevily informace o společné schůzce Shantanu Narayena, CEO Adobe, se Stevem Ballmerem z Microsoftu. Původní spekulace o údajné akvizici Adobe ze strany Microsoftu sice firmy vyvrátily, je ale jasné, že setkání muselo mít nějaký důležitý důvod. Tím mělo podle mnoha analytiků být právě sladění strategie proti příliš expanzivnímu Apple.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů