Bonusové systémy

Ladislav Vaníček, 30. listopad 2016 11:00 0 komentářů
Bonusové systémy

V dnešním konkurenčním prostředí se firmy snaží vytvářet si věrné zákazníky, kteří se rádi vracejí, opět utrácejí a jsou k dané společnosti loajální. Přes různé slevové akce, nabídky nejrůznějších služeb se nejvíce osvědčil a ustálil tzv. bonusový věrnostní systém. Princip je jednoduchý, zákazník je po nákupu zboží odměněn body, které může vyměnit za slevu nebo zboží. Je tak motivován u stejné společnosti znovu nakupovat.

Věrnostní karty

Vše začíná u věrnostních karet, které evidujeme v informačním systému na jméno zákazníka. Karta se při prodeji načítá čtečkou čárových kódů a obsahuje zákazníkovo bodové konto. Určené zboží má kurz bodů vůči prodejní ceně. Zákazník tak dopředu ví, kolik za nakoupené zboží získá bodů. Zároveň může karta obsahovat slevu na zboží, nezávisle na počtu získaných bonusových bodů. Obsluha po načtení informací z karty zákazníka tak má dokonalý přehled o možných slevách a získaných bodech (obrázek č.1).

Kombinované platby

Při platbě pomocí věrnostní karty musí být informační systém připraven nejen na platbu v podobě nasbíraných bodů za předešlé nákupy, ale i na kombinaci dalšího způsobu platby, jako je platební karta, hotovost atd. Je totiž více než pravděpodobné, že při platbě nasbíranými body nebude v rámci přepočtu na peníze plně pokryta prodejní cena a doplatek je tak nutností. Kombinovaná platba je tak potřebná pro úspěšné používání bonusového systému (obrázek č.2). V kombinaci plateb je však možné jít ještě dál . Jelikož nesmíme zapomínat na cizí měny, je kombinace více plateb v cizí měně vítanou službou pro cizince. V neposlední řadě je možné využít i platbu šekem.

Dokonalý přehled o aplikovaných slevách a bodech

Pro správné odečtení bodů a slev, jakož i pro správné přičtení bodů za nákup, je nutné mít dobrý přehled a včas informovat zákazníka. Obsluha má možnost a učinit tak ještě před platební transakcí a vyhnout se tak případnému zbytečnému stornování účtenky. Díky přehledu může tak obsluha se zákazníkem včas probrat využití bodů a slev při platbě za zboží (obrázek č. 3 a 4).

Věrnostní program iBOD

Trochu jinou kapitolou je věrnostní program iBOD. Hlavní rozdíl oproti klasickému věrnostnímu bonusovému programu spočívá v tom, že se nejedná o věrnost jedné firmě či značce, ale celé partnerské síti, která tento program podporuje. Je tak možné si zakoupit v jednom obchodě např. spotřební elektroniku a načerpané body utratit v obchodě jiném třeba za oblečení. Pro zákazníka je tak výhodou možnost výběru z většího množství zboží i možnost sbírat body u vícero prodejců. Opět je nutností zajistit přehled a zpracování v informačním systému (obrázek č. 5).

Bonusové systémy jsou určeny pro maloobchodní a velkoobchodní prodejny, ale rovněž fungují i v rámci e-shopů a výdejen. Celé řešení je integrováno v rámci informačního systému do objednávek a pokladních prodejen.

Ladislav Vaníček je obchodním manažerem společnosti Vision Praha s.r.o.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů