margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Bonusové systémy

Ladislav Vaníček, 30. listopad 2016 11:00 0 komentářů
Bonusové systémy

V dnešním konkurenčním prostředí se firmy snaží vytvářet si věrné zákazníky, kteří se rádi vracejí, opět utrácejí a jsou k dané společnosti loajální. Přes různé slevové akce, nabídky nejrůznějších služeb se nejvíce osvědčil a ustálil tzv. bonusový věrnostní systém. Princip je jednoduchý, zákazník je po nákupu zboží odměněn body, které může vyměnit za slevu nebo zboží. Je tak motivován u stejné společnosti znovu nakupovat.

Věrnostní karty

Vše začíná u věrnostních karet, které evidujeme v informačním systému na jméno zákazníka. Karta se při prodeji načítá čtečkou čárových kódů a obsahuje zákazníkovo bodové konto. Určené zboží má kurz bodů vůči prodejní ceně. Zákazník tak dopředu ví, kolik za nakoupené zboží získá bodů. Zároveň může karta obsahovat slevu na zboží, nezávisle na počtu získaných bonusových bodů. Obsluha po načtení informací z karty zákazníka tak má dokonalý přehled o možných slevách a získaných bodech (obrázek č.1).

Kombinované platby

Při platbě pomocí věrnostní karty musí být informační systém připraven nejen na platbu v podobě nasbíraných bodů za předešlé nákupy, ale i na kombinaci dalšího způsobu platby, jako je platební karta, hotovost atd. Je totiž více než pravděpodobné, že při platbě nasbíranými body nebude v rámci přepočtu na peníze plně pokryta prodejní cena a doplatek je tak nutností. Kombinovaná platba je tak potřebná pro úspěšné používání bonusového systému (obrázek č.2). V kombinaci plateb je však možné jít ještě dál . Jelikož nesmíme zapomínat na cizí měny, je kombinace více plateb v cizí měně vítanou službou pro cizince. V neposlední řadě je možné využít i platbu šekem.

Dokonalý přehled o aplikovaných slevách a bodech

Pro správné odečtení bodů a slev, jakož i pro správné přičtení bodů za nákup, je nutné mít dobrý přehled a včas informovat zákazníka. Obsluha má možnost a učinit tak ještě před platební transakcí a vyhnout se tak případnému zbytečnému stornování účtenky. Díky přehledu může tak obsluha se zákazníkem včas probrat využití bodů a slev při platbě za zboží (obrázek č. 3 a 4).

Věrnostní program iBOD

Trochu jinou kapitolou je věrnostní program iBOD. Hlavní rozdíl oproti klasickému věrnostnímu bonusovému programu spočívá v tom, že se nejedná o věrnost jedné firmě či značce, ale celé partnerské síti, která tento program podporuje. Je tak možné si zakoupit v jednom obchodě např. spotřební elektroniku a načerpané body utratit v obchodě jiném třeba za oblečení. Pro zákazníka je tak výhodou možnost výběru z většího množství zboží i možnost sbírat body u vícero prodejců. Opět je nutností zajistit přehled a zpracování v informačním systému (obrázek č. 5).

Bonusové systémy jsou určeny pro maloobchodní a velkoobchodní prodejny, ale rovněž fungují i v rámci e-shopů a výdejen. Celé řešení je integrováno v rámci informačního systému do objednávek a pokladních prodejen.

Ladislav Vaníček je obchodním manažerem společnosti Vision Praha s.r.o.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů