Jak na výběr podnikových tiskáren a multifunkcí

ITBiz.cz , 13. říjen 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Hardware, Byznys
Jak na výběr podnikových tiskáren a multifunkcí

Čeká vás výměna tiskových zařízení, ať už několika strojů či kompletního vybavení? Jaké jsou nejdůležitější rady, kterými byste se měli řídit? Co byste neměli opomenout a na co byste si při výběru multifunkčních i jednoúčelových tiskáren měli dát pozor?

Každá firma či organizace má jiné tiskové prostředí a jiné potřeby a požadavky. Proto není dost dobře možné obecně doporučit ani konkrétní zařízení či jejich kombinaci, ani poměr barevných a černobílých zařízení, tiskovou technologii (laser/LED, inkoust) ani poměr A3/A4 zařízení. „Soustřeďte se na celkové náklady na vlastnictví – pořizovací cena tvoří jen jejich malou část, kterou navíc můžete proměnit pomocí pronájmu v předvídatelně malou měsíční nákladovou položku,“ radí Pavel Kelča ze společnosti Konica Minolta. Významnou složkou jsou podle něj provozní náklady, zahrnující cenu za stránku, energii, papír, a konečně také náklady na správu, kdy nejvýhodnější prý bývá outsourcování těchto činností na dodavatele, jenž by měl tedy mít nad tiskovými zařízeními vzdálený dohled.

Podle Davida Lva ze společnosti HP by zákazník měl vědět, co tiskne a kolik ho to stojí: „Měl by mít představu o tom, co a v jakém objemu budou tisknout do budoucna a měl by zohlednit, zda mu nejnovější technologie a novinky nepřinesou další výhody nad rámec samotného tisku.“ Tím má být myšleno například elektronické zpracování a sdílení dokumentů či v této oblasti často opomíjená bezpečnost. Podle toho by pak zákazník měl požadovat individuální řešení zohledňující celkové náklady.

Pavel Kelča radí řešit tiskové prostředí jako celek: „Pokud budete vybírat samostatně dodavatele na tisková zařízení, na tonery, na papír, na servis a tak dále, je vysoce pravděpodobné, že sice některé položky budou opravdu velmi levné, ale to celé bude fungovat dohromady jen velmi špatně nebo vůbec. A všichni dodavatelé si budou jisti, že to není jejich chyba, ale chyba těch druhých.“ Podobného názoru je i Vojtěch Miler ze společnosti DC4 CZ, která je distributorem tiskových zařízení Dell: „Především neopomeňte promyslet TCO včetně skrytých nákladů, zvážit záruční podmínky, dimenzovat zařízení dle jejich využití.

Lucie Pertile ze společnosti Janus se domnívá, že si zákazník v první řadě musí uvědomit, co jim současné řešení dává za možnosti, co jim naopak chybí a čeho by chtěli dosáhnout. Následně je podle ní potřeba si říct, jak a s pomocí jakého řešení toho chci dosáhnout, a na závěr určit způsob hodnocení nabídek od dodavatelů: „Je potřeba, aby se zákazníci obrátili na dodavatele, kteří se úzce specializují na oblast tiskových řešení, a kteří jim dokážou pomoci právě s vydefinováním důležitých rozhodovacích činitelů při výběru. Například zda se mají vydat cestou zlepšení, obměny či inovace, anebo hledat pouze změnu ve službě a nezasahovat do tiskového prostředí.“ Důležité totiž prý je, aby se jen bez rozmyslu nevyměnily stroje, ale aby vše bylo logicky poskládané a navržené pro konkrétního zákazníka a jeho rostoucí potřeby. Zákazníci by se také neměli zaměřovat jen na pořizovací cenu, ale měli by zvážit i následné provozní náklady, životnost a celkovou administrační a uživatelskou náročnost.

Radek Cinádr ze společnosti OKI při výběru tiskáren a multifunkcí radí: „Vybrat vhodná zařízení odpovídajících počtů s ohledem na požadavky pracovišť a předpokládané zatížení s výhledem až na 5 let, žádat nadstandardní servis v ceně zařízení. Zvážit, zda jít cestou nákupu zařízení, nebo využít tisk ve formě služby s pronájmem zařízení. Sledovat náklady na tisk. Totiž například jen vědomí, že je tisk monitorován, dokáže snížit objem tisku až o 20 procent.

Jindřich Balogh ze společnosti Brother jako nejdůležitější věc doporučuje: „Provést audit tisku a návrh řešení a to nezávislou firmou; nikoli vlastními zdroji, nebo potenciálním dodavatelem.“ K tomu se přidává i Pavel Kelča: „Nechte si udělat analýzu možností optimalizace, nevymýšlejte vše sami ani se nesnažte zůstat u systému, který jste používali dříve.“ Zkušený konzultant podle něj dokáže v mnoha případech nabídnout řešení, které přináší novou kvalitu, vyšší výkon a současně i nižší celkové náklady na vlastnictví. „Je to podobná situace, jako když si novou kuchyni vyberete sami nebo si ji necháte navrhnout bytovým architektem. Znalost vzájemných vazeb a nejnovějších technologií a trendů je nenahraditelná.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

21. 10. WordCamp Brno 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů

Podnikové služby tvoří už 5 % českého HDP

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:00

Podnikové služby v ČR rostly o 19 %, největší boom zažívají centra poskytující IT služby....

Více 0 komentářů

Komárkova KKCG koupila 70 % firmy AutoCont

ČTK , 19. říjen 2017 08:00

Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy....

Více 0 komentářů