Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

ITbiz.cz, 27. únor 2013 08:00 1 komentářů
Rubriky: Internet
Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

Význam vyhledávače Google od roku 2010 na českém trhu neustále roste a pozitivně se vyvíjí i chování návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače na firemní weby. Takové jsou alespoň výsledky studie společnosti Effectix, založené na údajích 1 624 firemních webových stránek, především ze SME segmentu.

Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti  V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
V roce 2012 navštívilo 1 624 firemních webových stránek celkem 134 milionů návštěv a nejvíce návštěv zaslal Google (23 %). Na druhém místě najdete největší český vyhledávač Seznam.cz s 16% podílem. „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby, jako např. Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz,“ říká David Bauckmann, CEO Effectix.com.

Je Seznam.cz za bodem zlomu?

Od roku 2010 dochází k růstu podílu Google a ostatních vyhledávačů, podíl Seznam.cz se stále snižuje. Od roku 2010 podíl Google vzrostl na 53 % (z původních 48 %), Seznam ze 47 % klesl na 37 %. Návštěvníci na firemní webové stránky přicházejí nejčastěji z vyhledávačů (44 %), následují přímé návštěvy (20 %), odkazující stránky (19 %) a kampaně (17 %). Meziročně podíl příchodů z vyhledávačů stoupl o 8 %.

Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Pokud budeme srovnávat pouze vyhledávače, tak z Google přichází 53 % návštěv a ze Seznam.cz 37 % návštěv. Google stále vede i v okamžiku, kdy dojde k zahrnutí další relevantních zdrojů u Seznamu (např. Zboží.cz, Firmy.cz, Obrázky.cz, mobilní Seznam.cz, atd). V takovém případě se poměr změní na 49 % z Google a 42 % ze Seznam.cz (v roce 2012).

Google je více "rychloobrátkový"

Návštěvníci ze Seznam.cz si v průměru prohlédnou 5,9 stránky, což je mírně více, než návštěvníci přicházející z Google (5,4 stránky). Od roku 2010 ale opět dochází k postupnému snižování u Seznamu (z 6,8 na 5,9) a mírnému navýšení u Google (z 5,1 na 5,4).

Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty.

 Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)
Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)

Míra opuštění stránky je v případě Seznamu 48.2 %, u Google je to 46.3 %. U Google navíc tento ukazatel od roku 201 výrazně poklesl (z 52 % na 46.3 %), zatímco u Seznamu stoupá (ze 45.4 % na 48. 2 %). Služby Seznamu zasílají více nových návštěv než Google, 57 % vs. 56 % je ale velmi těsný rozdíl. Velmi těsný je tento rozdíl i v čase, od roku 2010 došlo k mírnému zvýšení počtu nových návštěv u obou vyhledávačů.

Zdrojem dat byla statistický nástroj Google Analytics použitý na 1 624 firemních webech v roce 2012. Samotné zpracování a vyhodnocení dat provádí Effectix od roku 2010, díky tomu je schopna vysledovat i některé trendy.

Na závěr nutno dodat, že data i přes poměrně zajímavý referenční vzorek zdaleka nevypovídají o celém českém Internetu, na druhé straně ale ukazují některé trendy, které platí všeobecně a dlouhodobě je hloupost je přehlížet.


Komentáře

Petr #1
Petr 03. březen 2013 09:20

"Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty."

Možná nespěchají, možná je to tím, že weby nabízejí čím dál méně obsahu, který má cenu číst a velice často jsou i články podobné, ne-li totožné. I firemní weby se posunuly od snahy poskytnout informaci do pozice reklamních letáků, kde se člověk vlastně vůbec nic nedozví.

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů