Jak na výběr podnikových tiskáren a multifunkcí

ITBiz.cz , 13. říjen 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Hardware, Byznys
Jak na výběr podnikových tiskáren a multifunkcí

Čeká vás výměna tiskových zařízení, ať už několika strojů či kompletního vybavení? Jaké jsou nejdůležitější rady, kterými byste se měli řídit? Co byste neměli opomenout a na co byste si při výběru multifunkčních i jednoúčelových tiskáren měli dát pozor?

Každá firma či organizace má jiné tiskové prostředí a jiné potřeby a požadavky. Proto není dost dobře možné obecně doporučit ani konkrétní zařízení či jejich kombinaci, ani poměr barevných a černobílých zařízení, tiskovou technologii (laser/LED, inkoust) ani poměr A3/A4 zařízení. „Soustřeďte se na celkové náklady na vlastnictví – pořizovací cena tvoří jen jejich malou část, kterou navíc můžete proměnit pomocí pronájmu v předvídatelně malou měsíční nákladovou položku,“ radí Pavel Kelča ze společnosti Konica Minolta. Významnou složkou jsou podle něj provozní náklady, zahrnující cenu za stránku, energii, papír, a konečně také náklady na správu, kdy nejvýhodnější prý bývá outsourcování těchto činností na dodavatele, jenž by měl tedy mít nad tiskovými zařízeními vzdálený dohled.

Podle Davida Lva ze společnosti HP by zákazník měl vědět, co tiskne a kolik ho to stojí: „Měl by mít představu o tom, co a v jakém objemu budou tisknout do budoucna a měl by zohlednit, zda mu nejnovější technologie a novinky nepřinesou další výhody nad rámec samotného tisku.“ Tím má být myšleno například elektronické zpracování a sdílení dokumentů či v této oblasti často opomíjená bezpečnost. Podle toho by pak zákazník měl požadovat individuální řešení zohledňující celkové náklady.

Pavel Kelča radí řešit tiskové prostředí jako celek: „Pokud budete vybírat samostatně dodavatele na tisková zařízení, na tonery, na papír, na servis a tak dále, je vysoce pravděpodobné, že sice některé položky budou opravdu velmi levné, ale to celé bude fungovat dohromady jen velmi špatně nebo vůbec. A všichni dodavatelé si budou jisti, že to není jejich chyba, ale chyba těch druhých.“ Podobného názoru je i Vojtěch Miler ze společnosti DC4 CZ, která je distributorem tiskových zařízení Dell: „Především neopomeňte promyslet TCO včetně skrytých nákladů, zvážit záruční podmínky, dimenzovat zařízení dle jejich využití.

Lucie Pertile ze společnosti Janus se domnívá, že si zákazník v první řadě musí uvědomit, co jim současné řešení dává za možnosti, co jim naopak chybí a čeho by chtěli dosáhnout. Následně je podle ní potřeba si říct, jak a s pomocí jakého řešení toho chci dosáhnout, a na závěr určit způsob hodnocení nabídek od dodavatelů: „Je potřeba, aby se zákazníci obrátili na dodavatele, kteří se úzce specializují na oblast tiskových řešení, a kteří jim dokážou pomoci právě s vydefinováním důležitých rozhodovacích činitelů při výběru. Například zda se mají vydat cestou zlepšení, obměny či inovace, anebo hledat pouze změnu ve službě a nezasahovat do tiskového prostředí.“ Důležité totiž prý je, aby se jen bez rozmyslu nevyměnily stroje, ale aby vše bylo logicky poskládané a navržené pro konkrétního zákazníka a jeho rostoucí potřeby. Zákazníci by se také neměli zaměřovat jen na pořizovací cenu, ale měli by zvážit i následné provozní náklady, životnost a celkovou administrační a uživatelskou náročnost.

Radek Cinádr ze společnosti OKI při výběru tiskáren a multifunkcí radí: „Vybrat vhodná zařízení odpovídajících počtů s ohledem na požadavky pracovišť a předpokládané zatížení s výhledem až na 5 let, žádat nadstandardní servis v ceně zařízení. Zvážit, zda jít cestou nákupu zařízení, nebo využít tisk ve formě služby s pronájmem zařízení. Sledovat náklady na tisk. Totiž například jen vědomí, že je tisk monitorován, dokáže snížit objem tisku až o 20 procent.

Jindřich Balogh ze společnosti Brother jako nejdůležitější věc doporučuje: „Provést audit tisku a návrh řešení a to nezávislou firmou; nikoli vlastními zdroji, nebo potenciálním dodavatelem.“ K tomu se přidává i Pavel Kelča: „Nechte si udělat analýzu možností optimalizace, nevymýšlejte vše sami ani se nesnažte zůstat u systému, který jste používali dříve.“ Zkušený konzultant podle něj dokáže v mnoha případech nabídnout řešení, které přináší novou kvalitu, vyšší výkon a současně i nižší celkové náklady na vlastnictví. „Je to podobná situace, jako když si novou kuchyni vyberete sami nebo si ji necháte navrhnout bytovým architektem. Znalost vzájemných vazeb a nejnovějších technologií a trendů je nenahraditelná.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů