Apple spustí iAd už 1. července

Petr Švec , 10. červen 2010 10:00 0 komentářů

Spuštěním reklamní platformy iAd vstupuje Apple do další přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Google.


Apple spouští reklamní službu iAd.

Krátce po představení iPhone OS 4.0, nového operačního systému pro mobilní zařízení, letos v dubnu, oznámil americký výrobce Apple záměr vstoupit do oblasti mobilní reklamy. Ta se zdá být nejnovějším reklamním trendem současnosti, což naznačují i záměry „reklamního obra“ Google, který do této oblasti vstoupil nedávnou akvizicí společnosti AdMob. Reklamní systém Applu nazvaný iAd bude od 1. července letošního roku distribuovat reklamu na všechna mobilní zařízení tohoto výrobce, která jsou vybavena nejnovějším systémem iPhone OS 4.0, respektive iOS 4, jak byl systém nově přejmenován. Jedná se především o tablet iPad, kterého se prodalo už na 2 miliony kusů, multimediální přehrávač iPod a před pár dny představený telefon iPhone 4.

V průběhu prvních měsíců bude reklamní systém iAd otevřen jen nejvýznamnějším klientům, kteří se zaváží do konce letošního roku využít reklamní služby v hodnotě 60 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč). Mezi potvrzenými klienty by měly být světově známé společnosti, jako je Disney, General Electric, nebo Unilever.

Způsob, jakým se reklama zobrazí v té které konkrétní aplikaci, záleží vždy na vůli jejího autora. Jobs, podle svých slov očekává, že „všechny v současnosti dostupné aplikace pro iOS 4 budou doplněny p funkci zobrazení reklamy. Je to ostatně v zájmu jejich tvůrců samotných.“ Autoři aplikací získají 60% podíl na reklamě, která bude zobrazena právě v jimi vytvořeném programu. Systém iAd naplno využívá nově představeného multitaskingu v iOS 4, díky čemuž umožňuje pracovat s reklamou a reagovat na ni (například vyplněním některých údajů) bez nutnosti opustit původně spuštěnou aplikaci.

Spuštění iAd vstupuje Apple na velmi ziskovou, ale zároveň také velice nebezpečnou plochu mobilní reklamy. Velmi ziskovou proto, že právě mobilní reklama je obecně vnímána jako směr, kterým se reklamní průmysl bude v blízké budoucnosti ubírat, nebezpečná kvůli vstupu na „výsostné území“ Googlu. Ten si snahy Applu bezesporu nenechá líbit a můžeme tak očekávat četné spory mezi těmito dvěma významnými technologickými společnostmi.

Zdroj: TechWorld


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů

Vláda indického Kašmíru zakázala na měsíc sociální sítě

ČTK , 27. duben 2017 13:00

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírské...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FlashStation pro analýzu velkých objemů dat

Pavel Houser , 27. duben 2017 11:54

Synology představuje zařízení FlashStation FS2017 Podle dodavatele jde o server NAS typu all-flash ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu stoupl téměř o polovinu, LG rostla ještě víc

ČTK , 27. duben 2017 10:00

Ve druhém čtvrtletí by měl výsledky dále podpořit nový Galaxy 8....

Více 0 komentářů

Kamery pro systémy SCADA

Pavel Houser , 27. duben 2017 09:00

Axis uvádí na trh kamery chráněné proti výbuchu pro rychlé zvládání nehod a efektivní běh kriticky n...

Více 0 komentářů

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů