• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

CCM jako synonymum efektivní komunikace s klienty

itbiz
16. 3. 2018
| Články

Firmy dnes čelí v komunikaci se zákazníky nárokům, jaké byly před několika lety jen obtížně odhadnutelné. Růst požadavků klientů, časté legislativní zásahy a rozvoj technologií nutí společnosti investovat do této oblasti značné prostředky. Jakou cestu zvolit, aby vynaložené peníze a úsilí přinesly očekávaný výsledek?
Firmy v oblasti poskytování produktů a služeb dobře vědí, že bez investic do komunikace se zákazníky nejsou schopny udržet nebo zlepšit svou pozici v současném extrémně konkurenčním prostředí. Dnes již nestačí působit jako společnost, která poskytuje ty nejlepší a nejlevnější produkty. Mimo běžnou obchodní komunikaci, jako jsou marketingové informace nebo slevové akce, je aktuálním trendem především snaha přesvědčit zákazníka, že mu konkrétní partnerství s určitým dodavatelem pomůže zlepšit kvalitu života.

V potravinovém maloobchodě to může být prezentace zdravého životního stylu díky kvalitním surovinám, v bankovnictví a pojišťovnictví pak nabídka nebo vize spokojeného života skrze specializované produkty konkrétního finančního ústavu. Ani energetické společnosti nejsou pozadu a prezentují zlepšení vlivů člověka na životní prostředí díky využívání kombinace jejich služeb.

Největším úskalím zákaznické komunikace je skutečnost, že firemní prostředí bývá zahlceno velkým množstvím systémů, které slouží jako zdroj dat, ale také k jiným účelům než jen pro oslovení klientů. Tyto tradiční systémy nelze jednoduše nahradit. Často se tak ukazuje, že nejjednodušší cestou je využít stávající síť obohacenou o specializovaný middleware, který umožní lepší informační provázanost a umožní centrální přístup pro obousměrnou zákaznickou komunikaci.

Nezávislost na IT oddělení

Podobné řešení ale musí zohlednit i další trendy posledních let v oblasti IT, a to přesun operativních činností na obchodní útvary, které chtějí pro ně klíčové prostředí sami spravovat. Tato vlastnost je u podobných backendových systémů, jež slouží například k administraci webu, relativně méně častá než u frontend aplikací, které jsou přímo viditelné pro klienty. Přitom pro funkčnost procesů je udržení správy přímo v odpovědném oddělení kriticky důležité.

Pro marketingové či obchodní útvary je potřeba připravit prostředí, jež umožňuje operativně sledovat průběh komunikace, mapovat probíhající kampaně a kontrolovat, zda vše potřebné běží tak, jak má. Ve firmách je nutné pamatovat i na on-line přehled klíčových akcí (odchozí komunikace, zákaznická reakce, interakce s call centrem) pro usnadnění rychlých rozhodnutí, což platí dvojnásob při komunikaci digitálními kanály.

Výše popsané požadavky jsou velkým úkolem pro dodavatele produktů z kategorie softwaru CCM (Customer Communications Management). CCM znamená přímou komunikaci se zákazníkem, která je efektivní, relevantní, interaktivní i personalizovaná.

Výhoda a nevýhoda cloudu

Není neobvyklé, že interní zákazník využívá jen „nejhezčí“ moduly, například pro design odchozí komunikace přes všechny kanály, a zbytek si firmy řeší vlastním vývojem nebo využitím jiných specializovaných programů. Dodavatelé se proto snaží přicházet s novými možnostmi.

Jednou z nich je umístění komplexní zákaznické komunikace do cloudu a změna licenčního modelu. Tento trend je patrný u všech důležitých poskytovatelů CCM řešení. Výhodou je skutečnost, že řešení v cloudu je dostupné i pro menší společnosti, což rozšiřuje počet klientů. Nevýhodou je naopak tzv. vendor-lock, tedy „uzamčení“ zákazníka, jenž je pak závislý na určité komunikační platformě, kterou nelze změnit bez citelných nákladů.

U velkých společností v našem regionu ještě nedozrála doba k masivnímu využití cloudu pro řešení CCM problematiky. Ještě dlouho tak zřejmě budeme svědky řešení založených na integraci více firemních systémů pomocí platformy pro výměnu i orchestraci dat a centralizovaný reporting, kdy technologickým pokrokem bude schopnost obchodních útvarů řešit komplexní agendu bez IT oddělení.

Více informací o tématu Customer Communications Managementu naleznete na webových stránkách společnosti Canon.

Rubriky: ByznysČeské ITEkomercePodnikový softwareTechnologieTelekomunikaceVeřejná správa

Související příspěvky

Články

O financování většiny podnikového IT se rozhoduje (i) mimo IT oddělení

16. 5. 2022
Zprávičky

Firma e& ze Spojených arabských emirátů koupila desetinu britského Vodafonu

16. 5. 2022
Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Ministerstvo spravedlnosti chce pořídit soudům jednotné úložiště zvukových nahrávek

16. 5. 2022
Zprávičky

Většina Čechů souhlasí s omezováním dezinformačních zdrojů

15. 5. 2022

Zprávičky

Firma e& ze Spojených arabských emirátů koupila desetinu britského Vodafonu

ČTK
16. 5. 2022

Telekomunikační společnost e& ze Spojených arabských emirátů koupila téměř desetiprocentní podíl v britském operátorovi

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Ministerstvo spravedlnosti chce pořídit soudům jednotné úložiště zvukových nahrávek

ČTK
16. 5. 2022

Ministerstvo spravedlnosti chce pořídit soudům virtuální úložiště, které by zajistilo jednotný přístup ke zvukovým

Většina Čechů souhlasí s omezováním dezinformačních zdrojů

Redakce
15. 5. 2022

76 % Čechů souhlasí, že šíření dezinformací je ohrožením pro bezpečnost České republiky. Přes

CZ.NIC začal zveřejňovat seznam zablokovaných domén

CZ.NIC by mohl na konci května přestat blokovat dezinformační weby

ČTK
15. 5. 2022

Internetové sdružení CZ.NIC by mohlo na konci května přestat blokovat osm dezinformačních webů, jejichž

Plán převzetí Twitteru je pozastaven, Musk chce vyjasnit podíl falešných účtů (aktualizováno)

ČTK
14. 5. 2022

Plán převzetí internetové společnosti Twitter zhruba za 44 miliard dolarů (více než bilion Kč),

Kryptoměna luna ztratila prakticky veškerou hodnotu, bitcoin zpevnil

ČTK
13. 5. 2022

Hodnota globálního trhu kryptoměn se od listopadu snížila zhruba na polovinu. Cena digitální měny

Kyberzločinci využili k odcizení hesel malware, kterým útočili také na Ukrajině

Pavel Houser
13. 5. 2022

Nejčastější hrozbou pro tuzemské uživatele zařízení s operačním systémem Windows byl v dubnu spyware

Česko dá na digitalizaci 40 miliard korun z Národního plánu obnovy

ČTK
13. 5. 2022

Česko vynaloží přibližně 40 miliard korun z Národního plánu obnovy (NPO) na rozvoj e-governmentu,

Tiskové zprávy

Česká republika zabezpečuje svět

GFI Software uvádí Kerio Control 9.4 s novými bezpečnostními funkcemi a inovacemi

Salesforce: Téměř 90 % kupujících tvrdí, že zážitek, který firma poskytuje, je stejně důležitý jako její produkty nebo služby

Společnost Epson získala ocenění DataMaster Lab GREEN Award 2022 za své inkoustové a multifukční tiskárny PrecisionCore

Prodej softwaru v květnu: doživotní licence Windows 10 za € 11, Office za € 23 a až 91% slevy!

T-Mobile: Hospodářské výsledky za první čtvrtletí 2022, tržby vzrostly o 3,8 %

Zpráva dne

Prodej softwaru v květnu: doživotní licence Windows 10 za € 11, Office za € 23 a až 91% slevy!

Prodej softwaru v květnu: doživotní licence Windows 10 za € 11, Office za € 23 a až 91% slevy!

Redakce
15. 5. 2022

Zdaleka ne každý má stovky dolarů, které by chtěl utratit za softwarové upgrady svého...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Datová hydrologie?

Pavel Houser
11. 4. 2022

Po datových skladech přišla datová jezera, následují datové proudy a datové oceány. Tyto technologie alespoň představuje...

Nadcházející akce

  1. Cloud computing v praxi 2022

    19. května
  2. Hannover Messe 2022

    30. května - 2. června

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Firemní grafický styl

Socio-demografie

Image Magick

Nejpopulárnější články

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun

Ransomware zasáhl 77 % českých organizací

Redakce
29. 4. 2022

Trh AI: Nejrychleji porostou výdaje na serverový hardware

Redakce
7. 4. 2022

Hrátky s magnetickými víry

Excitony mohou proudit materiálem i při pokojové teplotě

Pavel Houser
2. 5. 2022

Technologické predikce, aneb sedm statečných roku 2021

Objev jednosměrné supravodivosti bez magnetického pole slibuje revoluci

Pavel Houser
4. 5. 2022

Válka ukrojí z evropského trhu ICT skoro 2 %

Redakce
27. 4. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události byz Byznys Cloud Ekomerce Hardware inter Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Roli katalyzátorů mohly při vzniku života hrát kvantové tečky
  • Aktinium-225: nejslibnější zářič alfa pro léčbu nádorů
  • Ve hvězdě se podařilo najít zatím nejvíc chemických prvků

RSS AbcLinuxu RSS

  • Konference OpenAlt 2022 hledá přednášející
  • Točící se králíček z glmark2 pomocí open source ovladače pro Apple M1 GPU
  • LibreOffice 7.2.7

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.