Apple spustí iAd už 1. července

Petr Švec , 10. červen 2010 10:00 0 komentářů

Spuštěním reklamní platformy iAd vstupuje Apple do další přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Google.


Apple spouští reklamní službu iAd.

Krátce po představení iPhone OS 4.0, nového operačního systému pro mobilní zařízení, letos v dubnu, oznámil americký výrobce Apple záměr vstoupit do oblasti mobilní reklamy. Ta se zdá být nejnovějším reklamním trendem současnosti, což naznačují i záměry „reklamního obra“ Google, který do této oblasti vstoupil nedávnou akvizicí společnosti AdMob. Reklamní systém Applu nazvaný iAd bude od 1. července letošního roku distribuovat reklamu na všechna mobilní zařízení tohoto výrobce, která jsou vybavena nejnovějším systémem iPhone OS 4.0, respektive iOS 4, jak byl systém nově přejmenován. Jedná se především o tablet iPad, kterého se prodalo už na 2 miliony kusů, multimediální přehrávač iPod a před pár dny představený telefon iPhone 4.

V průběhu prvních měsíců bude reklamní systém iAd otevřen jen nejvýznamnějším klientům, kteří se zaváží do konce letošního roku využít reklamní služby v hodnotě 60 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč). Mezi potvrzenými klienty by měly být světově známé společnosti, jako je Disney, General Electric, nebo Unilever.

Způsob, jakým se reklama zobrazí v té které konkrétní aplikaci, záleží vždy na vůli jejího autora. Jobs, podle svých slov očekává, že „všechny v současnosti dostupné aplikace pro iOS 4 budou doplněny p funkci zobrazení reklamy. Je to ostatně v zájmu jejich tvůrců samotných.“ Autoři aplikací získají 60% podíl na reklamě, která bude zobrazena právě v jimi vytvořeném programu. Systém iAd naplno využívá nově představeného multitaskingu v iOS 4, díky čemuž umožňuje pracovat s reklamou a reagovat na ni (například vyplněním některých údajů) bez nutnosti opustit původně spuštěnou aplikaci.

Spuštění iAd vstupuje Apple na velmi ziskovou, ale zároveň také velice nebezpečnou plochu mobilní reklamy. Velmi ziskovou proto, že právě mobilní reklama je obecně vnímána jako směr, kterým se reklamní průmysl bude v blízké budoucnosti ubírat, nebezpečná kvůli vstupu na „výsostné území“ Googlu. Ten si snahy Applu bezesporu nenechá líbit a můžeme tak očekávat četné spory mezi těmito dvěma významnými technologickými společnostmi.

Zdroj: TechWorld


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů