margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Asseco Solutions má nové řešení pro Průmysl 4.0

Richard Jan Voigts , 13. říjen 2016 12:31 0 komentářů
Asseco Solutions má nové řešení pro Průmysl 4.0

Smart Connected Solutions (SCS) je nový produkt z portfolia společnosti Asseco Solutions, která dodává ERP systémy Helios. Novinka představuje softwarové řešení, umožňující inteligentní servis, prediktivní údržbu a podporu pro Průmysl 4.0.

„Smart Connected Solutions potvrzují, že inovace jsou základní hodnotou Asseco Solution,“ říká Jiří Hub, výkonný ředitel Asseco Solutions ČR. Podle něj platí, že kdo v IT neinovuje, musí do několika let skončit, přičemž toto tempo od informačních technologií přejímá i průmysl a automatizace a Průmysl 4.0. jsou toho důkazem. Řešení SCS je výsledkem spolupráce 5 zemí v rámci mezinárodní uskupení Asseco Group, které zahrnuje přes 50 zemí a je 6. největším software housem v Evropě. Investice do vývoje řešení si v průběhu dvou let činily řádově miliony EUR.

Smart Connected Solutions
Smart Connected Solutions

S pomocí SCS mohou firmy v přehledné podobě prediktivně sledovat celý svůj proces servisu a údržby – počínaje sběrem dat ze zařízení, přes plánování údržby, až po její provádění a dokumentaci s využitím mobilních zařízení. Společnosti mohou sledovat jak zařízení inteligentní, tak konvenční, která budou osazena vhodnými snímači. Řešení SCS je určené nejen pro výrobce a servisy, ale i pro koncového zákazníka. Systém funguje i prostřednictvím aplikace na mobilních zařízeních.

U prediktivní údržby se v praxi jedná o automatizovaný sběr informací ze zařízení (od řídící jednotky, od senzorů a čidel, atd.) a dalších důležitých informací o provozu. Jejich vyhodnocováním lze zjistit (předvídat) blížící se kolizní stav a řešit jej formou údržby či opravy dříve, než k němu skutečně dojde. Neuplatňuje se jen v oblasti výroby, ale i v mnoha dalších odvětvích, kde je důležité předcházet výpadkům zařízení.

Systém SCS kombinuje hlavní funkce z oblastí řízení servisu, prediktivní údržby a servisu pro koncové zákazníky v jednom integrovaném systému a umožňuje tak plynulou výměnu dat na všech úrovních. Disponuje třemi základními funkcionalitami:

  • Inteligentní servis - pokrývá všechny provozní úrovně poskytování servisu.

  • Průmysl 4.0 (Přesněji: podpora pro Průmysl 4.0) - umožňuje prediktivní plánování a provádění údržby.

  • Chytrý servis - umožňuje integrovat hardware, software a servis do jednoho balíčku.

Smart Connected Solutions
Smart Connected Solutions
Samotná služba SCS běží v prostředí cloudu, přičemž komunikace mezi cloudem a koncovými zařízeními probíhá přes zabezpečené připojení. Různým uživatelským zařízením se SCS přizpůsobuje automaticky a je schopno se flexibilně přizpůsobit též různým koncovým zařízením, jako jsou stolní počítače, tablety či chytré telefony. Důležité je i jednoduché napojení na všechny běžně používané systémy ERP. Uživatel tak může nastavit, aby byla data ihned posílána do úloh back office, jako je například fakturace.

Výhodou SCS je i ovládání řečí: díky integraci s mobilními asistenty, jako jsou Cortana nebo Siri, mohou uživatelé v případě potřeby řešení SCS obsluhovat, aniž by se museli dotýkat mobilních zařízení, což se zvláště při provádění servisních prací, kdy technik má obvykle plné ruce nástrojů, opravdu velmi hodí.

Asseco Solutions SCS na veletrhu MSV
Asseco Solutions SCS na veletrhu MSV
Z dílny Asseco Solutions, kromě SCS, vyšly v této souvislosti i produkty pro sběr dat ve výrobě a další pro řízení skladů bez lidského faktoru. První z nich, s názvem Helios Reva je řešením partnerské společnosti ASV Náchod. Druhý z nich najdeme i v rámci produktů dalšího z partnerů, společnosti Gatema, jejíž WMS (Warehouse Management System) je on-line systém pro evidenci výrobních operací a kooperaci pomocí mobilních terminálů. Umožňuje například zpětnou dohledatelnost materiálů použitých pro výrobu konkrétní výrobní dávky, šarže či výrobního čísla výrobku. Za zmínku stojí i Bezdokladová výroba, nový přístup k informacím, která je založena na interaktivním sdílení informací v rámci podniku i mimo jeho hranice. Uvedené novinky bylo možno vidět v praxi na stánku Asseco Solution na letošním Mezinárodní strojírenském veletrhu v Brně.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů