margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Asseco Solutions má nové řešení pro Průmysl 4.0

Richard Jan Voigts , 13. říjen 2016 12:31 0 komentářů
Asseco Solutions má nové řešení pro Průmysl 4.0

Smart Connected Solutions (SCS) je nový produkt z portfolia společnosti Asseco Solutions, která dodává ERP systémy Helios. Novinka představuje softwarové řešení, umožňující inteligentní servis, prediktivní údržbu a podporu pro Průmysl 4.0.

„Smart Connected Solutions potvrzují, že inovace jsou základní hodnotou Asseco Solution,“ říká Jiří Hub, výkonný ředitel Asseco Solutions ČR. Podle něj platí, že kdo v IT neinovuje, musí do několika let skončit, přičemž toto tempo od informačních technologií přejímá i průmysl a automatizace a Průmysl 4.0. jsou toho důkazem. Řešení SCS je výsledkem spolupráce 5 zemí v rámci mezinárodní uskupení Asseco Group, které zahrnuje přes 50 zemí a je 6. největším software housem v Evropě. Investice do vývoje řešení si v průběhu dvou let činily řádově miliony EUR.

Smart Connected Solutions
Smart Connected Solutions

S pomocí SCS mohou firmy v přehledné podobě prediktivně sledovat celý svůj proces servisu a údržby – počínaje sběrem dat ze zařízení, přes plánování údržby, až po její provádění a dokumentaci s využitím mobilních zařízení. Společnosti mohou sledovat jak zařízení inteligentní, tak konvenční, která budou osazena vhodnými snímači. Řešení SCS je určené nejen pro výrobce a servisy, ale i pro koncového zákazníka. Systém funguje i prostřednictvím aplikace na mobilních zařízeních.

U prediktivní údržby se v praxi jedná o automatizovaný sběr informací ze zařízení (od řídící jednotky, od senzorů a čidel, atd.) a dalších důležitých informací o provozu. Jejich vyhodnocováním lze zjistit (předvídat) blížící se kolizní stav a řešit jej formou údržby či opravy dříve, než k němu skutečně dojde. Neuplatňuje se jen v oblasti výroby, ale i v mnoha dalších odvětvích, kde je důležité předcházet výpadkům zařízení.

Systém SCS kombinuje hlavní funkce z oblastí řízení servisu, prediktivní údržby a servisu pro koncové zákazníky v jednom integrovaném systému a umožňuje tak plynulou výměnu dat na všech úrovních. Disponuje třemi základními funkcionalitami:

  • Inteligentní servis - pokrývá všechny provozní úrovně poskytování servisu.

  • Průmysl 4.0 (Přesněji: podpora pro Průmysl 4.0) - umožňuje prediktivní plánování a provádění údržby.

  • Chytrý servis - umožňuje integrovat hardware, software a servis do jednoho balíčku.

Smart Connected Solutions
Smart Connected Solutions
Samotná služba SCS běží v prostředí cloudu, přičemž komunikace mezi cloudem a koncovými zařízeními probíhá přes zabezpečené připojení. Různým uživatelským zařízením se SCS přizpůsobuje automaticky a je schopno se flexibilně přizpůsobit též různým koncovým zařízením, jako jsou stolní počítače, tablety či chytré telefony. Důležité je i jednoduché napojení na všechny běžně používané systémy ERP. Uživatel tak může nastavit, aby byla data ihned posílána do úloh back office, jako je například fakturace.

Výhodou SCS je i ovládání řečí: díky integraci s mobilními asistenty, jako jsou Cortana nebo Siri, mohou uživatelé v případě potřeby řešení SCS obsluhovat, aniž by se museli dotýkat mobilních zařízení, což se zvláště při provádění servisních prací, kdy technik má obvykle plné ruce nástrojů, opravdu velmi hodí.

Asseco Solutions SCS na veletrhu MSV
Asseco Solutions SCS na veletrhu MSV
Z dílny Asseco Solutions, kromě SCS, vyšly v této souvislosti i produkty pro sběr dat ve výrobě a další pro řízení skladů bez lidského faktoru. První z nich, s názvem Helios Reva je řešením partnerské společnosti ASV Náchod. Druhý z nich najdeme i v rámci produktů dalšího z partnerů, společnosti Gatema, jejíž WMS (Warehouse Management System) je on-line systém pro evidenci výrobních operací a kooperaci pomocí mobilních terminálů. Umožňuje například zpětnou dohledatelnost materiálů použitých pro výrobu konkrétní výrobní dávky, šarže či výrobního čísla výrobku. Za zmínku stojí i Bezdokladová výroba, nový přístup k informacím, která je založena na interaktivním sdílení informací v rámci podniku i mimo jeho hranice. Uvedené novinky bylo možno vidět v praxi na stánku Asseco Solution na letošním Mezinárodní strojírenském veletrhu v Brně.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 0 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů