E-shop a CRM? Dnes de facto nezbytnost

Ing. Michal Abraham, 16. srpen 2013 10:00 0 komentářů
E-shop a CRM? Dnes de facto nezbytnost

Na nákupy v e-shopech si každý z nás zvyknul stejně rychle jako na řešení svých problémů v internetových poradnách a různých diskusních fórech. Jen obtížně byste v dnešní době hledali firmu, která ještě není online. Když to trochu přeženeme, tak "chodit na nákup" možná už brzy začne být více sportem než povinností. Ve snaze přilákat potenciálního zákazníka, který by ochotně a rád vyčerpal nejlépe celý limit své platební karty, se internetové e-shopy předhánějí v tom, který z nich jej provede tím nejpohodlnějším a nejrychlejším nákupním procesem.

CRM + e-shop = nákupní síla

Proč? Internetový nákup je výhodnější nejen pro zákazníka, který nemusí nikam chodit, ale i pro prodejce, který nemusí vynakládat výdaje na klasické zákaznické linky. Aby toho v praxi mohlo být dosaženo, nestačí jen samotný e-shop, nýbrž e-shop propojený s CRM. CRM vám pomůže udržet si dobrý přehled o nových i stávajících zákaznících, jejich požadavcích, názorech a potřebách.

Princip internetové samoobsluhy je dnes velmi rozšířený. Nejen v klasických e-shopech, ale také v online rezervačních systémech, jako např. pro nákup letenek či vstupenek, internetové bankovnictví, správu nejrůznějších účtů a mnoho dalších činností, které v minulosti vyžadovaly přítomnost personálu, který klienta obslouží.

To už není případ dnešní doby, kdy zákazníci dokážou sami sebe provést všemi kroky nákupního procesu, a tak málokoho překvapí, že mnozí z nich dokonce preferují samoobsluhu před klasickou obsluhou.

Nákup na internetu je pohodlný a pod kontrolou

Je totiž mnohem rychlejší, nemá omezenou otevírací dobu, nestojíte ve frontách, nemusíte platit na místě a z pohodlí domova se tak nějak nakupuje s větším klidem a rozmyslem - přitom nemusíte umět nic víc než klikat myší. V neposlední řadě nemusíte mít obavy, že by prodejce při placení navýšil deklarovanou cenu. Kontrolu máte plně ve svých rukou.

Samoobsluha založená na propojení CRM a e-shopu přináší zákazníkům množství zmíněných benefitů. Je ale výhodná také z hlediska prodejce? Samozřejmě, že ano. Pokud se klient obslouží sám, šetří čas nejen sobě, ale i prodejci. Navíc vaší potenciální klientelu netvoří jen hrst místních obyvatel, ale občané celé republiky s internetovým připojením.

Za zmínku stojí také fakt, že nákup online můžete elegantně propojit s dalšími interaktivními prvky - např. s diskusní poradnou, hodnocením ostatních kupujících, okamžitou zákaznickou podporou, srovnávačem cen, recenzí, videem, přehledem, co nejčastěji nakupují ostatní, nebo speciální sekcí s novinkami, které je zajímají.

CRM poskytne nákupní preference zákazníka

Všechny tyto informace by měly být zanesené do vaší CRM databáze, aby se každému zákazníkovi zobrazilo právě to, co chce nebo by jej mohlo zajímat (třeba na základě svých předchozích objednávek nebo historie komunikace v CRM).

To vše jsou pádné argumenty, proč se dnes bez internetové samoobsluhy a CRM řešení téměř neobejdete. Nezáleží přitom, zda prodáváte velkoobchodníkům, maloobchodníkům nebo koncovým spotřebitelům. Ti všichni chtějí nakupovat online, protože je to pro ně výhodné. Gartner dokonce spočítal, že pro firmu je až třicetkrát levnější, když pomůže zákazníkům vyřešit problém či požadavek automatickými online programy namísto telefonických linek.

Umožníte-li zákazníkům pohodlný nákup, zvýšíte svůj prodej

Je zřejmé, že oblast nákupu je úzce propojena s prodejem (např. prodejce nám dává tipy pro lepší nákup, aby podpořil svůj prodej) a současně se zákaznickou podporou (např. prodejce nám radí s kompatibilitou kupovaných komponent).

Nejen tyto tři oblasti lze s využitím CRM konektoru efektivně propojit a pracovat s dostupnými informacemi o zákaznících napříč všemi fázemi obchodního procesu, tedy včetně nákupu, prodeje a zákaznické podpory.

Autor článku pracuje jako jednatel společnosti Logic point, která se řadí k nejlepším evropským týmům v oblasti implementace Microsoft Dynamics CRM.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů