Bonusové systémy

Ladislav Vaníček, 30. listopad 2016 11:00 0 komentářů
Bonusové systémy

V dnešním konkurenčním prostředí se firmy snaží vytvářet si věrné zákazníky, kteří se rádi vracejí, opět utrácejí a jsou k dané společnosti loajální. Přes různé slevové akce, nabídky nejrůznějších služeb se nejvíce osvědčil a ustálil tzv. bonusový věrnostní systém. Princip je jednoduchý, zákazník je po nákupu zboží odměněn body, které může vyměnit za slevu nebo zboží. Je tak motivován u stejné společnosti znovu nakupovat.

Věrnostní karty

Vše začíná u věrnostních karet, které evidujeme v informačním systému na jméno zákazníka. Karta se při prodeji načítá čtečkou čárových kódů a obsahuje zákazníkovo bodové konto. Určené zboží má kurz bodů vůči prodejní ceně. Zákazník tak dopředu ví, kolik za nakoupené zboží získá bodů. Zároveň může karta obsahovat slevu na zboží, nezávisle na počtu získaných bonusových bodů. Obsluha po načtení informací z karty zákazníka tak má dokonalý přehled o možných slevách a získaných bodech (obrázek č.1).

Kombinované platby

Při platbě pomocí věrnostní karty musí být informační systém připraven nejen na platbu v podobě nasbíraných bodů za předešlé nákupy, ale i na kombinaci dalšího způsobu platby, jako je platební karta, hotovost atd. Je totiž více než pravděpodobné, že při platbě nasbíranými body nebude v rámci přepočtu na peníze plně pokryta prodejní cena a doplatek je tak nutností. Kombinovaná platba je tak potřebná pro úspěšné používání bonusového systému (obrázek č.2). V kombinaci plateb je však možné jít ještě dál . Jelikož nesmíme zapomínat na cizí měny, je kombinace více plateb v cizí měně vítanou službou pro cizince. V neposlední řadě je možné využít i platbu šekem.

Dokonalý přehled o aplikovaných slevách a bodech

Pro správné odečtení bodů a slev, jakož i pro správné přičtení bodů za nákup, je nutné mít dobrý přehled a včas informovat zákazníka. Obsluha má možnost a učinit tak ještě před platební transakcí a vyhnout se tak případnému zbytečnému stornování účtenky. Díky přehledu může tak obsluha se zákazníkem včas probrat využití bodů a slev při platbě za zboží (obrázek č. 3 a 4).

Věrnostní program iBOD

Trochu jinou kapitolou je věrnostní program iBOD. Hlavní rozdíl oproti klasickému věrnostnímu bonusovému programu spočívá v tom, že se nejedná o věrnost jedné firmě či značce, ale celé partnerské síti, která tento program podporuje. Je tak možné si zakoupit v jednom obchodě např. spotřební elektroniku a načerpané body utratit v obchodě jiném třeba za oblečení. Pro zákazníka je tak výhodou možnost výběru z většího množství zboží i možnost sbírat body u vícero prodejců. Opět je nutností zajistit přehled a zpracování v informačním systému (obrázek č. 5).

Bonusové systémy jsou určeny pro maloobchodní a velkoobchodní prodejny, ale rovněž fungují i v rámci e-shopů a výdejen. Celé řešení je integrováno v rámci informačního systému do objednávek a pokladních prodejen.

Ladislav Vaníček je obchodním manažerem společnosti Vision Praha s.r.o.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů