Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

ITbiz.cz, 27. únor 2013 08:00 1 komentářů
Rubriky: Internet
Hledají Češi raději na Google nebo na Seznamu a co přinese nejbližší budoucnost?

Význam vyhledávače Google od roku 2010 na českém trhu neustále roste a pozitivně se vyvíjí i chování návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače na firemní weby. Takové jsou alespoň výsledky studie společnosti Effectix, založené na údajích 1 624 firemních webových stránek, především ze SME segmentu.

Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti  V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
Podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti V roce 2012 navštívilo 1.624 firemních webových stránek celkem 134 miliónů návštěv, nejvíce návštěv z vyhledávačů zaslal Google. (Zdroj: Effectix)
V roce 2012 navštívilo 1 624 firemních webových stránek celkem 134 milionů návštěv a nejvíce návštěv zaslal Google (23 %). Na druhém místě najdete největší český vyhledávač Seznam.cz s 16% podílem. „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby, jako např. Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz,“ říká David Bauckmann, CEO Effectix.com.

Je Seznam.cz za bodem zlomu?

Od roku 2010 dochází k růstu podílu Google a ostatních vyhledávačů, podíl Seznam.cz se stále snižuje. Od roku 2010 podíl Google vzrostl na 53 % (z původních 48 %), Seznam ze 47 % klesl na 37 %. Návštěvníci na firemní webové stránky přicházejí nejčastěji z vyhledávačů (44 %), následují přímé návštěvy (20 %), odkazující stránky (19 %) a kampaně (17 %). Meziročně podíl příchodů z vyhledávačů stoupl o 8 %.

Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Vývoj podílu návštěvnosti vyhledávačů dle metodiky Google Analytics (Zdroj: Effectix)
Pokud budeme srovnávat pouze vyhledávače, tak z Google přichází 53 % návštěv a ze Seznam.cz 37 % návštěv. Google stále vede i v okamžiku, kdy dojde k zahrnutí další relevantních zdrojů u Seznamu (např. Zboží.cz, Firmy.cz, Obrázky.cz, mobilní Seznam.cz, atd). V takovém případě se poměr změní na 49 % z Google a 42 % ze Seznam.cz (v roce 2012).

Google je více "rychloobrátkový"

Návštěvníci ze Seznam.cz si v průměru prohlédnou 5,9 stránky, což je mírně více, než návštěvníci přicházející z Google (5,4 stránky). Od roku 2010 ale opět dochází k postupnému snižování u Seznamu (z 6,8 na 5,9) a mírnému navýšení u Google (z 5,1 na 5,4).

Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty.

 Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)
Zdroje návštěvnosti z vyhledávačů včetně relevantních zdrojů u Seznamu: Google zasílá z vyhledávačů více návštěv než Seznam i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby jako zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.cz (Zdroj: Effectix)

Míra opuštění stránky je v případě Seznamu 48.2 %, u Google je to 46.3 %. U Google navíc tento ukazatel od roku 201 výrazně poklesl (z 52 % na 46.3 %), zatímco u Seznamu stoupá (ze 45.4 % na 48. 2 %). Služby Seznamu zasílají více nových návštěv než Google, 57 % vs. 56 % je ale velmi těsný rozdíl. Velmi těsný je tento rozdíl i v čase, od roku 2010 došlo k mírnému zvýšení počtu nových návštěv u obou vyhledávačů.

Zdrojem dat byla statistický nástroj Google Analytics použitý na 1 624 firemních webech v roce 2012. Samotné zpracování a vyhodnocení dat provádí Effectix od roku 2010, díky tomu je schopna vysledovat i některé trendy.

Na závěr nutno dodat, že data i přes poměrně zajímavý referenční vzorek zdaleka nevypovídají o celém českém Internetu, na druhé straně ale ukazují některé trendy, které platí všeobecně a dlouhodobě je hloupost je přehlížet.


Komentáře

Petr #1
Petr 03. březen 2013 09:20

"Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty."

Možná nespěchají, možná je to tím, že weby nabízejí čím dál méně obsahu, který má cenu číst a velice často jsou i články podobné, ne-li totožné. I firemní weby se posunuly od snahy poskytnout informaci do pozice reklamních letáků, kde se člověk vlastně vůbec nic nedozví.

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů