margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Bonusové systémy

Ladislav Vaníček, 30. listopad 2016 11:00 0 komentářů
Bonusové systémy

V dnešním konkurenčním prostředí se firmy snaží vytvářet si věrné zákazníky, kteří se rádi vracejí, opět utrácejí a jsou k dané společnosti loajální. Přes různé slevové akce, nabídky nejrůznějších služeb se nejvíce osvědčil a ustálil tzv. bonusový věrnostní systém. Princip je jednoduchý, zákazník je po nákupu zboží odměněn body, které může vyměnit za slevu nebo zboží. Je tak motivován u stejné společnosti znovu nakupovat.

Věrnostní karty

Vše začíná u věrnostních karet, které evidujeme v informačním systému na jméno zákazníka. Karta se při prodeji načítá čtečkou čárových kódů a obsahuje zákazníkovo bodové konto. Určené zboží má kurz bodů vůči prodejní ceně. Zákazník tak dopředu ví, kolik za nakoupené zboží získá bodů. Zároveň může karta obsahovat slevu na zboží, nezávisle na počtu získaných bonusových bodů. Obsluha po načtení informací z karty zákazníka tak má dokonalý přehled o možných slevách a získaných bodech (obrázek č.1).

Kombinované platby

Při platbě pomocí věrnostní karty musí být informační systém připraven nejen na platbu v podobě nasbíraných bodů za předešlé nákupy, ale i na kombinaci dalšího způsobu platby, jako je platební karta, hotovost atd. Je totiž více než pravděpodobné, že při platbě nasbíranými body nebude v rámci přepočtu na peníze plně pokryta prodejní cena a doplatek je tak nutností. Kombinovaná platba je tak potřebná pro úspěšné používání bonusového systému (obrázek č.2). V kombinaci plateb je však možné jít ještě dál . Jelikož nesmíme zapomínat na cizí měny, je kombinace více plateb v cizí měně vítanou službou pro cizince. V neposlední řadě je možné využít i platbu šekem.

Dokonalý přehled o aplikovaných slevách a bodech

Pro správné odečtení bodů a slev, jakož i pro správné přičtení bodů za nákup, je nutné mít dobrý přehled a včas informovat zákazníka. Obsluha má možnost a učinit tak ještě před platební transakcí a vyhnout se tak případnému zbytečnému stornování účtenky. Díky přehledu může tak obsluha se zákazníkem včas probrat využití bodů a slev při platbě za zboží (obrázek č. 3 a 4).

Věrnostní program iBOD

Trochu jinou kapitolou je věrnostní program iBOD. Hlavní rozdíl oproti klasickému věrnostnímu bonusovému programu spočívá v tom, že se nejedná o věrnost jedné firmě či značce, ale celé partnerské síti, která tento program podporuje. Je tak možné si zakoupit v jednom obchodě např. spotřební elektroniku a načerpané body utratit v obchodě jiném třeba za oblečení. Pro zákazníka je tak výhodou možnost výběru z většího množství zboží i možnost sbírat body u vícero prodejců. Opět je nutností zajistit přehled a zpracování v informačním systému (obrázek č. 5).

Bonusové systémy jsou určeny pro maloobchodní a velkoobchodní prodejny, ale rovněž fungují i v rámci e-shopů a výdejen. Celé řešení je integrováno v rámci informačního systému do objednávek a pokladních prodejen.

Ladislav Vaníček je obchodním manažerem společnosti Vision Praha s.r.o.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů