Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

ITbiz.cz, 27. únor 2013 08:00 1 komentářů
Rubriky: Internet
Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

Význam vyhledávače Google od roku 2010 na českém trhu neustále roste a pozitivně se vyvíjí i chování návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače na firemní weby. Takové jsou alespoň výsledky studie společnosti Effectix, založené na údajích 1 624 firemních webových stránek, především ze SME segmentu.

Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti  V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
V roce 2012 navštívilo 1 624 firemních webových stránek celkem 134 milionů návštěv a nejvíce návštěv zaslal Google (23 %). Na druhém místě najdete největší český vyhledávač Seznam.cz s 16% podílem. „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby, jako např. Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz,“ říká David Bauckmann, CEO Effectix.com.

Je Seznam.cz za bodem zlomu?

Od roku 2010 dochází k růstu podílu Google a ostatních vyhledávačů, podíl Seznam.cz se stále snižuje. Od roku 2010 podíl Google vzrostl na 53 % (z původních 48 %), Seznam ze 47 % klesl na 37 %. Návštěvníci na firemní webové stránky přicházejí nejčastěji z vyhledávačů (44 %), následují přímé návštěvy (20 %), odkazující stránky (19 %) a kampaně (17 %). Meziročně podíl příchodů z vyhledávačů stoupl o 8 %.

Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Pokud budeme srovnávat pouze vyhledávače, tak z Google přichází 53 % návštěv a ze Seznam.cz 37 % návštěv. Google stále vede i v okamžiku, kdy dojde k zahrnutí další relevantních zdrojů u Seznamu (např. Zboží.cz, Firmy.cz, Obrázky.cz, mobilní Seznam.cz, atd). V takovém případě se poměr změní na 49 % z Google a 42 % ze Seznam.cz (v roce 2012).

Google je více "rychloobrátkový"

Návštěvníci ze Seznam.cz si v průměru prohlédnou 5,9 stránky, což je mírně více, než návštěvníci přicházející z Google (5,4 stránky). Od roku 2010 ale opět dochází k postupnému snižování u Seznamu (z 6,8 na 5,9) a mírnému navýšení u Google (z 5,1 na 5,4).

Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty.

 Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)
Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)

Míra opuštění stránky je v případě Seznamu 48.2 %, u Google je to 46.3 %. U Google navíc tento ukazatel od roku 201 výrazně poklesl (z 52 % na 46.3 %), zatímco u Seznamu stoupá (ze 45.4 % na 48. 2 %). Služby Seznamu zasílají více nových návštěv než Google, 57 % vs. 56 % je ale velmi těsný rozdíl. Velmi těsný je tento rozdíl i v čase, od roku 2010 došlo k mírnému zvýšení počtu nových návštěv u obou vyhledávačů.

Zdrojem dat byla statistický nástroj Google Analytics použitý na 1 624 firemních webech v roce 2012. Samotné zpracování a vyhodnocení dat provádí Effectix od roku 2010, díky tomu je schopna vysledovat i některé trendy.

Na závěr nutno dodat, že data i přes poměrně zajímavý referenční vzorek zdaleka nevypovídají o celém českém Internetu, na druhé straně ale ukazují některé trendy, které platí všeobecně a dlouhodobě je hloupost je přehlížet.


Komentáře

Petr #1
Petr 03. březen 2013 09:20

"Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty."

Možná nespěchají, možná je to tím, že weby nabízejí čím dál méně obsahu, který má cenu číst a velice často jsou i články podobné, ne-li totožné. I firemní weby se posunuly od snahy poskytnout informaci do pozice reklamních letáků, kde se člověk vlastně vůbec nic nedozví.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů

KKCG a Foxconn zakládají fond pro investice do IT firem

ČTK , 23. únor 2017 14:33

V první fázi se na zaměří na Česko, Slovensko, Polsko, Rakousko a Německo....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

ČTK , 23. únor 2017 10:00

Elektronické monitorovací náramky pro domácí vězně a některé obviněné dodá firma SuperCom. Vítěze so...

Více 1 komentářů

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů