Apple spustí iAd už 1. července

Petr Švec , 10. červen 2010 10:00 0 komentářů

Spuštěním reklamní platformy iAd vstupuje Apple do další přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Google.


Apple spouští reklamní službu iAd.

Krátce po představení iPhone OS 4.0, nového operačního systému pro mobilní zařízení, letos v dubnu, oznámil americký výrobce Apple záměr vstoupit do oblasti mobilní reklamy. Ta se zdá být nejnovějším reklamním trendem současnosti, což naznačují i záměry „reklamního obra“ Google, který do této oblasti vstoupil nedávnou akvizicí společnosti AdMob. Reklamní systém Applu nazvaný iAd bude od 1. července letošního roku distribuovat reklamu na všechna mobilní zařízení tohoto výrobce, která jsou vybavena nejnovějším systémem iPhone OS 4.0, respektive iOS 4, jak byl systém nově přejmenován. Jedná se především o tablet iPad, kterého se prodalo už na 2 miliony kusů, multimediální přehrávač iPod a před pár dny představený telefon iPhone 4.

V průběhu prvních měsíců bude reklamní systém iAd otevřen jen nejvýznamnějším klientům, kteří se zaváží do konce letošního roku využít reklamní služby v hodnotě 60 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč). Mezi potvrzenými klienty by měly být světově známé společnosti, jako je Disney, General Electric, nebo Unilever.

Způsob, jakým se reklama zobrazí v té které konkrétní aplikaci, záleží vždy na vůli jejího autora. Jobs, podle svých slov očekává, že „všechny v současnosti dostupné aplikace pro iOS 4 budou doplněny p funkci zobrazení reklamy. Je to ostatně v zájmu jejich tvůrců samotných.“ Autoři aplikací získají 60% podíl na reklamě, která bude zobrazena právě v jimi vytvořeném programu. Systém iAd naplno využívá nově představeného multitaskingu v iOS 4, díky čemuž umožňuje pracovat s reklamou a reagovat na ni (například vyplněním některých údajů) bez nutnosti opustit původně spuštěnou aplikaci.

Spuštění iAd vstupuje Apple na velmi ziskovou, ale zároveň také velice nebezpečnou plochu mobilní reklamy. Velmi ziskovou proto, že právě mobilní reklama je obecně vnímána jako směr, kterým se reklamní průmysl bude v blízké budoucnosti ubírat, nebezpečná kvůli vstupu na „výsostné území“ Googlu. Ten si snahy Applu bezesporu nenechá líbit a můžeme tak očekávat četné spory mezi těmito dvěma významnými technologickými společnostmi.

Zdroj: TechWorld


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 1 komentářů

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Senátoři se postavili proti nadměrným sankcím kvůli GDPR

ČTK , 16. únor 2018 08:00

Pokuty musí být vždy přiměřené s tím, že dolní sazba pokuty přitom zcela jistě bude nulová," uvedl m...

Více 0 komentářů

Uber v uplynulém roce prohloubil ztrátu na 4,5 miliardy dolarů

ČTK , 15. únor 2018 11:02

Podnik současně získal více než 14 miliard dolarů z nových investic. ...

Více 0 komentářů

Vláda bude u Ústavního soudu hájit zákony o sběru dat na sítích

ČTK , 15. únor 2018 09:00

Má sběr dat o tom, komu lidé volají a kdy se připojují na internet, výrazný vliv na objasňování krim...

Více 2 komentářů

Švýcarská Amalthea electronics postaví továrnu v Tachově

ČTK , 15. únor 2018 08:00

Výrobce elektronických a telekomunikačních zařízení, například elektronických prvků do turniketů, ro...

Více 0 komentářů