Jak najít talentované specialisty na finance

Petr Velecký , 23. listopad 2015 16:00 0 komentářů
Jak najít talentované specialisty na finance

Schopní lidé pracující ve finančních odděleních představují dnes pro podniky velkou konkurenční výhodu. Požadavky na finanční specialisty se však mění; stále více se od nich očekává schopnost spolupracovat při řešení problémů a dokázat efektivně využívat moderní technologie. Mnoho z výzev dnes překračuje finanční řízení chápané v úzkém slova smyslu.

Společnosti Oracle a Wall Street Journal provedly průzkum mezi finančními řediteli předních celosvětově působících firem. Hlavní otázkou bylo, jakým způsobem tito vedoucí pracovníci budují své týmy, co očekávají od zaměstnanců – a současně co dnes zaměstnanci mohou nabídnout, co očekávají sami a jaké jsou jejich motivace.

Ve finančním oddělení se dnes sbíhají data ze všech oddělení firmy. Ředitelé financí (CFO) a jejich týmy potřebují dokázat držet krok s množstvím informací; podniky jako celek procházejí přitom procesem, který lze označit za digitální transformaci. Ve finančních odděleních to znamená především práci s obchodními modely a řízení rizik. Dnes však tyto činnosti musejí být založené na datech, takže úkolem finančních oddělení je také definovat, jaké informace je třeba shromažďovat a jak s nimi pracovat. Vesměs přitom platí, že potřebné informace o zákaznících, dodavatelích, partnerech i chování trhu už v v systémech „někde jsou“.

Od moderního finančního specialisty se současně požaduje, aby byl datovým analytikem, který dokáže modelovat různé scénáře a očekávané dopady změn – ať už jde o cenovou politiku, prodej, marketing, strategická partnerství nebo vztahy s investory. Odborník na finance by současně měl mít „měkké dovednosti“, ochotu komunikovat s dalšími firemními odděleními. Pro práci ve finančním oddělení je důležitější umět najít v datech smysl než jen počítat v tabulkovém procesoru nebo ovládat aplikaci pro business intelligence/business analytics. Důležitá je také schopnost kritického myšlení a určitá intelektuální zvídavost, tedy vlastnosti tradičně dávané do souvislosti spíše s vědci.

Výzvou pro podniky samozřejmě zůstává, jak talentované „nové finanční specialisty“ najít a motivovat, aby ve firmě zůstali. Lidé z generace Millenials chtějí být ve středu dění, v kontaktu s nejmodernějšími trendy, mít pocit, že neustále zvyšují svou odbornost a mají možnost se dále vzdělávat. To, v jakém oddělení zrovna pracují, pro ně není příliš důležité, ani kariérní vzestup měřený pouze podle funkce. Jakmile se mladí profesionálové cítí izolovaní od moderních způsobů práce s daty, odejdou do agilnější společnosti nebo – což může být ještě horší – zůstanou, ale práci už budou vykonávat bez zájmu a pouze pro peníze.

Více se dozvíte ve studii Meeting Modern Business Challenges.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů