Apple spustí iAd už 1. července

Petr Švec , 10. červen 2010 10:00 0 komentářů

Spuštěním reklamní platformy iAd vstupuje Apple do další přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Google.


Apple spouští reklamní službu iAd.

Krátce po představení iPhone OS 4.0, nového operačního systému pro mobilní zařízení, letos v dubnu, oznámil americký výrobce Apple záměr vstoupit do oblasti mobilní reklamy. Ta se zdá být nejnovějším reklamním trendem současnosti, což naznačují i záměry „reklamního obra“ Google, který do této oblasti vstoupil nedávnou akvizicí společnosti AdMob. Reklamní systém Applu nazvaný iAd bude od 1. července letošního roku distribuovat reklamu na všechna mobilní zařízení tohoto výrobce, která jsou vybavena nejnovějším systémem iPhone OS 4.0, respektive iOS 4, jak byl systém nově přejmenován. Jedná se především o tablet iPad, kterého se prodalo už na 2 miliony kusů, multimediální přehrávač iPod a před pár dny představený telefon iPhone 4.

V průběhu prvních měsíců bude reklamní systém iAd otevřen jen nejvýznamnějším klientům, kteří se zaváží do konce letošního roku využít reklamní služby v hodnotě 60 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč). Mezi potvrzenými klienty by měly být světově známé společnosti, jako je Disney, General Electric, nebo Unilever.

Způsob, jakým se reklama zobrazí v té které konkrétní aplikaci, záleží vždy na vůli jejího autora. Jobs, podle svých slov očekává, že „všechny v současnosti dostupné aplikace pro iOS 4 budou doplněny p funkci zobrazení reklamy. Je to ostatně v zájmu jejich tvůrců samotných.“ Autoři aplikací získají 60% podíl na reklamě, která bude zobrazena právě v jimi vytvořeném programu. Systém iAd naplno využívá nově představeného multitaskingu v iOS 4, díky čemuž umožňuje pracovat s reklamou a reagovat na ni (například vyplněním některých údajů) bez nutnosti opustit původně spuštěnou aplikaci.

Spuštění iAd vstupuje Apple na velmi ziskovou, ale zároveň také velice nebezpečnou plochu mobilní reklamy. Velmi ziskovou proto, že právě mobilní reklama je obecně vnímána jako směr, kterým se reklamní průmysl bude v blízké budoucnosti ubírat, nebezpečná kvůli vstupu na „výsostné území“ Googlu. Ten si snahy Applu bezesporu nenechá líbit a můžeme tak očekávat četné spory mezi těmito dvěma významnými technologickými společnostmi.

Zdroj: TechWorld


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů